Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2014-11-05, 11:00
Medlem
SirMunchalots avatar
Ni som är erfarna av tillverkning, utvinnandet av THC:et borde väl inte påverkas om man använder en större mängd alkohol än 4-5cl per gram weed? Tänkte att det blir lite enklare att dosera när man ska dricka det om man kan ta en större mängd. Så istället för att ta 2-4 ml så tar man 1-2 cl istället.
Tycker att skillnaden bara borde bli att draken inte blir lika koncentrerad.
Citera
2017-11-11, 17:40
Medlem
Jag har en stor mängd gräs som inte är jätte bra och dåligt kurerat som jag tänkt göra GD på. Frågan är hur mycket gräs alkoholen kan lösa? Jag ser recept på 25g på 500ml, men det var på bra gräs. Minst det dubbla borde gå att använda?
Någon som vet hur många mg thc en cl kan lösa?

Kommer lösa i hembränt eller absint 80% om jag inte får tag på 96% alkohol.

Anledningen till att man ska lösa i så stark alkohol som möjligt förstår jag är att allt "skit" och klorofyll är vattenlösligt men inte thc. Skulle det inte vara en bra idé att vattenkurera det innan i så fall? Kan man filtrera genom kaffefilter sen eller fastnar thc där då?
Citera
2017-11-11, 18:05
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Kommer lösa i hembränt eller absint 80% om jag inte får tag på 96% alkohol.
Det fungerar bra. Kan du få tag på ordentligt rent hembränt (alltså inte något från polarens plastbrännare) så blir det alldeles utmärkt.
Citat:
Anledningen till att man ska lösa i så stark alkohol som möjligt förstår jag är att allt "skit" och klorofyll är vattenlösligt men inte thc. Skulle det inte vara en bra idé att vattenkurera det innan i så fall? Kan man filtrera genom kaffefilter sen eller fastnar thc där då?
Det är inte nödvändigt - i ditt läge hade jag skippat detta steg. Om du ändå bestämmer dig för att göra det så kommer gräsets THC mycket riktigt att vara kvar i budsen/filtret efteråt.
Citera
2017-11-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det fungerar bra. Kan du få tag på ordentligt rent hembränt (alltså inte något från polarens plastbrännare) så blir det alldeles utmärkt.

Det är inte nödvändigt - i ditt läge hade jag skippat detta steg. Om du ändå bestämmer dig för att göra det så kommer gräsets THC mycket riktigt att vara kvar i budsen/filtret efteråt.

Min polare kan bränna bra, jag måste bara få han att göra det. I värsta fall blir det som sagt 80% absinth, så då är det nog bra om jag vattenkurrerar så det inte smakar skit sen. Ok tack då skiter jag i kaffefiltret, men hur får jag vätskan klar då?

Vill som sagt att min GD blir så bra som möjligt om jag ska göra flera liter. Jag hittade att 1ml 70% alkohol kan lösa 20mg thc. Om gräset är 10% thc behövs det alltså 5ml per g.

Vilken peppermintsolja är bäst att smaksätta den med? Hört att apotekets olja inte löser sig i alkoholen helt och dr.oetker blir grumlig.
Citera
2017-11-13, 00:00
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ok tack då skiter jag i kaffefiltret, men hur får jag vätskan klar då?
My bad - jag trodde att du pratade om att filtrera gräs som legat i vatten. Vill du filtrera din färdiga green dragon så går det alldeles utmärkt, eftersom THC:t är löst i spriten. Endast fasta partiklar (såsom smulor) fastnar i filtret, vilket är precis vad du vill åstadkomma.

Du kan förstås även använda ett finmaskigt metallfilter, exempelvis sila vätskan genom en tekula eller liknande.
Citat:
Vilken peppermintsolja är bäst att smaksätta den med? Hört att apotekets olja inte löser sig i alkoholen helt och dr.oetker blir grumlig.
Smaksättningen är frivillig. Om du kör på absint så tvivlar jag på att pepparmint förbättrar smaken...
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in