• 1
  • 2
2012-03-11, 10:54
Medlem
Ja, ytterligare en kvinna. Först dör en kvinna på grund av chipstutten i Norge och väktaren i häktet av en psykopat. Nu är det dags igen, fast denna gången kom hon mer lindrigt undan. Jag förstår inte riktigt vad de tänker?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...lagthuset.html

Citat:
En man ger sig på polisen bakifrån och försöker strypa henne. Sedan ropar en ung kvinna ”Sluta, hon är för fan polis”. En annan man sliter bort gärningsmannen, som försvinner från platsen.

Tydligen så var det en manlig kollega med denna gång dock. Men hur kan detta hända egentligen? Allting går så snabbt? Borde de inte vara tränade för liknande händelser?

Citat:
– Den person som slet bort gärningsmannen från polisen räddade hennes liv. Honom vill vi gärna komma i kontakt med, säger Mats Attin, inre befäl vid Malmöpolisen på söndagen.

Vad tror ni? Kan det vara en brådmogen arab? Eller kanske en svenne med för mycket järn innanför västen?
Citera
2012-03-11, 11:21
Medlem
Jag förstår att Polisen vill komma i kontakt med den person som så effektivt slet bort stryparen och därmed räddade kvinnopolisens liv. Måste väl vara för att erbjuda mannen en tjänst som polis då? Ett sådant ingripande vill vi kunna se även hos den inkvoterade delen av våra Poliser, eller hur. Jag tycker vi anställer mannen på stående fot.
Citera
2012-03-11, 11:25
Medlem
Me4Victorys avatar
seriöst, kvinnor ska inte ha sådana tjänster där våld ingår i arbetet. De klarar ju inte av det
Citera
2012-03-11, 11:56
Medlem
Jag tror visst att det går att ha kvinnor inom polis yrket, de behöver dock ha samma anställnings och prestationskrav som sina manliga kolleger. Hur ska man annars kunna lite på sin partner?

I just detta fallet går det att fråga sig ett antal saker:
1, vad det rätt att gå in innan förstärkningen kom fram, Slagthuset är välkänt för våldsamma händelser och det har ett klientel som tar till kraftigt våld, snabbt.
2, vad gjorde den manliga kollegan? han säger att kvinnan försvann och hamnade underst, i mina ögon borde ha kollas upp också.
3, svensk dialog polis i all ära men det finns en anledning till att de fortfarande har ett vapen, egentligen flera, hur användes dessa?
4, hur kan nyckelpersoner ha fått avlägsna sin ifrån platsen efter denna händelse, alla borde kollas upp innan de släpptes ut.
5, hur kan Slagthuset fortstätta att få ha öppet, de klarar uppenbart inte av att hålla koll på läget, finns alkoholtillstånd, i så fall hur är det möjligt att det får behållas?
Citera
2012-03-11, 11:58
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
seriöst, kvinnor ska inte ha sådana tjänster där våld ingår i arbetet. De klarar ju inte av det

En man hade också haft svårt med det faktum att han kommer bakifrån.
Citera
2012-03-11, 12:37
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
En man hade också haft svårt med det faktum att han kommer bakifrån.
Ja det kan jag väl hålla med om men det hindrar inte det faktum att kvinnor inte klarar av våld.
Citera
2012-03-11, 12:38
Medlem
det är rätt uppseendeväckande att polisen har konstant bemanning på en nattklubb. borde inte nattklubben se över sitt klientel alternativt investera i en sjuhelvetes massa väktare?
Citera
2012-03-11, 13:26
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dddavid
det är rätt uppseendeväckande att polisen har konstant bemanning på en nattklubb. borde inte nattklubben se över sitt klientel alternativt investera i en sjuhelvetes massa väktare?

Citat:
Polisen bevakar alltid Slagthuset under festkvällar, med ett antal uniformerade poliser på plats.

Otroligt att de då kan få lov att ha öppet till kl 5 på morgonen. Har tillståndsmyndigheten somnat?

Förr fanns ju kameror i entrén, någon som vet om dessa finns kvar?

Målgruppen för den här nattklubben är svenska tjejer i 19-21 årsåldern. Dessa drar då dit diverse mörka element som skapar 99% av bråken på klubben. Med båten sjunken i sank och Bodoni ur verksamhet, så har ännu fler mörka element ingen annan stans att gå och hamnar då på det här haket med konstanta bråk som följd.
Citera
2012-03-11, 15:49
Medlem
VonEssens avatar
Fy fan va kränkt han blev att de rykte bort hans händer! varför skickades inte dialogpolisen fram till denna busunge istället?

synd att inte polisen dog, vi betalar för bögar och 30kg tjejer att bli poliser och jag hoppas att några av dem dör så att kraven blir hårdare istället.
Citera
2012-03-11, 16:03
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dddavid
Även uppseendeväckande att klubben döpts till Slagthuset. Det är ju som att be om sådana här händelser.
Citera
2012-03-11, 16:16
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Även uppseendeväckande att klubben döpts till Slagthuset. Det är ju som att be om sådana här händelser.
Obildade människa.

Byggnaden var under åren 1904-69 Malmös kommunala slakthus, på sin tid Europas största och modernaste.
Citera
2012-03-11, 16:40
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Men hur kan detta hända egentligen? Allting går så snabbt? Borde de inte vara tränade för liknande händelser?

Nu vet vi visserligen inte det exakta händelseförloppet och visserligen är jag förespråkare för att alla ordningspoliser ska kunna klara av att ta hand om sig själva någotsånär (vilket innebär att man får rynka på ögonbrynen åt poliser som knappt orkar bära upp skyddsvästen) men ett stryptag bakifrån kan vara mycket svårt att värja sig emot. En vanlig nacksving kan vara problematisk och om vi leker med tanken att det var t.ex. ett rear naked choke hold kan det ha varit riktigt problematiskt, oaktat könet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in