2012-03-11, 16:44
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
synd att inte polisen dog, vi betalar för bögar och 30kg tjejer att bli poliser och jag hoppas att några av dem dör så att kraven blir hårdare istället.

haha, är de avundsjuka jag ser?

dock håller jag med dig om att kraven ska vara lika höga för män som kvinnor. yrket kräver att du klarar vissa saker såväl fysiskt som psykiskt. att sänka dessa för vissa utgör en viss säkerhetsrisk.
Citera
2012-03-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
haha, är de avundsjuka jag ser?

dock håller jag med dig om att kraven ska vara lika höga för män som kvinnor. yrket kräver att du klarar vissa saker såväl fysiskt som psykiskt. att sänka dessa för vissa utgör en viss säkerhetsrisk.

Fast polisen har väl gjort om kraven nu? De sänkte kraven så att männen ska klara kvinnornas tid istället för tvärtom! Och som en sa tidigare så spelar nog inte kön så stor roll om de tar in dig i en rear naked choke. Hamnar du där så kommer du med största sannolikhet inte kunna göra något, även om du är man.
Citera
2012-03-11, 18:50
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Citat:
En man hade också haft svårt med det faktum att han kommer bakifrån.

Typiskt blattebeteende, så det är väl bara för polisen att åka till Rosengård och arrestera random arab - även om det inte är GM, ärr han med 100% sannolikhet skyldig till nåt annat. Får inget straff hursomhelst. Case closed.
Citera
2012-03-11, 19:20
Medlem
endloss avatar
Stryptag bakifrån är inte så lätt att värja sig mot. Dessutom tolkar jag det som att det bildats någon form av människohög på golvet vilket gör det ännu svårare att röra sig och ta sig ur greppet.
Citera
2012-03-11, 19:42
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
seriöst, kvinnor ska inte ha sådana tjänster där våld ingår i arbetet. De klarar ju inte av det
ungefär som de 2 manliga poliser som blev skickade till sjukhuset utav en 13 samt 14 åring? (ålder kan variera med 1-2 år MAX)

bara löjligt att dra igång snacket med att kvinnor inte ska ha yrket. olyckor händer för fan. kanske borde snacka om att de inte borde finnas kriminella istället.
Citera
2012-03-11, 19:52
Medlem
LaptopMothafuckas avatar
Citat:
En man hade också haft svårt med det faktum att han kommer bakifrån.

Jo, men det är större chans att en manlig polis har samma fysiska förutsättningar för att kasta över GM än en kvinnlig polis. Eller hur? Samt att de bör väl bara utbildade i någon slags självförsvar som judo eller något så att de kan göra motstånd även när de har blivit nerdragna på marken? Fan vet jag.

Jag är förbannad över att de har förenklat/förändrat antagningskraven för polishögskolan men samtidigt så kommer kvinnor bli tvungna att prestera lika bra som männen på de fysiska testerna. Jämställdhet i all ära så länge det går jämt ut!

Citat:
Ursprungligen postat av Åström
Fast polisen har väl gjort om kraven nu? De sänkte kraven så att männen ska klara kvinnornas tid istället för tvärtom! Och som en sa tidigare så spelar nog inte kön så stor roll om de tar in dig i en rear naked choke. Hamnar du där så kommer du med största sannolikhet inte kunna göra något, även om du är man.

Vänta nu, så att de har alltså sänkt kraven på fysiska förutsättningar till kvinnornas nivå? Kände på mig att Sverige skulle aldrig införa något som skulle få kvinnor att synas mindre i "respekterade" yrken.
Senast redigerad av LaptopMothafucka 2012-03-11 kl. 19:59.
Citera
2012-03-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesisdivina
Typiskt blattebeteende, så det är väl bara för polisen att åka till Rosengård och arrestera random arab - även om det inte är GM, ärr han med 100% sannolikhet skyldig till nåt annat. Får inget straff hursomhelst. Case closed.

Hur kom du fram till att det va en blatte?
Citera
2012-03-11, 20:14
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Nu vet vi visserligen inte det exakta händelseförloppet och visserligen är jag förespråkare för att alla ordningspoliser ska kunna klara av att ta hand om sig själva någotsånär (vilket innebär att man får rynka på ögonbrynen åt poliser som knappt orkar bära upp skyddsvästen) men ett stryptag bakifrån kan vara mycket svårt att värja sig emot. En vanlig nacksving kan vara problematisk och om vi leker med tanken att det var t.ex. ett rear naked choke hold kan det ha varit riktigt problematiskt, oaktat könet.

Om man vill attackera nån fegt bakifrån så lär man göra det mot ett offer man inte tror kan försvara sej och det är möjligt att GM tvekat om det varit en stor stadig polis?

Mycket riktigt så var den kvinnliga polisen helt värnlös och den andre polisen hade troligen ingen annan utväg än att dra tjänstevapnet. Hade hade han gett sej in handgemäng i folksamlingen hade han kanske blivit övermannad. Denne man som fritog kvinnan löste hela problematiken.

Det skulle inte förvåna mej om han dessutom vore nära vän med GM eftersom han ingrep.
Vem annars hade vågat ingripa så resolut? Har inte nån utöver mej nån gång i sin ungdom tvingats gå emellan och lugna kamrater och vänner vars sinne runnit och handgripligen föra undan kamraten innan de gör sej olyckliga och ger sej på nån stackare ?
Senast redigerad av Rektangel 2012-03-11 kl. 20:21.
Citera
2012-03-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaaaax
Hur kom du fram till att det va en blatte?

Förmodligen drogs den slutsatsen pga händelsen inträffade på Slagthuset.

Inte många "svenskar" av manligt kön där inte
Citera
2012-03-11, 21:00
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Vad tror ni? Kan det vara en brådmogen arab? Eller kanske en svenne med för mycket järn innanför västen?

Jag tror på arab eller möjligen någon obehaglig människa från balkan eller Turkiet. Eftersom mordförsöket inträffade i gangsterstaden talar all erfarenhet och statistik för den typen av gärningsman.
Citera
2012-03-11, 21:01
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Nu vet vi visserligen inte det exakta händelseförloppet och visserligen är jag förespråkare för att alla ordningspoliser ska kunna klara av att ta hand om sig själva någotsånär (vilket innebär att man får rynka på ögonbrynen åt poliser som knappt orkar bära upp skyddsvästen) men ett stryptag bakifrån kan vara mycket svårt att värja sig emot. En vanlig nacksving kan vara problematisk och om vi leker med tanken att det var t.ex. ett rear naked choke hold kan det ha varit riktigt problematiskt, oaktat könet.

Helt klart. En vältränad och utbildad krake på 95 kg och 190 cm lär däremot ha bättre odds att värja sig själv, oavsett om situationen som sådan är svår.

I polisyrket ingår våld som parameter. Det är bland annat därför polisen har lagstadgad rätt att använda våld för att reda upp situationer. Då måste de anställda klara detta, och de fysiska kraven är helt klart något väsentligt.

Kvinna eller man skiter jag i, men sannolikt kommer fler män kvalificera sig.
Citera
2012-03-11, 21:06
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
ungefär som de 2 manliga poliser som blev skickade till sjukhuset utav en 13 samt 14 åring? (ålder kan variera med 1-2 år MAX)

bara löjligt att dra igång snacket med att kvinnor inte ska ha yrket. olyckor händer för fan. kanske borde snacka om att de inte borde finnas kriminella istället.

Kriminella borde inte finnas. Det tror jag inte är så kontroversiellt, så den diskussionen blir nog ointressant.

Som svar på din andra kommentar kan det mycket väl vara så att dessa två polismän inte var lämpade för den våldssituation som uppstod. Det löser vi inte genom att sänka de fysiska kraven inom poliskåren. Och visst, det kan vara som du säger, att ibland händer olyckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in