• 1
  • 2
2012-03-11, 09:42
Medlem
http://helagotland.se/nyheter/artike...icleid=7540746

Vad säger vi om det här? Är det inte bättre att polisen tar hand om honom innan någon annan gör det? Killen verkar uppenbarligen sjuk!
Citera
2012-03-11, 10:33
Medlem
Polisen kan inte göra något eftersom han inte har gjort något olagligt. Beteéndet han pysslar med är skumt men inte olagligt. Det ryktas inte om att någon civil "ska ta hand om honom" inte vad ja har hört iaf.
Citera
2012-03-11, 10:37
Medlem
va man läser e det ju ganska uppenbart att han söker kontakt med barnen.
frågan är ju bara i vilket syfte?
Citera
2012-03-11, 11:15
Medlem
Majasodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av west86
va man läser e det ju ganska uppenbart att han söker kontakt med barnen.
frågan är ju bara i vilket syfte?
https://www.flashback.org/f343
Uppenbarligen
Citera
2012-03-12, 16:02
Medlem
DrJackasss avatar
Fanskapet måste ju tvångsomhändertas och psykutvärderas. Det är då märkligt vad myndigheterna är passiva då det ska väl till att fanskapet ska få tag i ett barn och äckla sig med innan det händer något . Tänk om det blir någon av mina
Citera
2012-03-14, 18:17
Medlem
joakimwow94s avatar
Jag bor då inte i Visby men vi har ett skrämmande lika fall där jag bor(vill inte säga var) och nu idag så var min syster på väg till skolan på cykel då av en äldre man typ runt 40 cyklar bakom henne och börjar ta kontakt med henne frågar frågor osv men min lilla syster svarar inte bara cyklar vidare och när hon närmar sig parkeringen till skolan så vänder mannen! Men då vill jag tillägga att det förekommit samma betende på en annan skola inom min stad och att det springer runt polis volontärer där osv. Så nu har jag kommit fram till att jag ska låta min syster cykla framför mig en bit och jag cyklar bakom och se om denna mannen gör något närmande eller om hon kan peka ut han så jag kan få tag på han! Men om jag nu lyckas konfrontera han vad gör jag då!? Jag är inte en person som brukar våld men om det behövs så själv klart! Men jag kan ju inte heller bara börja pukla på han för då åker jag dit på det! så hjälp kära flashbackare hur ska jag gå till väga?!

edit: min lillasyster är 9 år
Citera
2012-03-15, 13:13
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estheryn
http://helagotland.se/nyheter/artike...icleid=7540746

Vad säger vi om det här? Är det inte bättre att polisen tar hand om honom innan någon annan gör det? Killen verkar uppenbarligen sjuk!
Jag vill inte försvara denna man men enligt artikeln har han bara pratat med barn, hu så hemskt. Vad han sagt framgår ju inte i artikeln. Man får ju inte ta kontakt med barn i sexuellt syfte och har han gjort det så kan ju polisen agera med dagens lagstiftning. Men inte ens det framgår ju av artikeln.

citat:
"... en man i 40-årsåldern har ofredat mindre barn på lågstadiet genom att på olika sätt söka kontakt. Det skrev GA om i går.
- Han hade gått in på en skolgård och pratat med ett barn på lågstadiet, då kom barnets mamma. Hon har anmält detta, säger Roger Nyd, chef för polisens ordningsavdelning."

Jag visste inte att det var förbjudet att prata med barn. Men snart införs nog detta i lagen också med böter och fängelse upp till två år (?) för otillåtet prat med barn.

PS! Jag förstår nog att det ligger något mer bakom detta, men läser man artikeln blir man inte något klokare att något brott skulle kunna föreligga.
Citera
2012-03-22, 21:04
Medlem
[quote=DrJackass]Fram med namnet [/Q
det säga att han heter janne och bor på gråbo!!
Citera
2012-03-25, 18:05
Medlem
DrJackasss avatar
Hmm, vad tror ni om J'o'n'n'y' G'a'r'b'e'r'g'e'r'på jungmansgatan 97 polisen är på den adressen ofta. passande ålder dessutom
Citera
2012-03-25, 19:25
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJackass
Hmm, vad tror ni om J'o'n'n'y' G'a'r'b'e'r'g'e'r'på jungmansgatan 97 polisen är på den adressen ofta. passande ålder dessutom
Smart att hänga ut en person när du inte ens har fakta, lite skillnad på att bara vara kriminell och pedofil
Citera
2012-04-25, 13:44
Medlem
DrJackasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Smart att hänga ut en person när du inte ens har fakta, lite skillnad på att bara vara kriminell och pedofil

Sen jag skrev så har idioten lugnat ner sig och kollar man hans Fb, så har han ju en tydlig fäbless för nakna händer och fötter. Det är hans runkobjekt
Citera
2012-06-01, 18:27
Medlem
satansassuls avatar
Är det den här figuren det handlar om? http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleid=7722220

Säger i så fall en hel del om Gotland. Inavlade gotländska masspsykotiska bönder med för mycket fritid ger sig ut på digital häxjakt. Fram med högafflarna (det har ni ju gott om) och facklorna. Döda, döda, döda!!! Vilka patetiska drägg ni är. Skaffa er ett jobb. Jävla idioter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in