Citat:
Ursprungligen postat av Estheryn
http://helagotland.se/nyheter/artike...icleid=7540746
Vad säger vi om det här? Är det inte bättre att polisen tar hand om honom innan någon annan gör det? Killen verkar uppenbarligen sjuk!
Jag vill inte försvara denna man men enligt artikeln har han bara pratat med barn, hu så hemskt. Vad han sagt framgår ju inte i artikeln. Man får ju inte ta kontakt med barn i sexuellt syfte och har han gjort det så kan ju polisen agera med dagens lagstiftning. Men inte ens det framgår ju av artikeln.
citat:
"... en man i 40-årsåldern har ofredat mindre barn på lågstadiet genom att på olika sätt söka kontakt. Det skrev GA om i går.
- Han hade gått in på en skolgård och pratat med ett barn på lågstadiet, då kom barnets mamma. Hon har anmält detta, säger Roger Nyd, chef för polisens ordningsavdelning."
Jag visste inte att det var förbjudet att prata med barn. Men snart införs nog detta i lagen också med böter och fängelse upp till två år (?) för otillåtet prat med barn.
PS! Jag förstår nog att det ligger något mer bakom detta, men läser man artikeln blir man inte något klokare att något brott skulle kunna föreligga.