35 343 besökare online
857 924 medlemmar • 45 859 276 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Mat, dryck & tobak > Tobak
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Mr.Conservative
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Rubriken kanske låter lite larvig, men frågan är som sagt: Hur farligt anser ni att (cigg)rökning är? För ibland tycker jag att anti-rökpropagandan överdriver lite väl mycket.

Vissa menar ett nån enstaka cigg om dagen leder till en säker död efter några år. Trams?

En man jag känner levde tills han var 95, och han hade rökt som en skorsten hela sitt liv. Handlar det då om bra/dåliga gener?

komplett92
Medlem
komplett92s avatar
Det är för jävla farligt, Det dör ju fan människor varje dag av rökning och dör du inte så förstör du hela din kropp. Så börja för fan inte och rök är du snäll!!

KAN NI SLUTA ATT RÖKA I BUSSKURERNA!!

TequilaBoy
Medlem
TequilaBoys avatar
Inte så farligt.

sossesuspensoar
Medlem
sossesuspensoars avatar
Du förstör dessutom för andra om du röker offentligt.

GargamellSucker85
Medlem
En halv dag per cigg spar man i livslängd sägs det , är själv rökare sedan 11-år tillbaka för jävla korkat och dyrt inget att rekomndera . Försöker personligen dra ner för att såsmånigom klippa helt .

Mr.Pennypacker
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GargamellSucker85
En halv dag per cigg spar man i livslängd sägs det , är själv rökare sedan 11-år tillbaka för jävla korkat och dyrt inget att rekomndera . Försöker personligen dra ner för att såsmånigom klippa helt .

En halv dag per cigg är ett jävla skitsnack i varje fall. Röker man 10 cigaretter på en dag skulle det innebära 5 dagar kortare liv? Tror inte riktigt det.

Om du inte med säkerhet kan skilja på de och dem, skriv dom för i helvete.

Lightnight
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GargamellSucker85

Visst är rökning farligt, men så mycket tror jag inte att det är. Röker man 20 cigg om dagen förlorar man alltså 10 dagar på en dag. På ett år förlorar man då 10 år av sitt liv. Röker man ett paket om dagen i 15 år har man alltså förlorat 150 år av sitt liv Jag känner flera som rökt betyligt längre än 15 år.

gizmo82
Medlem
gizmo82s avatar
Varför röker man!?
Det luktar as när man går förbi en rökare. Röker man i en lägenhet så kommer röken in till grannen och förpestar honom/henne.
Ska du börja så flytta ut i skogen så du inte förpestar någon annans liv.
Jag vill inte andas rök!!!!!

Men det kanske är kul att lukta askkopp?

trehundra
Medlem
trehundras avatar
träffade en tjej som var 24 år och hade kol, rökt sedan hon var 13. roligt liv att leva!

christery
Medlem
christerys avatar
Dom påstår att det är farligt, särskilt i kombination med annat som inte är bra (industrirök, asbest eller vad det nu var dom hade mätt mot). Så kan man så ska man väl undvika det. Rent statistiskt då dör alla som röker, men det gör kontrollgruppen som inte röker åxå. Förhoppningsvis kanske kontrollgruppen har det lite roligare de sista åren. Eller så trillar dom av pinn som kropp.

Vet inte riktigt hur dom har klurat med antal dagar/år men inte fan är det nyttigt.
Senast redigerad av christery år 2498 kl. -07:62 .

TakeaHit
Medlem
TakeaHits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82
Varför röker man!?
Det luktar as när man går förbi en rökare. Röker man i en lägenhet så kommer röken in till grannen och förpestar honom/henne.
Ska du börja så flytta ut i skogen så du inte förpestar någon annans liv.
Jag vill inte andas rök!!!!!

Men det kanske är kul att lukta askkopp?
För att man är beroende? Om du ogillar att din granne röker i sin lägenhet så får du tamejfan flytta iväg själv.

Svara på ämne
Topp Dela »