Citat:
Ursprungligen postat av jagehemlig
Det var två smällar den första tycker jag lät men fundera på vad som hände. MEN smäll nummer två så hoppa jag högt.
Sen gick det några minuter så var det fullt på drag. Iof så tror jag att poliserna var extra försiktiga efter bomben på Gamle Port.
Dom som tror att det var fyrverkeri hörde nog inte smällarna. Och dessutom så smällde dom av raketer tidigare på kvälllen och det var inte ens i närheten av hur dom här lät.
Det konstiga är att det inte finns någonting någonstans att läsa om vad som hände, mer än här inne. Det borde ju finnas en notis iaf. Särskilt med vad som hände natten innan.
Väldigt mycket skumt som händer i Göteborg nu. Några dagar senare var det ju en bomb i Storås industriområde, dock falskt.
Ett tag innan den första smällen, vid Gamleport, flyg väl en polishelikopter med tänd strålkastare i Tuve, Gamlestan och vart det nu var. Uppenbarligen letade dom efter något. På frågan varför eller vad var polisen mycket hemlighetsfull, liksom man tycks vara nu ang. dessa två smällar. Enligt någon syntes ju faktiskt en liten notis - men enbart för några minuter, sedan plockades den bort. Kanske någon här inne, t.ex. den person som hade läst det, kan berätta vilken nyhetssida det var - i sådana fall kanske vi kan leta upp cachat material?