Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-10, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1613703/Kraftig-small-i-centrala-Goteborg.html

Gamle port igår natt.
Citera
2012-03-10, 03:07
Medlem
korrekturlacks avatar
Postade i fel tråd:

Ingen som orkar ringa polisen och fråga eller nån annan instans bara för att vara allmänt jobbig. Vill veta innan jag går och lägger mig. Kan inte ringa själv för tjejen ligger och sover och hon blev inte så glad när jag började stoja om att det måste ha briserat en bomb i stan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1613703/Kraftig-small-i-centrala-Goteborg.html

Det där är ju från igår natt.
Citera
Medlem
På Twitter skriver någon att det ska vara stor aktivitet på Jungmansg / Vegag just nu

Vad ligger där ?
Citera
2012-03-10, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
På Twitter skriver någon att det ska vara stor aktivitet på Jungmansg / Vegag just nu

Vad ligger där ?

En skola är de enda jag kan se som är lite över de vanliga på hitta.se kartan. Men ah finns väl säkert nått mer där.

Edit: Och den där kyrkan då.
Citera
2012-03-10, 03:16
Medlem
Är mest bostadsområden här. Det finns en handfull småkriminella i området (var en dödsskjutning i en lägenhet på Nordostpassagen för några år sedan) men inget utöver det vanliga. Om det faktiskt var en bomb som small och inget annat så tror jag det är mer sannolikt att den smällde av misstag, eller att någon experimenterade (slottsskogen bjuder ju på viss avskildhet) eller bara tycker om skadegörelse.
Citera
2012-03-10, 03:16
Medlem
http://kartor.eniro.se/query?what=maps&search_word=&geo_area=vegagatan+g% C3%B6teborg&from=

Verkligen inget roligt alls av vad jag kan se. (Vet inte om länken funkar så, men har tatt gatuvy och korsningen.
Citera
2012-03-10, 03:17
Medlem
korrekturlacks avatar
Ja, hade det varit något allvarligt som en byggnad som sprängts så hade man nog hört något vid detta laget. Nyfikenheten kvarstår ju dock.
Citera
2012-03-10, 03:18
Medlem
Knilds avatar
Har en bekant som var på "Nordostpassagenbron" när bomben sprängdes vid Jungmansgatans hållplats. Small som fan! Enligt polisen hade det varit en hemmgjord bomb.
Citera
2012-03-10, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knild
Har en bekant som var på "Nordostpassagenbron" när bomben sprängdes vid Jungmansgatans hållplats. Small som fan! Enligt polisen hade det varit en hemmgjord bomb.

Har ingen mer info? Ge mig en kaka och jag vill ha hela tårtan!

Edit: Btw de smällde ju 2 gånger?
Citera
2012-03-10, 03:19
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:

Menar du den smällen vi hörde för drygt en halvtimme senare? Vem har pratat med polisen?
Citera
2012-03-10, 03:21
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Menar du att den sprängdes i busskuren?

Med tanke på att det small två gånger, var det två bomber?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in