Citat:
Ursprungligen postat av a3Helgon
Men det var ju fyrverkerier, man såg ju att det var uppe i luften det exploderade!
Händer ju då och då att folk skjuter upp fyrverkerier i göteborg utanför de traditionella högtiderna. Nu blev det så att nån sköt precis efter att gamle port sprängdes, förstår att man kan tro att det är fler bomber som går av om man bara hör smällen, men så var det inte.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
MEN SNÄLLA!!!!????
Om vi som vuxna normalbegåvade människor, som levt i sisådär 35-40 år och sett och även känt hur en och annan fyrverkeriraket upplevs i våra dagar skriver att det
INTE var några fyrverkeriraketer som gav dom smällarna så måste väl även du förstå att vi kan skilja på raketer och vad som får antas vara en "bomb" av något slag... Den röken som kom från avfyrningsstället var flera meter hög och drog fram som ett stort grått moln över gatan och så mkt rök blir det INTE av nån smällare eller raket det kan jag lova dig. Tyvärr har jag inte gjort lumpen annars hade jag kanske kunna veta mer vad för slags sak det var som detonerade.
Däremot kan det mkt väl ha varit någon annan som
OCKSÅ smällde av några raketer under natten
nån annanstans i centrala Gbg trots allt var det ju fredag....
Tyvärr tror jag inte att vi får någon information om explosionerna pga det som hände på Gamle Port natten innan - troligtvis för att polisen inte är helt säkra på om det har något samband eller ej.
Men jag kan nästan med 99,9 % säkerhet säga att händelserna Gamle Port och "bomben" vid Rosenlund inte är relaterade eftersom min polare som jag skrivit innan pratade med dessa 2 killar som med största sannolikhet gjorde det, och det kändes mer som att dom ville göra ett "bus-streck" än att dom hade någon annan avsikt mot någon person och/eller samhället.
Blir allmänt trött på folk som skriver inlägg som inte känns relevanta överhuvudtaget - som du som skrev att vi bara inbillat oss detonationerna - har Du inget vettigt att komma med - skriv inget alls!
Tack för ordet!