2012-04-15, 00:34
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Ska kvinnor ta ansvar för att vissa män inte kan attrahera kvinnor?

Och kvinnor väljer att ha sex med low lifes, men prostituerade är high lives?

Jag förstår inte vad inkomsten har med något att göra. Man har ju inte mer rätt till sex för att an har bra inkomst.

Jag tycker helt enkelt inte att man ska tvinga produktiva medborgare att betala för andras barn, så enkelt är det.

Jag har väl aldrig sagt att protistuerade är high lives, jag vet inte varför folk påstår att man tycker det ena och det andra utan att man har sagt det.

Man har rätt att ha sex med vem man vill och ta vilka droger man vill men man ska inte tro att andra ska betala för kalaset när allt går åt helvetet.
Citera
2012-04-15, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det är just sådana här hatiska åsikter och uttalande som är ett stort problem.

Sa idioten som vill utrota hela manligheten.
Citera
2012-04-15, 16:35
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Sa idioten som vill utrota hela manligheten.

Och när har jag sagt att jag vill utrota manlighet?

Jag vill utrota kraven som säger att man måste leva upp till en viss roll. Det är viss skillnad.
Citera
2012-04-15, 17:06
Bannlyst
Citat:
Och när har jag sagt att jag vill utrota manlighet?

Jag vill utrota kraven som säger att man måste leva upp till en viss roll. Det är viss skillnad.
fin omskrivning för; jag vill att alla grabbar ska vara som brudar, det är först då dom blir riktiga män, trygga i sig själva i sitt bögeri.
Citera
2012-04-15, 17:09
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
fin omskrivning för; jag vill att alla grabbar ska vara som brudar, det är först då dom blir riktiga män, trygga i sig själva i sitt bögeri.

Det måste vara jäkligt jobbigt att vara så paranoid som ni antifeminister är.

Jag har ju skrivit hur många gånger som helst att om man är en typisk machoman och känner sig trygg i det så är det givetvis inget fel.
Citera
2012-04-15, 18:52
Bannlyst
Citat:
Det måste vara jäkligt jobbigt att vara så paranoid som ni antifeminister är.

Jag har ju skrivit hur många gånger som helst att om man är en typisk machoman och känner sig trygg i det så är det givetvis inget fel.
vad snackar du om? det e du som e psykiskt sjuk som anser att alla som inte håller med dig är paranoida.. skön typisk feministisk logik ni upphör aldrig att förvåna..
Senast redigerad av Vinnyjones 2012-04-15 kl. 18:54.
Citera
2012-04-15, 19:23
Medlem
skotittares avatar
Citat:
vi har hört ditt mantra nu. ställ dig på ett torg och basunera ut ditt budskap.. eller gå och laga mat. hen.

ursäkta, jag har inte läst nån genuskurs i retorik. ägnar mig bara åt juridiska studier.

Ja, du tjatar mycket om att du pluggar juridik. Har förstått att du tycker att det är creddigt.
Och jag vet att du skrivit att man inte läser någon form av genus under juridikutbildningen, vilket jag är rätt säker på att det faktiskt inte stämmer.

Anledningen till att jag upprepade mig är för att helt enkelt påpeka att jag alltså inte vill utrota manlighet som vissa av er påstått.

Och jag har redan ätit så behöver inte laga någon mat just nu.
Citera
2012-04-15, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ja, du tjatar mycket om att du pluggar juridik. Har förstått att du tycker att det är creddigt.
Och jag vet att du skrivit att man inte läser någon form av genus under juridikutbildningen, vilket jag är rätt säker på att det faktiskt inte stämmer.

jag förstår att det verkar HELT ORIMLIGT för din indoktrinerade genushjärna att vi inte läser genus på juristprogrammet. men se, så lyckligt lottade är vi

alla drabbas inte av djävulens påfund. vissa läser riktiga ämnen på universitetet, hur otroligt det än kan låta. hen.
Citera
2012-04-15, 20:21
Medlem
skotittares avatar
Citat:
jag förstår att det verkar HELT ORIMLIGT för din indoktrinerade genushjärna att vi inte läser genus på juristprogrammet. men se, så lyckligt lottade är vi

alla drabbas inte av djävulens påfund. vissa läser riktiga ämnen på universitetet, hur otroligt det än kan låta. hen.

Med tanke på att man brukar integrera genus i de flesta utbildningar som innebär att man arbetar med människor, så tycker jag att det låter rätt osannolikt att ni inte kommer ha ett endaste seminarium eller föreläsning där könsroller och jämlikhet diskuteras under hela utbildningen.
Citera
2012-04-15, 20:35
Bannlyst
Citat:
Med tanke på att man brukar integrera genus i de flesta utbildningar som innebär att man arbetar med människor, så tycker jag att det låter rätt osannolikt att ni inte kommer ha ett endaste seminarium eller föreläsning där könsroller och jämlikhet diskuteras under hela utbildningen.
bla bla, kanske på sjuksyrre, socionom eller psykologutbildningen eller annan mjuk utbildning. nu är det så att våra kurser mestadels är riktade mot näringslivet, och skönt nog verkar näringslivet lägga fokus på annat än genustrams

eller hur ska man trolla in genuskurs i avtalsrätten, fordringsrätten eller fastighetsrätten?
Citera
2012-04-15, 20:37
Medlem
skotittares avatar
Citat:
bla bla, kanske på sjuksyrre, socionom eller psykologutbildningen eller annan mjuk utbildning. nu är det så att våra kurser mestadels är riktade mot näringslivet, och skönt nog verkar näringslivet lägga fokus på annat än genustrams

eller hur ska man trolla in genuskurs i avtalsrätten, fordringsrätten eller fastighetsrätten?

Synd, för du skulle verkligen behöva det.
Citera
2012-04-15, 20:50
Bannlyst
Citat:
Synd, för du skulle verkligen behöva det.
ditt lilla kommunistäckel. jag vet exakt vad jag behöver för utbildning. juristprogrammet. de e ju därför jag läser juridik och inte genus.

gå och pracka på nån annan din kommunistiska vision om att "alla bör läsa genus, enda vägen att rädda världen". good luck med det! hen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in