Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är rätt vanligt att en del killar fullständigt ändrar personlighet och inte ens vågar säga vad de tycker i sällskap av feminister. Då kan det vara befogat med uttryck som "man up" och liknande. Skulle du istället ha rätt, så ser jag i alla fall inte fördelen med att håna. Alla stadier i en människas liv måsta väl ses som helt ok?
Jag tror att det hela bottnar i att jag har en annan definition av "man up" än vad många här har.
Attityden "kvinnor är sämre än män, för att jag är man och säger så" tycker jag är ganska lam och allt som oftast är den (enligt min erfarenhet) grundad i en rädsla för att personen i fråga som uttrycker sig kvinnofientligt tror att dennes "manlighet" kommer försvinna och att personen då kommer känna sig maktlös, sen är det inte att "man up" om man trycker ner kvinnor utav rädsla.
Men visst många män (oftast dom som blir ihop med engagerade feminister) tappar helt konceptet och börjar överkompensera för att visa att de också är "goda jämställda".
Jag har inget emot personen som skrev nedlåtande om kvinnor, det är h*ns åsikt som jag inte tycker om.
Citat:
Ja, ganska enkelt. Varje kvinna som inte fått jobbet på ärligt sätt och saknar vital kompetens, gör helt enkelt ett sämre jobb. De som däremot är förberädda och får jobb i rättvis konkurrens med andra, är väl helt ok.
Där talar vi visst om en fördel som du säger, och ja, jag vill hellre slippa arbeta jag också.
Nu antar jag att du antar att jag är för könskvotering, vilket inte stämmer alls.