2012-04-06, 00:00
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vi kvinnor måste ju verkligen avundas er mäns kapacitet att tänka på en högre nivå ...

http://www.expressen.se/nyheter/tipsade-polisen---han-akte-sjalv-dit/

men varar jävligt tacksamma över hur enkelt och billigt det är att var kvinna...

Gud vare tack och lov
över
X-kromosomen

Edit:

För alla informationstörstande pojkar som inte orkar in på länken (Vanligt på FB har jag upptäckt):

Humor på hög nivå i min bok...
HAHA ska det vara på det där viset så finns det nog enormt många kvinnor som är skapligt dumma i huvudet också
Citera
2012-04-06, 11:14
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Männen kan tjäna på att ha en kvinna med bra jobb .
Kvinnor vill inte offra hälsan jobbar man hårt kan man dö tidigare.

Skön generalisering....

Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
mer plats i samhället? vad är det som hindrar dom menar du?

Har jag påstått att det är något som hindrar dom?
Såvitt jag vet har jag bara uttalat mig om att jag gillar att tjejer tar mer plats i samhället.
Citera
2012-04-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vi kvinnor måste ju verkligen avundas er mäns kapacitet att tänka på en högre nivå ...

http://www.expressen.se/nyheter/tipsade-polisen---han-akte-sjalv-dit/

men varar jävligt tacksamma över hur enkelt och billigt det är att var kvinna...

Gud vare tack och lov
över
X-kromosomen

Edit:

För alla informationstörstande pojkar som inte orkar in på länken (Vanligt på FB har jag upptäckt):

Humor på hög nivå i min bok...

haha fyfan vad jag skrattade, ironin är underbar! Tack Micro!
Citera
2012-04-06, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Skön generalisering....

Har jag påstått att det är något som hindrar dom?
Såvitt jag vet har jag bara uttalat mig om att jag gillar att tjejer tar mer plats i samhället.

så här skrev du: däremot ser jag inga problem med att låta kvinnor ta mer plats i samhället.

då undrar jag: finns det något som hindrar kvinnor från att ta plats i samhället?
Citera
2012-04-06, 13:10
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
så här skrev du: däremot ser jag inga problem med att låta kvinnor ta mer plats i samhället.

då undrar jag: finns det något som hindrar kvinnor från att ta plats i samhället?

Rent konkret finns det ju inget som hindrar kvinnor från att ta lika mycket plats i samhället (inte från min vinkel iallafall), det verkar dock vara många i den här tråden som tycker det skulle vara samhällets förfall om kvinnor fick mer plats i samhället och ser det som ett problem att kvinnor skulle få arbeta med "prestige-yrken" (iallafall vad jag kan avläsa från den generella tonen i den här tråden).

OM jag skulle ge ett exempel på någonting som jag tror kan avskräcka kvinnor är attityden mot kvinnor som tyvärr verkar överrepresenterad här på FB och som jag själv finner ytterst förlegad.
Men det är ingenting som kan åtgärdas, det är bara att kvinnorna måste tuffa till sig lite.
Citera
2012-04-06, 13:18
Medlem
Citat:
den förra personen som skrev(han som jag svarade på) är inte en "man" även fast han tror att han är det med sin "coola" macho-attityd, jag ser honom mer som en rädd liten pojke som tror att bara för att kvinnor ska få ta plats i arbetslivet så kommer han att förminskas till nån form av könlöst missfoster.

Är rätt vanligt att en del killar fullständigt ändrar personlighet och inte ens vågar säga vad de tycker i sällskap av feminister. Då kan det vara befogat med uttryck som "man up" och liknande. Skulle du istället ha rätt, så ser jag i alla fall inte fördelen med att håna. Alla stadier i en människas liv måsta väl ses som helt ok?

Citat:
Kan du ge mig några nackdelar?

Ja, ganska enkelt. Varje kvinna som inte fått jobbet på ärligt sätt och saknar vital kompetens, gör helt enkelt ett sämre jobb. De som däremot är förberädda och får jobb i rättvis konkurrens med andra, är väl helt ok.
Där talar vi visst om en fördel som du säger, och ja, jag vill hellre slippa arbeta jag också.
Citera
2012-04-06, 14:51
Bannlyst
Citat:
Rent konkret finns det ju inget som hindrar kvinnor från att ta lika mycket plats i samhället (inte från min vinkel iallafall), det verkar dock vara många i den här tråden som tycker det skulle vara samhällets förfall om kvinnor fick mer plats i samhället och ser det som ett problem att kvinnor skulle få arbeta med "prestige-yrken" (iallafall vad jag kan avläsa från den generella tonen i den här tråden).

OM jag skulle ge ett exempel på någonting som jag tror kan avskräcka kvinnor är attityden mot kvinnor som tyvärr verkar överrepresenterad här på FB och som jag själv finner ytterst förlegad.
Men det är ingenting som kan åtgärdas, det är bara att kvinnorna måste tuffa till sig lite.
där har vi samma åsikt.
Citera
2012-04-11, 23:18
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är rätt vanligt att en del killar fullständigt ändrar personlighet och inte ens vågar säga vad de tycker i sällskap av feminister. Då kan det vara befogat med uttryck som "man up" och liknande. Skulle du istället ha rätt, så ser jag i alla fall inte fördelen med att håna. Alla stadier i en människas liv måsta väl ses som helt ok?
Jag tror att det hela bottnar i att jag har en annan definition av "man up" än vad många här har.
Attityden "kvinnor är sämre än män, för att jag är man och säger så" tycker jag är ganska lam och allt som oftast är den (enligt min erfarenhet) grundad i en rädsla för att personen i fråga som uttrycker sig kvinnofientligt tror att dennes "manlighet" kommer försvinna och att personen då kommer känna sig maktlös, sen är det inte att "man up" om man trycker ner kvinnor utav rädsla.
Men visst många män (oftast dom som blir ihop med engagerade feminister) tappar helt konceptet och börjar överkompensera för att visa att de också är "goda jämställda".

Jag har inget emot personen som skrev nedlåtande om kvinnor, det är h*ns åsikt som jag inte tycker om.

Citat:
Ja, ganska enkelt. Varje kvinna som inte fått jobbet på ärligt sätt och saknar vital kompetens, gör helt enkelt ett sämre jobb. De som däremot är förberädda och får jobb i rättvis konkurrens med andra, är väl helt ok.
Där talar vi visst om en fördel som du säger, och ja, jag vill hellre slippa arbeta jag också.
Nu antar jag att du antar att jag är för könskvotering, vilket inte stämmer alls.
Citera
2012-04-11, 23:36
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Oj oj oj, någon verkar inte vara tillräckligt säker i sin egen manlighet och överkompenserar därför med lite "cool" och "hård" macho-attityd.
Du blir inte mindre manlig för att du låter kvinnor ta lite mer plats, du blir snarare mer manlig.

EDIT:
Jag ser bara fördelar med att kvinnor exempelvis ska kunna ta mannens roll i arbetslivet, det betyder att jag kan gå hemma mer och ägna mig åt saker som jag tycker är roliga istället för att tvingas stå vid svarven i 45 år och bli hålögd och bitter.
Istället kan jag jobba halvtid och ha MYCKET mer fritid för jag vet att min partner gör karriär.
Win/Win
Jag kommer ta ut ALL min föräldraledighet när jag får barn, inget snack om saken!

Skillnaden mellan dig och mig är att du är en fitta och blir knullad av sådana som mig varje dag. Du är kejsaren på idiotins altare. Att du sen kallar dig för liberal, labil eller rentav idiot är enbart synonymer för mig.

Du kör alltså svarv och är snart en av alla dessa hopplösa i FAS 3. Jag verkligen gratulerar dig.

Glöm inte att boka tid på självmordskliniken i Schweiz.

Puzz!
Citera
2012-04-12, 00:42
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piscine
Ja, som rubriken lyder: vad är jobbigast med att vara man?
I vilka situationer tror du att du enklare kommit fram i livet om du varit kvinna?
Önskar du ibland att du vore kvinna? Varför?
Finns det något område som du tycker kvinnor fått ensamrätt på, och som du gärna vill ta del av?
Vad tror du att du, som man, skulle tjäna på jämställdhet?

//cine

Jobbigast med att vara man måste väl vara att vara slav under snabeln.
Jag menar, oberoende hur stark och ståtlig, smart, intelligent på alla sätt en man är, så är han till syvende och sist slav under snabeln.
Att blåsa sin karriär för att åka fast i en bordellrazzia t ex?

T o m Behring skrev hur jobbigt det var att planera sitt massmord pga snabeln.

Alla sexbrott etc..

Det kan ju inte precis ses som något starkt och bra, eller ens missuppfattas som virilitet..
Citera
2012-04-12, 08:11
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Jobbigast med att vara man måste väl vara att vara slav under snabeln.
Jag menar, oberoende hur stark och ståtlig, smart, intelligent på alla sätt en man är, så är han till syvende och sist slav under snabeln.
Att blåsa sin karriär för att åka fast i en bordellrazzia t ex?

T o m Behring skrev hur jobbigt det var att planera sitt massmord pga snabeln.

Alla sexbrott etc..

Det kan ju inte precis ses som något starkt och bra, eller ens missuppfattas som virilitet..

Den här fascinationen av penisar hos feminister alltså. Det måste ligga en djup avund bakom alla de här påhoppen, annars har jag lite svårt att se tankemönstret.

Du menar alltså att alla män alltid agerar efter vad som är bäst för könsorganet?

Du vet väl att alla kvinnor mördar barn, och förstör familjer?
Citat:
  • I betydligt större utsträckning dödar kvinnor inom familjen. I nio fall av tio är hemmet brottsplats och i åtta fall av tio riktas våldet mot en familjemedlem.
  • I hälften av kvinnornas fall av dödligt våld är offret make eller partner, för männen gäller det en femtedel av fallen.
  • Relativt sett dödar kvinnor sina egna barn i mycket större utsträckning än männen. 30 procent av kvinnors dödliga våld är riktat mot barn, jämfört med fem procent av männens.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sallsynt-med-kvinnor-som-dodar

Titta. Stereotypiskt kvinnor att slå sin partner och döda barn.

Edit:

Fullständigt OffT, för att inte riskera varning så vill jag påpeka att mitt inlägg är en replik på det jobbigaste som finns för män.
Senast redigerad av blown 2012-04-12 kl. 08:27.
Citera
2012-04-12, 10:44
Bannlyst
Det är jobbigt att vara man i arbetslivet och på mer eller mindre daglig basis behöva handskas med kvinnor som inte kan erkänna sina misstag, alltid fått höra att detta skulle vara en manlig egenskap ja från kvinnor iof. men ändå men så är alltså inte fallet, ännu en feministisk myt avslöjad.
Jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in