2012-04-15, 20:54
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
ditt lilla kommunistäckel. jag vet exakt vad jag behöver för utbildning. juristprogrammet. de e ju därför jag läser juridik och inte genus.

gå och pracka på nån annan din kommunistiska vision om att "alla bör läsa genus, enda vägen att rädda världen". good luck med det! hen.

Får en känsla att lite anger management kanske inte skulle vara så dumt heller.
Citera
2012-04-15, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
så ja, lugna dig nu hen. gå och läs en genusartikel, mys med dina fårskinstofflor och gå och lukta i en hårig kvinnoarmhåla, skänk pengar till en neger.

du sköter ditt kommunisttrams så sköter jag mitt. fattady?

du skulle behöva läsa lite juridik. fattady?
Citera
2012-04-16, 10:19
Bannlyst
Citat:
Och när har jag sagt att jag vill utrota manlighet?

Jag vill utrota kraven som säger att man måste leva upp till en viss roll. Det är viss skillnad.

Det har du med andra ordalag uttryckt ett tiotal gånger MINST, du är för en dekonstruktion av det manliga könet, det ÄR att vilja utrota manligheten.
Problemet är inte i detta land kraven och svårigheter att leva upp till en roll, problemet är feminism och att pojkar inte får vara pojkar och män inte får vara män.
Det är din och andra feminister vidriga manssyn som är problemet och det genomsyrar hela samhället från dess att småpojkar börjar på förskola och sena hela vägen ut i arbetslivet.
Citera
2012-04-16, 10:50
Medlem
Citat:

Tycker synen på känslor är lite konstig också. Visst skall man kunna kontrollera sina känslor, men tro inte att känslorna i sig är destruktiva. Alla känslor är helt ok. Frågan är bara vad man gör med dem. Tycker synd om de som aldrig kan bli arga. Det är ok att vara arg ibland, plus att det hjälper! Skulle tippa att de som inte klarar av att bli arga är mer självmordsbenägna är andra, men det vet jag inte.
Citera
2012-04-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ja, du tjatar mycket om att du pluggar juridik. Har förstått att du tycker att det är creddigt.
Och jag vet att du skrivit att man inte läser någon form av genus under juridikutbildningen, vilket jag är rätt säker på att det faktiskt inte stämmer.

Anledningen till att jag upprepade mig är för att helt enkelt påpeka att jag alltså inte vill utrota manlighet som vissa av er påstått.

Och jag har redan ätit så behöver inte laga någon mat just nu.

Jag läste genus under min utbildning. Och då ligger jag ungefär 100 år före vinny.

Jag skulle säga att det fanns med mer eller mindre under samtliga rättsområden. Dock kanske inte alldeles uppenbart för alla att det var ett sådant här, vahettere, typ genusperspektiv. Mer under vissa rättsområden så klart; straff- och processrätt, familjerätt och förvaltningsrätt.

Men så läste jag ju vid ett annat lärosäte än vinny också.
Citera
2012-04-16, 22:24
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
så ja, lugna dig nu hen. gå och läs en genusartikel, mys med dina fårskinstofflor och gå och lukta i en hårig kvinnoarmhåla, skänk pengar till en neger.

du sköter ditt kommunisttrams så sköter jag mitt. fattady?

du skulle behöva läsa lite juridik. fattady?
Tror inte du läser juridik alls. Ifall du hade gjort det så hade du märkt att juridik visst tar upp genusfrågor såsom skillnader i kön och maktstrukturer. Dessutom familjerättsfrågor.
Det står även i kursplanen att studenterna ska vara insatta i genusfrågor.
Antingen vet du ens vad du läser eller så är du för trög för att förstå. Är det sådana här ouppmärksammade människor vi behöver i rättsväsendet? Bedrövligt vilken låg nivå det är på studenter nuförtiden!!!!
Citera
2012-04-16, 22:28
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Tror inte du läser juridik alls. Ifall du hade gjort det så hade du märkt att juridik visst tar upp genusfrågor såsom skillnader i kön och maktstrukturer. Dessutom familjerättsfrågor.
Det står även i kursplanen att studenterna ska vara insatta i genusfrågor.
Antingen vet du ens vad du läser eller så är du för trög för att förstå. Är det sådana här ouppmärksammade människor vi behöver i rättsväsendet? Bedrövligt vilken låg nivå det är på studenter nuförtiden!!!!

Själv läste jag JIK för några år sedan och då var det inte med något genusperspektiv men kanske är något som introduceras i högre kurser?
Vet även att många civilingenjörsprogram saknar genus. Men genus varierar från lärosäte till lärosäte.
Citera
2012-04-16, 22:35
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Själv läste jag JIK för några år sedan och då var det inte med något genusperspektiv men kanske är något som introduceras i högre kurser?
Vet även att många civilingenjörsprogram saknar genus. Men genus varierar från lärosäte till lärosäte.
Jag har bara läst affärsjuridik och där var det inte särskilt mycket men jag tyckte hans påstående lät konstigt. Därför googlade jag. Kursen ska innehålla genus enl. kursplanen. Tror inte att kursplanen skiljer sig nämnvärt från olika lärosäten.
Citera
2012-04-18, 08:39
Medlem
Etta bra sätt att ljuga ner män på är att ta med sig en medhummare (helst hetroman född efter 1980) gå till överstefeministen på arbetsplatsen och säg att mannen som ska ljugas ned äger henne med sina ögon, glor på hennes bröst osv. Medhummaren instämmer med "det har jag också sett". Feministisk statistik som bygger på insamlade fakta efter att vi träffats och "pratat med varandra" säger att män som inte är upplysta alltid ser kvinnor som sexobjekt. Är mannen född innan 1980 kan man av feministisk statistik se att det faktiskt är sant.
Medhummare är ett av de bästa sätt att förtrycka med och utöva makt. Vilken lögn som helst kan tryckas igenom. Medhummaren kan även utstråla hot om våld (ex fruns make som sitter bredvid nedljugningsobjektet på släktmiddagen - bästa försvar mot detta hot är kniv eller annat tillhygge, är varnat för i media). Medhummaren visar att denne är pk i femfrågor och får favörer av nätverket.
Detta kan jag skriva om eftersom jag är vänsterfeminist (Johanna G F) ni som känner mig vet vem jag är "jag älskar bögar". Om jag vore man som tog vänsterfeminist som nick skulle detta tas reda på av nätverkare med makt (jo även här, ni förstår, att nätverka är att ha yttersta makten) sedan rapporteras det som skrivs (med vinkling åt det mest negativa) till arbetsplatsen och där förstörs sedan arbetsmiljön med intränat psykiskt våld.
Citera
2012-06-23, 12:06
Medlem
Solidaritet92s avatar
Är att man måste toffla för kvinnor för att få dom
Citera
2012-08-03, 10:34
Medlem
Bo i Sverige
Citera
2012-08-03, 11:11
Medlem
Perfektionists avatar
Titta mig själv i spegeln och inse: jag är alldelse för snygg för att umgås med de flesta tjejer.
Söker mig en trofé!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in