Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Vi får väl försöka bena ut det hela.
Med tanke på hur Dråsa ser ut nuförtiden, så verkar bilden ha minst 3 år på nacken, men knappast 8-10 år.
HÅRET
ÅW:s hår är ju något att gå på, om man försöker ringa in en tidpreriod. I
gruppbilden är ÅW:s hår inte lika ljusblonderat som under senare år. Här är några äldre artiklar med mörkare och mer slingat hår. Sen uppstår olika skiftningar utifrån hur håret är kammat, men på t ex
denna bild (AB, 2005-06-14) tycker jag det finns en del hårlikheter
2008 finns en bild där håret är förändrat, men det är uppsatt så det år svårt att bedöma både längden och hela hårfärgen. på DN-bilden (
2008-11-14) är håret mer ljusblonderat än på gruppbilden. Tycker alltså att gruppbilden är mer lik 2005 års hårversion.
Sen får man vara observant, för medierna kan använda äldre arkivbilder. Här har sannolikt AB använt sig av en bild både i en artikel från
2003 och
2009. Kolla korgstolen och bokhyllan mm. Är inte hundra, den ena bilden är större, tagen ur annan vinkel och det finns ett hyllplan (till höger) som är lite lurigt. Ser inget rött från tröjan på 2009-artikelbilden, men det är ändå rätt mycket som är likt.
Håret är äldre än 2009
ex1 -09,
ex2 -09, troligen äldre än 2008. Jag tycker att 2005 års hår såg rätt likt ut, men har inte kollat några hårdbilder från 2006-2007.
Kan gruppbilden vara från (rejält tilltaget) någon gång 2003-2007?
MANNEN
Citat:
Vad kopplar ihop Dråsa med mannen till vänster? De bör ha en gemensam nämnare.
Drottningen är engagerad i ett stort antal områden, som kan vara en koppling till Dråsa.
Drottningens hemsida
Jag tycker jag känner igen mannen (den vänstra

) men kan inte komma på vem han kan vara. Det är nog heller inte någon som jag har stenkoll på, kanske en läkare man har skymtat i något kort TV-sammanhang? Har ni någon uppfattning om mannens högerhand? Kan vara knuten såsom den är ändå, men det finns också en del likheter med Parkinson, eller med hand som har nedsatt muskelstyrka, eller kanske t o m har lite kontrakturer? Å andra sidan kan man säkert knipa ihop handen sådär ändå. Jag tycker inte att hans ansiktsmimik tyder på Parkinson eller någon högersidig förlamning eller liknande. Han ser ju pigg och rakryggad ut. Bara
reagerade lite på handen.
Någon som har möjlighet att köra
bilden på mannen i
Googles/Picasas ansiktsigenkänningsfunktion? Det är väl inte särskilt centralt för de rättsliga processer mm som står i fokus nu, men det år kul att försöka knäcka en gåta.
FEJK?
Citat:
Ursprungligen postat av habet
I övrigt så tycker jag nog att bilden ser väldigt fejkad ut, färgen in ansiktet på GrandiÅsa ser helt annorlunda ut.
Jag håller med om att ÅW ser annorlunda ut, men det kan ha med ÅW:s sminkning att göra. Tror man att bilden kan vara fejkad går det ju att lägga ut en fråga i
fotosektionen, antingen som ny tråd eller slänga in den i en
bred fejkdiskussionstråd. Bilden skulle kunna vara efterbehandlad, av någon som känner ÅW (eller av ÅW själv?). Och med efterbehandling så menar jag inget klipp- och klistra utan t ex utslätande av rynkor eller liknande som gjort ÅW:s ansikte ljusare och lite mer oskarpt än övriga ansikten.
OMDÖME?
Hittade för övrigt
detta medicinska utlåtande från ÅW (2010-12-13). Vad rätt hon fick.
Inte. Såvida inte V. fick missfall alternativt lyckades genomföra en 16 månader lång graviditet eller nåt sånt. Jag minns att jag reagerade 2010 när jag läste om ÅW:s tvärsäkra uttalande någonstans. Tyckte inte alls det var solklart.