2012-03-21, 12:30
Medlem
Domen från 1/6 2011 Lycksele Tingsrätt som hänvisas till i kommunens dokument om fastigheten Myrträsk:

http://pdfcast.org/pdf/dom-myrtr-sk-20110621

Inte särskilt intressant men lägger upp den för fullständighets skull. Tingsrätten besvarade min mejlförfrågan på 7 minuter, det är osannolikt bra gjort!
Citera
2012-03-21, 12:56
Bannlyst
Har läst både Aftonbladet och Expressen nu. Dom måste ju tjäna kosing nu med alla som springer och köper deras papperstidningar. Vem bryr sig om Riksdagens debatt nu om datadirektivet när Magnus kommer ut med bilder. Jag förstår inte vad bilderna ska kunna visa på grannens hus. Förstår inte syftet. Men jag tror och har hört att Magnus inte kommer bli släppt. Polisen gräver så djupt nu på alla håll och kanter så han får nog vara glad om han bara åtalas för mordbrand och inte blir åtalad för fler brott.
Citera
2012-03-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Har läst både Aftonbladet och Expressen nu. Dom måste ju tjäna kosing nu med alla som springer och köper deras papperstidningar. Vem bryr sig om Riksdagens debatt nu om datadirektivet när Magnus kommer ut med bilder. Jag förstår inte vad bilderna ska kunna visa på grannens hus. Förstår inte syftet. Men jag tror och har hört att Magnus inte kommer bli släppt. Polisen gräver så djupt nu på alla håll och kanter så han får nog vara glad om han bara åtalas för mordbrand och inte blir åtalad för fler brott.

Kan det vara så att de gräver i denna tråd?
Citera
2012-03-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyksalie
Domen från 1/6 2011 Lycksele Tingsrätt som hänvisas till i kommunens dokument om fastigheten Myrträsk:

http://pdfcast.org/pdf/dom-myrtr-sk-20110621

Inte särskilt intressant men lägger upp den för fullständighets skull. Tingsrätten besvarade min mejlförfrågan på 7 minuter, det är osannolikt bra gjort!

Är man inte konspiratoriskt lagd innan man börjar läsa denna tråd så blir man ju till slut.

ML har aldrig ansett sig har rätt till fastigheten annan än att köpeskillingen när prästen säljer till naturvårdsverket vill han ha och den ligger hos kronis. Dock verkar det ju inte gå som väntat då även banken vill ha sin del av kakan och inte tänker tomten styckas om dom inte får sina pengar.

Alltså vänder man sig till en 3e part där man genom förfalskning av diverse dokument får den 3e parten att bli rättmätig ägare. Denna kan sedan sälja fastigheten utan att pengarna fastnar i maskineriet. (tidigare refererat till som Moment 22)

Så vilka är sundströms i sorsele AB. Varför har till synes ML och prästen samma ombud. Varför är det ingen som säger emot utan allt bara rullar igenom. Varför kräver ingen ersättning för advokatkostnader. Allt är ju till synes överenskommet på förhand. Därutöver kan vi notera att ML än en gång anger sin adress i offentliga dokument till värmdö och parets gemensamma villa där dom även har sitt gemensamma barn. Och varför säger då Åsa att dom inte är sambos? Varför skickar hon polisen till örebro?

Varför uttalar sig Åsa över huvudtaget och varför har hon upprepade gånger ett problem med hur rättsväsendet fungerar. Åsas underskrift som vidimerare är på reverserna en av anledningen till att dom blir godkända. Hon sitter i bilen när traktorn säljs men hon ser ingen traktor. Vad är det för pengar? Varför använder åsa utrymme i sin kolumn som hon för betalt att skriva till att kasta skit på ex-frun och rättssystemet? Varför går man inte till polisen när man blivit kallad. Jag vet med säkerhet att dom har hunden lös i villaområdet vid flera tillfällen. Varför vill man polisanmäla en fotograf som står på grantomten när hela ens karriär bygger på att man figurerat i media? Vad innebär att hunden hittade fotografen? Sprang den lös igen? Har fotografen som befann sig på en annan tomt blivit hotad av åsa och hunden och Åsa vet att hon kommer bli anmäld för sin hund än en gång? Åsa har en dröm om att skapa vårdhemmet där uppe i norr i den fastighet som prästen äger och ML och hans fru hyr i ett skatteupplägg. Allt detta som vi bara skrapar på ytan verkar ju till synes vara ganska känt för åsa och hon är inblandad i planerna. Varför drar åsa proppen på allt? Om hon bara är en oskyldig sambo som blivit felciterad i media så har hon ju allt att vinna på att vara kvar?

Och varför avgår advokaten när prästens mål kommer upp och ML är häktad? Varför ligger målet kvar i fall partnerna har kommit överens vid sidan om och löst upplägget med Sorselebolaget? Är det för att deras plan är att tingsrätten ska bedöma hyresavtalet som giltigt så att skulderna kan kvittas och rättvisan (den interna) får fortsätta råda vid sidan om, genom sorselebolaget. Om så inte sker ligger ju MLs fordran kvar och denna måste lösas upp i fall partnerna plötsligt är överens igen.

Så många varför
Citera
2012-03-21, 13:32
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Tentafusk hanteras i första hand av högskolans eller universitetets disciplinnämnd, som kan döma ut olika påföljder, varning eller avstängning från undervisning i en begränsad period (se https://lagen.nu/1993:100#K10). En överklagan av studenten hamnar sedan i förvaltningsrätten (tidigare: länsrätten) och högre upp kammarrätten.

Om ärendet hamnade i tingsrätten kan det möjligtvis innebära att M blev åtalad för urkundsförfalskning (eftersom han ändrade i ett redan betygsatt dokument).

Det är precis det han blev dömd i två instanser med.
Citera
2012-03-21, 13:37
Medlem
Låt oss anta att åsa är helt säker på att ML inte begått brottet. Vad har hon på att vinna på att dra proppen och radera hela sin digitala personlighet?

Hon är en person som skulle få tidnings och tv-tid om hon ville. Vart som helst utifrån hur pass intressant ämnet är för allmänheten. Hon skulle kunna förklara på vilket sett hon har blivit missförstådd/citerad och att hon faktiskt inte är inblandad och att hon faktiskt inte ens är inblandad i köpet av den nya villan.

Det faktum att hon drar proppen förvärrar det hela ännu mer. Det är katastrofalt att se utifrån hur Åsa i varje givet vägskäl i denna soppa (mordbranden) gjort helt fel val.

Nu ska hon kanske ta barnet och åka utomlands och bli fältläkare. Finns det anledning att införa reseförbud innan så sker?
Citera
2012-03-21, 13:42
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
Kan det vara så att de gräver i denna tråd?

Det gör de väl alltid? De blir överlyckliga när någon gör deras arbeta åt dem.
Citera
2012-03-21, 14:01
Medlem
Kanske lite mera på hans samvete

http://www.vk.se/599606/umealakare-kopplas-till-anlagd-brand
Citera
2012-03-21, 14:03
Medlem
Skidaddles avatar
ML:s fastighetsimperium.

ML har byggt upp ett litet fastighetsimperium till ett värde av ungefär fyrtio miljoner. Tidningarna säger 28, men det finns flera affärer som ännu inte är accounted for, bla lägenheten på Östermalm. Uppgifter i tråden säger fyrtio miljoner, så jag går på det.

Jag är helt övertygad om att detta är en privat liten fastighetsbubbla som bygger på lån, uppköp, nya lån, och nya investeringar. En bubbla som byggts av fastigherernas värdeökning, samt antagligen en enorm strid av svarta pengar.

ML verkar vara den typen som ser fastigheter som en möjlighet till inkomst. Hur många ställen dom än bor på, så kan man bara sova i en säng per natt. Det innebär att dom själva antagligen inte nyttjar alla fastigheterna privat. Jag är helt övertygad om att ML hyr ut samtliga fastigheter svart, med svarta hyreskontrakt, och svarta hyresintäkter. Och att det är dessa svarta pengar som föder denna luftpastej.

Det har framkommit uppgifter i tråden om lägenheten på Östermalm. ML köper stor och dyr bostadsrätt, och hyr ut denna som korttidsboende till folk med pengar som är beredda att betala överpris för månadshyra svart. Samma sak med huset i Örebro. Finns det fler uppgifter som ännu inte har kommit fram?

Går det på något sätt att ta reda på om det förhåller sig så? Det finns ingenting i ML:s legala affärer som tyder på legala inkomster i den storleksordning som behövs för att betala lån på fyrtio miljoner. Det behöver komma pengar någonstans för att blåsa upp denna luftpastej. Frågan är bara var pengarna kommer ifrån?
Senast redigerad av Skidaddle 2012-03-21 kl. 14:06.
Citera
2012-03-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesirae
Magnus fick underkänt på tentan i klinisk kemi. Han skrev om tentasvar på den utlämnade tentan och ville få godkänt. Universitetet hade dock sparat en kopia, varför han anmäldes för tentafusk.

Det vore tacknämligt om någon orkade gräva upp både tingsrätts- och hovrättsdomen, och lägga upp dem.

Vem vill behandlas av en läkare som tagit genvägar genom utbildningen? Hur mycket fuskas det på läkarutbildningarna? Är det "vanligt" att göra så här, eller hade han "otur" som blev påkommen? I mina ögon är urkundsförfalskning ett riktigt allvarligt brott, där sätter man ribban för hela sin personlighet. Hade en sådan kvinna i mitt gymnasium, som alltid blev nödig på skrivningarna. En superfuskare med superbetyg. Hoppas att hon inte blev läkare...

Nej, ML är en riktigt ful fisk. Det visade han ju tidigt. Kanske fuskade han redan på gymnasiet, som möjliggjorde val mellan arkitektutbildningen och läkarlinjen, enligt "Ronnybenny" som ger oss detaljer kring denna ytterst tragiska person.

ML tycks ha dragit till sig likasinnade också. Vem vet om säljaren EF (Scheins älskarinna) kanske inte ville ge Baldring en rejäl "näsbränna". Hon kanske tände på MLs upplägg. En brand skulle inte bara underlätta för MLs byggplaner, den skulle ge henne extra cash och även sända blickar mot Baldrings. Perfekt! Tvisten mellan EF-Baldring slutade med att EF skänkte bort hela det omtvistade arvet, 19 miljoner. Det kan ha grämt henne att hon var tvungen att göra så för att behålla sin heder i de fina kretsarna. Hon blev snuvad på arvet, på ett lite märkligt sätt. Om hon inte brytt sig om pengarna, varför då strida med Baldrings?

Jag tror visst att Schein (sjuk och inte särskilt attraktiv) kan ha tänt av Fischer, varpå Schein blir arg och testamenterar allt till Baldrings. Visst, en rättegång har redan klargjort att Fischer hade "rätt", men det var med en massa indragna vittnen. Hon nedgjorde Baldrings rejält också, vad jag förstår. En smutsig rättegång, smutsiga pengar, och nu är det dags igen. Vendettan är inte slut?

Men. Det är ML som framställt planen som otroligt smart och rimlig, ett fantastiskt tillfälle, ett klipp! Bra för alla! Så skulle det kunna vara... Gissar att alla runt ML nu sakta men säkert håller på att vakna upp, och undrar vad som hänt, hur det kunde bli så här tokigt. Många ångrar sig, och undrar hur de kunde bli så duperade.
Senast redigerad av hammocken 2012-03-21 kl. 14:27.
Citera
2012-03-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
ML:s fastighetsimperium.

ML har byggt upp ett litet fastighetsimperium till ett värde av ungefär fyrtio miljoner. Tidningarna säger 28, men det finns flera affärer som ännu inte är accounted for, bla lägenheten på Östermalm. Uppgifter i tråden säger fyrtio miljoner, så jag går på det.

Jag är helt övertygad om att detta är en privat liten fastighetsbubbla som bygger på lån, uppköp, nya lån, och nya investeringar. En bubbla som byggts av fastigherernas värdeökning, samt antagligen en enorm strid av svarta pengar.

ML verkar vara den typen som ser fastigheter som en möjlighet till inkomst. Hur många ställen dom än bor på, så kan man bara sova i en säng per natt. Det innebär att dom själva antagligen inte nyttjar alla fastigheterna privat. Jag är helt övertygad om att ML hyr ut samtliga fastigheter svart, med svarta hyreskontrakt, och svarta hyresintäkter. Och att det är dessa svarta pengar som föder denna luftpastej.

Det har framkommit uppgifter i tråden om lägenheten på Östermalm. ML köper stor och dyr bostadsrätt, och hyr ut denna som korttidsboende till folk med pengar som är beredda att betala överpris för månadshyra svart. Samma sak med huset i Örebro. Finns det fler uppgifter som ännu inte har kommit fram?

Går det på något sätt att ta reda på om det förhåller sig så? Det finns ingenting i ML:s legala affärer som tyder på legala inkomster i den storleksordning som behövs för att betala lån på fyrtio miljoner. Det behöver komma pengar någonstans för att blåsa upp denna luftpastej. Frågan är bara var pengarna kommer ifrån?

Skulle då vara en av anledningarna till att kunna nolltaxera ibland.

Dock vill ju jag understryka följande.

Om jag har en verksamhet där jag är konsult och drar in säg 4 000 000 på ett år och detta sker i en firma med verksamhet som även tillåter investeringar i fastigheter så står det ju mig fritt att välja att ta ut en personlig lön på säg 300 000 och köpa en fastighet för resterande belopp.

Om jag sedan hyr ut denna svart är ju just den delen så klart olaglig. Men köpet av fastigheterna är det inte. Om fastigheterna står outhyrda finns ju risken att jag åker på förmånsbeskattning förstås.

Däremot kommer ju en fastighet inte att påverka resultatet med hela värdet på ett och samma år varför risiga fastigheter där massor av renoveringar görs blir ett bra recept för att hålla vinsten/lönen nere.

Det faktum att verksamheten sker i enskild firma ger gissningsvis ett antal fördelar där brist på revisor bara är ett sådant exempel.
Citera
2012-03-21, 14:31
Medlem
Hade inte ML och Dråsa varit i Egypten. I så fall kanske han är smittad av ett virus. Det finns en annan tråd om det.
Citat: Zombieapokalypsen är nära! Nu har ett nytt virus börjat sprida sig i främst Uganda. Symptomen för infektion är våldsamhet, personlighetsförändringar och ett gäng andra mindre trevliga saker. Vissa uppvisar en benägenhet för att starta bränder. Det finns inget botemedel och det fruktas vara luftburet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in