Citat:
Ursprungligen postat av diesirae
Magnus fick underkänt på tentan i klinisk kemi. Han skrev om tentasvar på den utlämnade tentan och ville få godkänt. Universitetet hade dock sparat en kopia, varför han anmäldes för tentafusk.
Det vore tacknämligt om någon orkade gräva upp både tingsrätts- och hovrättsdomen, och lägga upp dem.
Vem vill behandlas av en läkare som tagit genvägar genom utbildningen? Hur mycket fuskas det på läkarutbildningarna? Är det "vanligt" att göra så här, eller hade han "otur" som blev påkommen? I mina ögon är urkundsförfalskning ett riktigt allvarligt brott, där sätter man ribban för hela sin personlighet. Hade en sådan kvinna i mitt gymnasium, som alltid blev nödig på skrivningarna. En superfuskare med superbetyg. Hoppas att hon inte blev läkare...
Nej, ML är en riktigt ful fisk. Det visade han ju tidigt. Kanske fuskade han redan på gymnasiet, som möjliggjorde val mellan arkitektutbildningen och läkarlinjen, enligt "Ronnybenny" som ger oss detaljer kring denna ytterst tragiska person.
ML tycks ha dragit till sig likasinnade också. Vem vet om säljaren EF (Scheins älskarinna) kanske inte ville ge Baldring en rejäl "näs
bränna". Hon kanske tände på MLs upplägg. En brand skulle inte bara underlätta för MLs byggplaner, den skulle ge henne extra cash och även sända blickar mot Baldrings. Perfekt! Tvisten mellan EF-Baldring slutade med att EF skänkte bort hela det omtvistade arvet, 19 miljoner. Det kan ha grämt henne att hon var tvungen att göra så för att behålla sin heder i de fina kretsarna. Hon blev snuvad på arvet, på ett lite märkligt sätt. Om hon inte brytt sig om pengarna, varför då strida med Baldrings?
Jag tror visst att Schein (sjuk och inte särskilt attraktiv) kan ha tänt av Fischer, varpå Schein blir arg och testamenterar allt till Baldrings. Visst, en rättegång har redan klargjort att Fischer hade "rätt", men det var med en massa indragna vittnen. Hon nedgjorde Baldrings rejält också, vad jag förstår. En smutsig rättegång, smutsiga pengar, och nu är det dags igen.
Vendettan är inte slut?
Men. Det är ML som framställt planen som otroligt smart och rimlig, ett fantastiskt tillfälle, ett klipp! Bra för alla! Så skulle det kunna vara... Gissar att alla runt ML nu sakta men säkert håller på att vakna upp, och undrar vad som hänt, hur det kunde bli så här tokigt. Många ångrar sig, och undrar hur de kunde bli så duperade.