2012-06-11, 16:38
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
En riktig höjdare när Åklagaren frågade Dr Brasa om inte någon av hans källarfolk kunde knäppa av och på tvättmaskinerna och Dr Brasa förklarade att de inte hade den kompetensprofilen.

Noterade också att domaren skrev ned några av Dr Brasas "goddag yxskaft"-svar direkt i sin kopia av förundersökningen. Kanske de tänker citera hans dumheter i domen?

För övrigt var det en kvinlig domare, tre kvinliga nämndemän och endast en manlig. Inte mycket till kompetens där inte om vi får fråga Dr Brasa.
Är du säker på att den manliga inte var tingsnotarien? Satt han och skrev hela tiden eller? Tingsnotarien brukar sitta jämte lagmannen.
Citera
2012-06-11, 16:46
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det har som jag skrivit tidigare flera ggr cirkulerat många falska uppgifter i media och i denna tråd för att svärta ner ML!

Fniss.

ML, i denna tråd mer känd som den eldige Dr. Brasa, klarar av att solka ned sitt sedan tidigare lätt tvivelaktiga rykte alldeles på egen hand. Han behöver faktiskt bara öppna munnen. I enlighet med sin numera odödliga Yeah-plan hade Brasa räknat med en ansenlig vinst i och med en framtida ombyggnation av Scheins villa, men Brasas gyllene luftslott sprack när en kommunal tjänsteman (ännu ej hörd i rättegången) meddelade att Brasa kunde glömma en så omfattande förändring av fastigheten.

Inget av ovanstående är falskt, allt går att läsa sig till i förundersökningsprotokollet. Att den lögnaktige Brasa förnekar kunskap om kommunaltjänstemannens utlåtande, alternativt uppger att han ändå inte hade räknat med bygglov, är verkligen ingen indikation på att Brasa är blott ett oskyldigt offer för en konspiration framförd av media och illvilliga stalkers på FB. Det tyder snarare på just hur lite sanningen betyder för den gode ML, vars renommé som läkare och affärsman (kom igen, fastighetsförvärv som lotteriverksamhet) är lika rutten som Pumas chanser att snabbt få tillbaka sin nattaktiva husse (tillika sugardaddy) för gemensamma vandringar runt Mörbyviken. Godnatt yxskaft!
Senast redigerad av Parzival 2012-06-11 kl. 16:49.
Citera
2012-06-11, 16:50
Medlem
Så undrar om Åsa hade med sig ett par svarta handskar och gjorde sig av med nere i Thailand? Hoppas de 6 miljonerna sitter säkert på hennes mammas konto. Trots Åsas kraftiga axlar måste det varit tungt att dra den där pulkan
Citera
2012-06-11, 17:03
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Är du säker på att den manliga inte var tingsnotarien? Satt han och skrev hela tiden eller? Tingsnotarien brukar sitta jämte lagmannen.

Ingen aning. Det var en mörk kvinna som givk ut och kopierade papper så det var nog hon som var Tingsnotarien då.
Citera
2012-06-11, 17:07
Medlem
Super-Swedes avatar
Citat:
Jag har ingen aning om han är oskyldig till mordbranden heller inte..

Däremot noterade jag att den viktigaste motivbilden många spekulerat i, sprack!
(Han trodde inte själv på sin ansökan om bygglov och jämför den med att köpa en lott,
och han har inte fått ngt besked om avslag från kommunen innan branden som påståtts av många)

Kan det vara stalkern med spetskompetens som stulit pulkan efter Brasa blev häktad och placerat den mot väggen nära villan?
Citera
2012-06-11, 17:07
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Fniss.

ML, i denna tråd mer känd som den eldige Dr. Brasa, klarar av att solka ned sitt sedan tidigare lätt tvivelaktiga rykte alldeles på egen hand. Han behöver faktiskt bara öppna munnen. I enlighet med sin numera odödliga Yeah-plan hade Brasa räknat med en ansenlig vinst i och med en framtida ombyggnation av Scheins villa, men Brasas gyllene luftslott sprack när en kommunal tjänsteman (ännu ej hörd i rättegången) meddelade att Brasa kunde glömma en så omfattande förändring av fastigheten.

Inget av ovanstående är falskt, allt går att läsa sig till i förundersökningsprotokollet. Att den lögnaktige Brasa förnekar kunskap om kommunaltjänstemannens utlåtande, alternativt uppger att han ändå inte hade räknat med bygglov, är verkligen ingen indikation på att Brasa är blott ett oskyldigt offer för en konspiration framförd av media och illvilliga stalkers på FB. Det tyder snarare på just hur lite sanningen betyder för den gode ML, vars renommé som läkare och affärsman (kom igen, fastighetsförvärv som lotteriverksamhet) är lika rutten som Pumas chanser att snabbt få tillbaka sin nattaktiva husse (tillika sugardaddy) för gemensamma vandringar runt Mörbyviken. Godnatt yxskaft!

Åklagaren frågade specifikt om Dr Brasa kunde se att någon illasinnad person kunde passat på tillfället när han både köpt tändvätska och dunkar och utnyttjat situationen vilket Dr Brasa tydligt svarade att han inte kunde.

För mig var det indirekt en fråga om stalkerteorin skulle åberopas, men det ansåg tydligen inte Dr Brasa att den skulle.
Citera
2012-06-11, 17:11
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:

Rebecka Martikainen: Åsas sambo säger också att han inte har fått något besked om avslag från kommunens tjänsteman.

Earth calling Antistalk: Åsas sambo ljuger.

Det finns både förhör och skriftliga bevis på att ML har blivit nekad bygglov. Per telefon innan branden, brevledes efter branden. Det finns inte en anledning att byggnadsnämnden skulle ljuga i ett ärende, det faller på sin egen orimlighet. Däremot har ML all anledning i världen att blåneka sig ut ur detta rättsfall.
Citera
2012-06-11, 17:12
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Ingen aning. Det var en mörk kvinna som givk ut och kopierade papper så det var nog hon som var Tingsnotarien då.
Ja, det var det då. Det betyder att det var som vanligt 3 nämndemän. Verkade det som att de följde med intresserat, eller var de trötta?

Att inte Dråsa var där idag kan man ju ha sina funderingar kring. Hon anser kanske loppet kört, och planerar för framtiden. Hade hon varit helt övertygad om att Drbrasa var oskyldig, så hade hon väl varit där och stöttat honom kan man tycka. Men vi vet ju att det knakat i fogarna långt tidigare, så det är väl bara en bekräftelse på att hon lämnat skeppet.

Jag kunde inte se en enda kommentar om Dråsas icke närvaro i media. Konstigt att inte de spekulerar. Det borde väl vara en sensationsnyhet att frossa i. Men det kommer väl nu när media har läst detta inlägg.
Citera
2012-06-11, 17:14
Medlem
Gizurs avatar
Indicierna tillsammans blir ju tunga, och alternativen allt mer orimliga.

ML erbjuder ett möjligt alternativ. En student, eller vem som helst i Albano, tar MLs bil alt. enbart GPS och åker ut och bränner ner just det hus som ML just ska köpa, utan rimligt motiv. Dessutom har denne kommit över nycklar, tar ML:s nyinköpta pulka och lämnar den där. Genom en otrolig slump har ML, samtidigt som han köpte den där pulkan, kort före branden, köpt 10 flaskor tändvätska som han förnekat och ljugit kring i polisförhör.

Nog känns det som att det är orimliga tvivel som ML ställer sitt hopp till nu.
Citera
2012-06-11, 17:16
Medlem
Super-Swedes avatar
Citat:
Ja, det var det då. Det betyder att det var som vanligt 3 nämndemän. Verkade det som att de följde med intresserat, eller var de trötta?

Att inte Dråsa var där idag kan man ju ha sina funderingar kring. Hon anser kanske loppet kört, och planerar för framtiden. Hade hon varit helt övertygad om att Drbrasa var oskyldig, så hade hon väl varit där och stöttat honom kan man tycka. Men vi vet ju att det knakat i fogarna långt tidigare, så det är väl bara en bekräftelse på att hon lämnat skeppet.

Jag kunde inte se en enda kommentar om Dråsas icke närvaro i media. Konstigt att inte de spekulerar. Det borde väl vara en sensationsnyhet att frossa i. Men det kommer väl nu när media har läst detta inlägg.

Min fetning

I Aftonh*rans livechat framgick det - som jag fö tyckte var bra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14956849.ab
Senast redigerad av Super-Swede 2012-06-11 kl. 17:19. Anledning: Tillägg
Citera
2012-06-11, 17:19
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:

Nämndemännen såg så där generiskt trötta ut som jag antar att de ska. Det var bara Lagmannen som ställde frågor till Brasa. Tyvärr för Brasas del syntes det tydligt att Lagmannen inte var speciellt positivt inställd till de svar hon fick.

Vid en paus när Dr Brasa vände sig om mot åhörarläktaren nickade han och log till några av de närvarande som reportrarna från kvällspressen sa att var anhöriga till Dr Brasa. Vet dock inte vilka han nickade åt och fattade inte riktigt vilka. Grandiåsa var inte där i alla fall.
Citera
2012-06-11, 17:19
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super-Swede
Min fetning

I Aftonh*rans livechat framgick det - som jag fö tyckte var bra.
Jo, jag vet, för jag såg det också, men inte en stavelse i någon nätupplaga ännu. Varken i Aftonbladet eller Expressen.
Jag tyckte också att Aftonbladets livebevakning var bra och snabb. Jag tror inte de missade att återge så mycket av det som sades i rätten. Det kändes nästan som att man befann sig på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in