2012-03-09, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PingeKS
Kanske om man har en advokatbyrå.

Det är helt uteslutet. Det skulle vara som att låta KRIS få koppla upp sig mot Agda hos åklagarmyndigheten
Citera
2012-03-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Om jag inte misstar mig helt så skrev Åsa något inlägg om hur hennes sambo förlorat vårdnaden pga anklagelser från mamman och att hon var svartsjuk på att hennes man träffat Åsa och försökte förstöra umgånget så mycket som möjligt. Tydligen hade väl socialtjänsten vittnat för mamman och det fick Åsa att skriva något om att socialtjänsten alltid stödjer mammorna. Hon skrev en rätt bra krönika någonstans om att det oftast kommer fram anklagelser efter att mannen begärt skiljsmässa. Då plötsligt är mannen helt fel för barnen.

I det här fallet tror jag förutom att det var väldigt infekterat från hustrun att hennes man bedrog henne med Åsa på jobbet (där dom träffades i Norrland) i Gällivare också spelade en roll att han flyttade ner till Stockholm tillsammans med Åsa och att hustrun och socialtjänsten och domstolen tyckte att barnet hade rotat sig i Norrland och därför skulle vara kvar där. Jag har inga källor annat än mitt dåliga minne.

Man bör kunna bo hur långt som helst från ett barn och ändå ha den juridiska vårdnaden om det.
Citera
2012-03-09, 22:35
Medlem
Hela Åsas blogg från tiden på Mama är raderad. Det är också lite konstigt. Men hon twittrar https://twitter.com/#!/DoktorAsa
Citera
2012-03-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Man bör kunna bo hur långt som helst från ett barn och ändå ha den juridiska vårdnaden om det.

Ja, visst kan man det. Anmärkningsvärt att han förlorade vårdnaden om barnen.. Det gör man inte i en handvändning.. Måste ha varit en riktigt soppa det också.

Det känns som han kan vara vem som helst och allt kan hända här. Förlorat vårdnaden, mordbrand.. Är han läkare på riktigt?
Citera
2012-03-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaclint
Hela Åsas blogg från tiden på Mama är raderad. Det är också lite konstigt. Men hon twittrar https://twitter.com/#!/DoktorAsa

Den bloggen läste jag för bara några dagar sen. Den måste hon raderat nyligen. Något där i som kunde användas mot han/båda?
Citera
2012-03-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstruten
Den bloggen läste jag för bara några dagar sen. Den måste hon raderat nyligen. Något där i som kunde användas mot han/båda?

Har kollat lite snabbt och jag hittar den inte... Hade tänk leta efter inlägget där hon skrev om hans ex och hans barn. Du får gärna kolla och se om du hittar inlägget.
Citera
2012-03-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det ser intressant ut.

Den fetade detaljen stämmer inte riktigt här. I just detta kvarter ligger husen tätt.
Schein hade naturtomt åt ena hållet. Åt andra hållet ligger dels garaget och Baldrings, dels Gyllfors hus. Gyllfors hus ligger väldigt nära Scheins hus (8-12 m).

Scheins hus är brandskadat i den ände som ligger längst ifrån Gyllfors.

En gissning är att ngn hällt bensin inne i köket i kortänden på huset.

Tjosan har ni sett vem som bor granne med huset: Carl Gustav Gyllfors, vd, styrelseordförande samt ledamot i ett 30 tal bolag bland annat Carema och Aftonbladet, tunga uppdrag i ett flertal bolag som väcker folks känslor, kan det vara någon idiot som tagit fel på hus, kanske inte om man kan konstatera att en av härdarna var anlagd inomhus....?
Citera
2012-03-09, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstruten

Här kan man läsa hennes gamla mamablogg
http://www.bloglovin.com/sv/blog/2103164/asa-vilback
Citera
2012-03-09, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Säpo ser dig
Tjosan har ni sett vem som bor granne med huset: Carl Gustav Gyllfors, vd, styrelseordförande samt ledamot i ett 30 tal bolag bland annat Carema och Aftonbladet, tunga uppdrag i ett flertal bolag som väcker folks känslor, kan det vara någon idiot som tagit fel på hus, kanske inte om man kan konstatera att en av härdarna var anlagd inomhus....?

Varför skulle Magnus tända eld på Gyllfors hus?
Citera
2012-03-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Varför skulle Magnus tända eld på Gyllfors hus?

Jösses, menar att han kan vara oskyldig, i och med att ingen här kan hitta en vettig anledning till varför han skulle elda upp det hus som han och hans "fru" nyligen har köpt (Vi får väl se vad rättsväsendet kommer fram till) så kanske någon som har någonting emot de bolag som Gyllfors jobbar för är skyldig. Carema och Aftonbladet torde väl räcka. Här kommer 2 exempel: 1 Aftonbladet hänger ut dig och vinklar till det på ett nyhetstörstade sätt så att ditt liv blir förstört. 2: Carema vanvårdar din gamla mamma på ett sånt sätt att du önskar att bensinpriset halverades......
Citera
2012-03-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaclint
Har kollat lite snabbt och jag hittar den inte... Hade tänk leta efter inlägget där hon skrev om hans ex och hans barn. Du får gärna kolla och se om du hittar inlägget.

Jag följde hennes blogg och minns speciellt ett inlägg att "äntligen ska Magnus få träffa sina barn efter väldigt lång väntan", att dom hade väntat på den dagen väldigt länge. Som det lät av det inlägget hade han inte fått träffa sina barn på ett år. Minns en del inlägg om socialen. Hon skrev ganska så öppet om det där vet jag att han inte fick träffa sina barn och att dom hade väldiga problem med socialen och tvisten och det. Ska se om jag hittar nåt. Men har hon raderat så är det ju borta för gott.
Citera
2012-03-09, 23:24
Medlem
Lagavullins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
En enkel Googling räcker: http://ki.se/content/1/c6/08/20/28/Sjalvmord%20bland%20lakare%20web%20version.pdf

"Såväl depression som andra psykiska sjukdomar är mer förekommande hos läkare än hos
icke-läkare (Hawton et al. 2004)."

Detta anges som motiv för att läkare har högre självmordsfrekvens än resten av befolkningen.

Är pyromani en diagnos och en sjukdom?
Tack, intressant. Men skälen till depressionerna verkar ligga mer i arbetssituation och tillgång till läkemedel än att knäppgökar blir läkare. Man undrar vad psykopater generellt väljer för yrken, kanske nåt mer lönande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in