Du har som moderator säkert alldeles rätt i det du skriver ang. forum reglerna, fattas bara annat.
Jag borde/skulle ha skrivit: .."borde" omedelbart leda till avstängning..
Det var nämligen det jag avsåg.
ML:s fd. fru intervjuades igår i lokala Folkbladet.nu och sa då enligt vad som skrevs där följande:
Uthängda
Familjen och släkten har blivit uppringda av många journalister, men har inte velat uttala sig. Det har respekterats av de traditionella medierna. Samma hänsyn har inte tagits på nätet. På forum som Flashback diskuteras brottsutredningen flitigt, och där har Sofia och hennes barns namn och personuppgifter lagts ut.
– Jag tycker att det är fruktansvärt. Det handlar om små barn som inte kan försvara sig själva, och som inte alls har med det här att göra. Att vuxna människor inte har bättre omdöme.
Polisanmälde
Sofia har valt att polisanmäla publiceringarna på Flashback.
http://www.folkbladet.nu/308067/det-kanns-fortfarande-overkligt
Jag kommer inte att bidraga med material som bidrar till den fullständigt hänsynslösa och gränslösa kommentarsfloden som öser diverse nedsättande över paret och/eller bidra mer mot några som inte kan eller vill försvara sig. Rotandet, gränslösheten, hungern och spekulerandet får ibland
rätt häpnadsväckande och lätt groteska former som ovanstående..
Fd. familjen, nuvarande familj, släkt, den misstänkte ML osv. har det nog tillräckligt besvärligt ändå. Sen får vi se vad rättssamhället kommer fram till.
Det jag gjort och visat är att ett alternativt händelseförlopp är fullt möjlig och att det mesta som det spekulerats i här kommer från källor av mycket tvivelaktig karaktär, många av de "fakta" man utgår från har skickligt startats via obekräftade och rätt ondsinta rykten av andra utan faktaunderlag tex.