2012-06-09, 23:25
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Satt och scrollade i FUPen (B) (sid 90 Polisens paginering) och fastnade för denna bild.

Det har anförts i tråden/FUPen att Dr Brasa är snål....

Vi tar det från vänster till höger i bild:

1: Elkontakten på väggen har aldrig mött en certifierad elektriker eller ett källartroll. Kablarna sticker ut ur dosan. Billigt? Kul för L att leka med på kontoret?
2: Det är dyrt med flyttkartonger om man har multimiljonbelopp på kontot. Vi tigger åt oss gratis banankartonger från affären istället...
3: Det står en "carrypack" med öl på golvet... Det borde sparat in minst nästan 100 SEK till Dr Brasa.

ROFL.
Ja, och en säng som inte bara står som förvarad, vad man kan se. Hur ofta får Drbrasa begé sig ut i "snickerboa"?
Citera
2012-06-09, 23:30
Medlem
Dr-Watsons avatar
Är det någon härifrån som tänker närvara i TR? Det börjar ju på måndag.

Vi MÅSTE ha korrekta rapporter, gärna live.
Citera
2012-06-09, 23:35
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Få postare här på tråden har så många hästar i stallet som du, men titta en gång till på sidan 250 i FUP B (polisens paginering) så ser du tydligt att GPS:en anländer till Albano 2012-02-22 kl 20.26.(Skylt att "låna min bil hur du vill sätts upp?" - Mindre trovärdigt för de med mindre hästar i stallet.) Från Albano är det 10 min promenad till Tekniska högskolans station. (Provpromenerat av polisen i FUPen.). Dr Brasa flyttar sig utan bil/GPS till Telefonplan. Taxi, medhjälpare eller tunnelbana?

Tunnelbanan, Tekniska högskolan norra", hade den 22 Feb efter min privata utredning den gamla spärrtypen av vändkors som lätt lät sig vridas åt fel håll av personer som ville spara pengar ("planka") i mars har nya glasspärrarna installerats. (Kan detta passa in på det som påstås i tråden om Dr Brasas snålhet?)

2012-02-22 kl 21.34 köper Dr Brasa en enkel biljett , på Telefonplan där har de redan har den nya spärren av glas som bara medger plankning av någon som går "ryggsäck" på folk eller hoppar 2.10 M i höjdhopp och uppger att han kört på den okända damen när bilens GPS var parkerad i Albano.

2012-02-22 kl 22.25 Noterar polisen rörelser av bil/GPS från Albano.

Det blir på något sätt troligare att Dr Brasa haft ett möte med sin tänkta Brandstiftare vid Telefonplan. (Brodern Frans?). Låt oss kalla honom för "Marinus van der Lubbe".

Någon har hjälpt Dr Brasa att elda Volvo i Umeå eftersom FUPen meddelar att han har alibi. Där kunde Brandstiftaren räkna på ett honorar på 15.000 SEK. (Tycker mig sett att Dr Brasa var ovillig att betala 30.000 och tycker själv att 50 procent verkar rimligt för en skön brasa.) Eller så är det så enkelt att "Van der Lubbe" ställde upp gratis i Umeå då blod är tjockare än vatten som antytts här i tråden.

När Blodets tjockehet ånyo skulle komma till användning i Kevinge backade brodern ur. Dr Brasa tvingades att ta tunnelbanan tillbaka till Tekniska Högskolan. (Albano där bilen var parkerad.) Han visste redan att han fanns på SL:s bevakningskameror efter den här resan och hittade på efterföljandet av påkörda-damen till Stationen.

Grundplanen var att ta Pappans Toyota från brodern/Van der Lubbe och byta tillbaka efter mordbranden när Dr Brasa kom tillbaka från sin alibi-flygresa. Han trodde att brodern Frans skulle ställa upp igen på samma sätt han gjorde i Umeå.

Dr Brasas GPS har aldrig varit vid telefonplan. Bra hans kreditkort!
Men e du ett hjärta eller Hade precis börjat gå igen fup för att ställa upp bevisen i ordning för att börja om och grunna på det, jag kände jag hade inte koll där på dom timmarna, och här får jag en gratis ny sammaställning, bara att ta med till kojs - å sova på saken. Jag höll som bäst på med Telefonplan o Kartor (inte min hemmaplats) och dom fördömda bilkablarna ville jag också få in, finns där en plats för dom i din analys? - behövde han dom till pappans bil kanske? - men kunde inte lita på att batteriet skulle hålla? Så han fick hitta ny lösning ...mmm eller det var bara en blåsning från Frans han fick
Skysst att ta fadernsbil - ja menar vem skulle då fått skulden - eller blivit högradigt misstänkta.
Men tack för nattlektyren, super Godnatt !
Citera
2012-06-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Är det någon härifrån som tänker närvara i TR? Det börjar ju på måndag.

Vi MÅSTE ha korrekta rapporter, gärna live.

Jag kommer närvara!! Ska försöka mig på lite live-updates..
Citera
2012-06-09, 23:53
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det är väl självklart att han köpt tändvätska på Biltema om det finns trovärdiga vittnen som identifierat honom göra det och det finns videoupptagningar på det som han även själv identifierar sig själv på, om det nu inträffat.

Men "den ondsinte" kan ha noterat detta inköp, gjort ett liknande själv och tuttat på Harrys och sedan lämnat Biltema flaskorna på platsen..fullt tänkbart så länge det inte finns teknisk bevisning.
Okej, rimligt tvivel, inget tvivel.

Men den här då?
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hur mycket betalade han då, och hur mycket borde maskinerna ha kostat?
Hade du svar på den också? Och vem köpte han dem av, Morgan Månstråle kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av egget88
Mysigt!
Citera
2012-06-09, 23:56
Medlem
Brutes avatar
Citat:

Vi vill se pinfärska blyertsteckningar, med 25 fps uppdateringsfrekvens, i HD.

//Brute
Citera
2012-06-09, 23:59
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Vi vill se pinfärska blyertsteckningar, med 25 fps uppdateringsfrekvens, i HD.

//Brute
Jag vill gärna ha som i kidnappningsmålet A Åhm*n, live ljudupptagning.
Citera
2012-06-10, 00:09
Medlem
Postvagnens avatar
Går det att spara ner eventuella ljudfiler från rättegången?
Citera
2012-06-10, 00:13
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Det låter ju toppen - tänker du twitter? eller skriva rätt in i tråden? Ska du ha twitter bör du regga två konto. Följde Alexander Åhmans rättegång via en flashbackare - han fick upprätta två konto då han bara fick sända ett visst antal innom två timmar. Hade verkligen varit toppen att få in en egen reporter
Citera
2012-06-10, 00:37
Medlem
SuperTeflons avatar
Jag försöker mig på lite elementär forensik, eller vad det heter.

Jag har tagit del av en hel del dravel från grafologer. (Källa: Goolge.com). Nu är jag således en fullskiten expert på allt vad handstil heter. Nej det funkade aldrig på psykoanalysen av Dr Brasa men nu är jag en fulllärd grafolog. (Det tog mig minst 17,3 min på Google.com.)

Tydligen är en viktig analyspunkt i grafologi hur man lutar sin skrift, till vänster eller till höger. Vi kan avnjuta både bygglovsansökan (Skriven med stora bokstäver), Yeah!-kalkylen (skriven med stora bokstäver) och t.o.m. skriften på barrackerna som är (belagt) skrivna med Dr Brasas hand.

De är väldigt tydligt i Yeah-kalkylen och bygglovsanasökan att de är skrivna med en tydlig lutning till vänster (bakåt i överkant av skriften). Detta sätt att skriva är inte speciellt vanligt enligt Google. På Barrackbilderna är lutningen inte mer än tydlig, men inte "grav". (Sid 343 polisens paginering) för er som vill kontrollera. (Lita aldrig på /ST och Google som referens.)

Kapitalist svin- klottret är skrivet med uttalad bakåtutning till vänster i början på "kapitalist-delen", mycket lik den i Yeah!-kalkylen och bygglovsansökan, (Sid 346 för er som inte litar på mitt ord.), men övergår i något som nästan liknar en lutning till höger på "Svin"-delen.

Det kan vara en effekt av kameralinsens brännvidd, men enligt mig är väl lutningens ändring snarare ett tydligt tecken på att "dölja" sin identitet, något en "verklig" vandal knappast skulle ägna sig åt /tänka på. Tydligen var det viktigt för "vår" vandal att luta både lite till vänster och höger. Men först lite till vänstr innan han kände att det kändes skönare att luta till höger. (Vi vet redan att Dr Brasa är en skön typ.)

"En kriminell mästerhjärna i världsklass."

Låt oss nu som FB_forensiker, (nej förlåt, Antistalk,vi vet att du inte förstår det här inlägget,) sluta oss till att Dr Brasa ansluter sig till den procentuellt lilla andelen av "vänsterlutare."

Källa: Google.com
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-10 kl. 00:42. Anledning: fattade skillnaden på vänster och höger
Citera
2012-06-10, 00:47
Medlem
Brutes avatar
Citat:

...
(text om amatörelementär forensik)
...

Du som läst in dig i ämnet, kan man dra slutsatser och jämförelser mellan handstil och spray-textande då?
Handstil uppkommer ju av invant mönster som man rör handen på vid skrivande, medan sprayande på vägg ju handlar om helt annan motorik.

Kanske kan man hitta något annat ML har textat i stort format, typ plakat eller liknande som man kan jämföra typografin med klottret på.

//Brute
Citera
2012-06-10, 00:56
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Jag försöker mig på lite elementär forensik, eller vad det heter.

Låt oss nu som FB_forensiker, (nej förlåt, Antistalk,vi vet att du inte förstår det här inlägget,) sluta oss till att Dr Brasa ansluter sig till den procentuellt lilla andelen av "vänsterlutare."

Källa: Google.com
Jag lade också märke till den egenartade vänsterlutningen i hans textade skrift. Hans signatur däremot var kraftigt högerlutad och stiliserad nästintill utplåning.

Nu frågar jag, som inte orkar googla, dig som behärskar ämnesområdet: Stämmer det att vänsterlutad skrift tyder på spänningar i skribentens inre - olösta, och kanske olösliga, interpersonella själsliga konflikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in