Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Få postare här på tråden har så många hästar i stallet som du, men titta en gång till på sidan 250 i FUP B (polisens paginering) så ser du tydligt att GPS:en anländer till Albano 2012-02-22 kl 20.26.(Skylt att "låna min bil hur du vill sätts upp?" - Mindre trovärdigt för de med mindre hästar i stallet.) Från Albano är det 10 min promenad till Tekniska högskolans station. (Provpromenerat av polisen i FUPen.). Dr Brasa flyttar sig utan bil/GPS till Telefonplan. Taxi, medhjälpare eller tunnelbana?
Tunnelbanan, Tekniska högskolan norra", hade den 22 Feb efter min privata utredning den gamla spärrtypen av vändkors som lätt lät sig vridas åt fel håll av personer som ville spara pengar ("planka") i mars har nya glasspärrarna installerats. (Kan detta passa in på det som påstås i tråden om Dr Brasas snålhet?)
2012-02-22 kl 21.34 köper Dr Brasa en enkel biljett , på Telefonplan där har de redan har den nya spärren av glas som bara medger plankning av någon som går "ryggsäck" på folk eller hoppar 2.10 M i höjdhopp och uppger att han kört på den okända damen när bilens GPS var parkerad i Albano.
2012-02-22 kl 22.25 Noterar polisen rörelser av bil/GPS från Albano.
Det blir på något sätt troligare att Dr Brasa haft ett möte med sin tänkta Brandstiftare vid Telefonplan. (Brodern Frans?). Låt oss kalla honom för "Marinus van der Lubbe".
Någon har hjälpt Dr Brasa att elda Volvo i Umeå eftersom FUPen meddelar att han har alibi. Där kunde Brandstiftaren räkna på ett honorar på 15.000 SEK. (Tycker mig sett att Dr Brasa var ovillig att betala 30.000 och tycker själv att 50 procent verkar rimligt för en skön brasa.) Eller så är det så enkelt att "Van der Lubbe" ställde upp gratis i Umeå då blod är tjockare än vatten som antytts här i tråden.
När Blodets tjockehet ånyo skulle komma till användning i Kevinge backade brodern ur. Dr Brasa tvingades att ta tunnelbanan tillbaka till Tekniska Högskolan. (Albano där bilen var parkerad.) Han visste redan att han fanns på SL:s bevakningskameror efter den här resan och hittade på efterföljandet av påkörda-damen till Stationen.
Grundplanen var att ta Pappans Toyota från brodern/Van der Lubbe och byta tillbaka efter mordbranden när Dr Brasa kom tillbaka från sin alibi-flygresa. Han trodde att brodern Frans skulle ställa upp igen på samma sätt han gjorde i Umeå.
Dr Brasas GPS har aldrig varit vid telefonplan. Bra hans kreditkort!
Men e du ett hjärta eller

Hade precis börjat gå igen fup för att ställa upp bevisen i ordning för att börja om och grunna på det, jag kände jag hade inte koll där på dom timmarna, och här får jag en gratis ny sammaställning, bara att ta med till kojs - å sova på saken. Jag höll som bäst på med Telefonplan o Kartor (inte min hemmaplats) och dom fördömda bilkablarna ville jag också få in, finns där en plats för dom i din analys? - behövde han dom till pappans bil kanske? - men kunde inte lita på att batteriet skulle hålla? Så han fick hitta ny lösning ...mmm eller det var bara en blåsning från Frans han fick
Skysst att ta fadernsbil - ja menar vem skulle då fått skulden - eller blivit högradigt misstänkta.
Men tack för nattlektyren, super

Godnatt !