2012-06-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Du tror att man ska syna hennes konton? Du tror inte att de har gjort det redan alltså?

Kanske synat dem med för snälla glasögon, menar jag. För att hon är kvinna, vek, och utsatt för förtryck av en stor och elak man.
Citera
2012-06-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Docke
Kanske synat dem med för snälla glasögon, menar jag. För att hon är kvinna, vek, och utsatt för förtryck av en stor och elak man.

Vad hos polisen/åklagare får dig att tro att de inte är professionella? Har du någon grund för att tro detta? Eller var får du det ifrån?
Citera
2012-06-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Super-Swede
Jag tror vi har samma syn på saken i allt väsentligt även att Drbrasa tände på huset och agerade ensam.

Jag är däremot inte helt säker på att rätten kommer att göra samma bedömning med tanke på stoppen han gjorde i Albano på väg dit och därifrån natten då huset brann. Att polisen inte har hittat en annan medhjälpare/ gärningsman betyder ju inte att denna person inte existerar. Han har tex köpt en enkel biljett med tunnelbanan från telefonplan - är det fastslaget att det var Brasa som följde efter "spöket" - nej det är det inte. Var det vingmuttern som tände på som han mötte upp och betalade biljetten åt?

Vad jag menar så finns det utrymme för en medhjälpare som polisen inte hittat - och tro mig, det finns gott om Polacker som skulle tutta på huset för en spottstyver. Kanske var det brasa som planerade och organiserade allt fram tills dess att det var dax att tända elden?

Det som talar emot är att han inte ordnade sitt eget albi i så fall. Å andra sidan har han haft hjärnsläpp från början till slut när det gäller allt som har med branden att göra. Så man kan aldrig tänka "så skulle jag gjort" det finns över 6 miljarder hjärnor som skulle göra det på "sitt sätt".

Som sagt, det kommer hänga på indicier, bevis och trovärdighet - den som lever får se

Det finns utrymme och ML har lämnat utrymme i sina utsagor för advokaten att hävda att någon annan har tuttat på. Dock så är ju ML fast vid allt annat så det hjälper ju inte på så många plan.
Citera
2012-06-06, 10:36
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Nu har jag varit borta från tråden etttag, men när man läser den här artikeln får man väl en hint om att Åsa är medr inblandad än vad åklagaren säger sig tro.

Jag förstår inte varför så många i denna tråd tycks önska att dr Åsa ska vara medskyldig. Än så länge finns inget som tyder på annat än att hon har blivit råblåst av en psykopat (ML) och trakasserad av Sveriges mest kända stalker (Cecilia Simmerud).

Varför vill så många att hon ska åka dit? Är det för att hon är snygg, begåvad och framgångsrik? Samtidigt som tråden är full av avundsjuka.
Citera
2012-06-06, 10:53
Medlem
Citat:
Vilken stor man syftar du på? Har du inte sett strandbilden på tanige Magnus och läst fup:en? Mycket kan man kalla Magnus för men stor man är inte en av de sakerna.
Citera
2012-06-06, 10:55
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Jag förstår inte varför så många i denna tråd tycks önska att dr Åsa ska vara medskyldig. Än så länge finns inget som tyder på annat än att hon har blivit råblåst av en psykopat (ML) och trakasserad av Sveriges mest kända stalker (Cecilia Simmerud).

Varför vill så många att hon ska åka dit? Är det för att hon är snygg, begåvad och framgångsrik? Samtidigt som tråden är full av avundsjuka.

I Sverige är det fult att framhäva sig själv. Det är bara så. Det har ingenting med jantelagen att göra. Adeln har aldrig flashat sitt välstånd. Det är likadant en del andra länder t.ex. Japan.
Citera
2012-06-06, 10:56
Medlem
Citat:

Inte tror jag att jag vill att hon ska åka dit. men rättvisa ska förstås ha sin gång, och man ska inte skyddas bara för att man varit med i Robinson och känner journalister och andra inflytelserika personer.
Varför får aldrig kvällspressen tag i Dråsa för en kommentar? visserligen har hon sagt att hon inte ska yttra sig, men ändå...

Jag menar, nu har hon väl nästan chans att gråta ut, och på det sättet stärka sitt varumärke.
Och kanske få några kronor till livets nödtorft.
Citera
2012-06-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
I Sverige är det fult att framhäva sig själv. Det är bara så. Det har ingenting med jantelagen att göra. Adeln har aldrig flashat sitt välstånd. Det är likadant en del andra länder t.ex. Japan.

Det är lite märkligt att det sitter kvar i ryggmärgen hos många då vi i alla fall haft både radio och teve ett bra tag. Om ingen var i teven vad skulle vi då ha teven till? Att sitta och vara arg på alla som är i radio och teve känns lite.... efterblivet.
Citera
2012-06-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrolux
Vilken stor man syftar du på? Har du inte sett strandbilden på tanige Magnus och läst fup:en? Mycket kan man kalla Magnus för men stor man är inte en av de sakerna.

Ja inte är an stor inte, men som du säger mycket annat.
Citera
2012-06-06, 11:04
Medlem
Citat:

Vi får väl se vad som kommer fram. Jag vet inte vad man ska misstänka henne för att ha gjort riktigt men nåt lite dimmigt så där kan man ju ana att hon gjort något fel tydligen. Vore roligt om någon kunde vara konkret ifrågan.
Citera
2012-06-06, 11:36
Medlem
Citat:
Nu har jag varit borta från tråden etttag, men när man läser den här artikeln får man väl en hint om att Åsa är medr inblandad än vad åklagaren säger sig tro.

är det bara för att hon spelar en stackars oskuldsfull och lurad kvinna som hon hålls utanför?
är äklagaren feminist? Jag menar så att Dråsa bara kan vara lurad och utnyttjad av en karl

Skulle nog tro att man ska syna hennes konton också. Även hon driver ju företag.

Citat:

Citat:
Men ingenting tyder ju på att hon skulle vara medskyldig, förutom de antydningar och overifierbara påståenden som en viss stalker har kommit med. Pga risken för att åka dit för brott mot 1.06 kan jag tyvärr inte vara mer specifik än så.

Tror du verkligen att polis och åklagare är så inkompetenta att de inte synat dr Åsas eventuella inblandning?

Docke undrar om åklagaren är feminist. Och kanske de inblandade poliserna är feminister också?

Som sagt det vore roligt om de som menar att Åsa är skyldig till något om ni kunde vara lite mer konkreta så att vi kan diskutera saken. Är det möjligt?
Citera
2012-06-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Docke undrar om åklagaren är feminist. Och kanske de inblandade poliserna är feminister också?

Som sagt det vore roligt om de som menar att Åsa är skyldig till något om ni kunde vara lite mer konkreta så att vi kan diskutera saken. Är det möjligt?

Eftersom det handlar om skvaller, så behöver vi väl inte vara så värst konkreta?

Nog har det väl varit en del märkliga uttalanden och inblandningar av olika slag.

varför skulle polisen utgå från att det var Magnus pengar på hennes konto om hon inte var inblandad på något sätt. De är ju inte gifta och har väl inte gemensam ekonomi i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in