2012-06-06, 11:49
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Jag förstår inte varför så många i denna tråd tycks önska att dr Åsa ska vara medskyldig. Än så länge finns inget som tyder på annat än att hon har blivit råblåst av en psykopat (ML) och trakasserad av Sveriges mest kända stalker (Cecilia Simmerud).

Varför vill så många att hon ska åka dit? Är det för att hon är snygg, begåvad och framgångsrik? Samtidigt som tråden är full av avundsjuka.
Du säger själv att hon är begåvad - men ditt inlägg tyder på att hon är totalt blåst och att hon inte fattat något

Att diskutera huruvida Åsa är medskyldig eller ej i alla dom ärende som finns är väl högst relevant, ML berättar att ÅV sköter alla papper, även om han senare försöker ta tillbaka det där. = insyn i alla svartjobb, uthyrning stafettläkare, svart uthyrning av bostäder mm. = Skattebrott.

Samt en resa till modern som tillfälligtvis råkar vara tidsmässigt med mordbranden. = ??
Uttalande om branden på Värmdö - verkar vara överenskommet mellan ML och ÅV , så samstämt. = Misstänkt om kännedom = skyddande av brottsling/ghet?

Föremål i den gemensamma bostaden - påträffande av stöldgods, ML anklagad för häleri – ovetande eller ?

Suspekt vittnesmål i tvisten med fd. ML´s affärspartner, - exet menar enl advokat att ML aldrig ägt någon traktor. Suspekt vidimering av ett kontrakt som ev. Är förfalskat enl motpartens advokat. = Vittna falskt?

Varför radera hemsidor bloggar mm om man har rent samvete?
Smutskastning av ML ex offentligt i den numera raderade bloggen = förtal
Jag tror listan kan göras längre än så, tyvärr
Citera
2012-06-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Docke
Kanske synat dem med för snälla glasögon, menar jag. För att hon är kvinna, vek, och utsatt för förtryck av en stor och elak man.

Finns väl inget som tyder på att han varit elak och låt mig påminna om att en man inte är stor om han har storlek s i kläder. De som utreder är objektiva, det låter sig inte dras med av vad pressen skriver och det ska man naturligtvis vara tacksam för. Men utredningen är inte färdig ännu. Just nu ligger den på ekobrott. Om Åsa sitter med i de bolag som granskas så åker hon dit, det är inget önsketänkande utan fakta. Om hon inte sitter med i bolagen så får hon med största sannolikhet redogöra för vad de miljoner som sitter på hennes konto kommer ifrån. Hon är med andra ord högst inblandad i den utredning som kan komma att svälla.

Citat:
Jag förstår inte varför så många i denna tråd tycks önska att dr Åsa ska vara medskyldig. Än så länge finns inget som tyder på annat än att hon har blivit råblåst av en psykopat (ML) och trakasserad av Sveriges mest kända stalker (Cecilia Simmerud).

Varför vill så många att hon ska åka dit? Är det för att hon är snygg, begåvad och framgångsrik? Samtidigt som tråden är full av avundsjuka.

Vad finns att vara avundsjuk på ? Skönhet är objektivt, Åsa lyckades dra till sig en man i storlek s och själv tycker jag att hon ser ut som ett polskt penntroll. Sen är man ju knappast begåvad eller särskilt framgångsrik när man både lyckas hitta en man med en minst sagt tråkig historik samt att man själv hamnar under lupp på ekobrott.

Du tjatar om denna Cecilia hela tiden, men du verkar stalka henne med skräckblandad förtjusning.
Jag tror att det är rätt kvinna för dig, bara du vågar släppa taget
Citera
2012-06-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Finns väl inget som tyder på att han varit elak och låt mig påminna om att en man inte är stor om han har storlek s i kläder. De som utreder är objektiva, det låter sig inte dras med av vad pressen skriver och det ska man naturligtvis vara tacksam för. Men utredningen är inte färdig ännu. Just nu ligger den på ekobrott. Om Åsa sitter med i de bolag som granskas så åker hon dit, det är inget önsketänkande utan fakta. Om hon inte sitter med i bolagen så får hon med största sannolikhet redogöra för vad de miljoner som sitter på hennes konto kommer ifrån. Hon är med andra ord högst inblandad i den utredning som kan komma att svälla.

Vad finns att vara avundsjuk på ? Skönhet är objektivt, Åsa lyckades dra till sig en man i storlek s och själv tycker jag att hon ser ut som ett polskt penntroll. Sen är man ju knappast begåvad eller särskilt framgångsrik när man både lyckas hitta en man med en minst sagt tråkig historik samt att man själv hamnar under lupp på ekobrott.

Du tjatar om denna Cecilia hela tiden, men du verkar stalka henne med skräckblandad förtjusning.
Jag tror att det är rätt kvinna för dig, bara du vågar släppa taget

Det är sant, är hon inblandand i företagen så kommer hon att åka. Att tro att någon feminist ska klara henne undan det låter bara psyko enligt mig.

Det är också möjligt att polisen har något på henne men de väntar på att hon ska göra bort sig. Vi får se. Dock tror jag inte som Docke att det har med feminister att göra utan är ett strategiskt drag i så fall.
Citera
2012-06-06, 11:58
Medlem
junks avatar
Jag har funderat en del över dråsa och den där grå audin som dök upp (det var väl kvällen innan)? drbrasa var i farten, kan det varit dråsa som bad någon närstående att åka dit och leta efter drbrasa eftersom han inte gick att få tag på eller inte svarade när hon försökte nå honom.

Finns det några telefonlistor ute, över deras samtal innan drbrasa var ute på natten?
Citera
2012-06-06, 12:22
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Fortfarande finns inget konkret som tyder på att hon på minsta sätt är inblandad. Du anser att dr Åsa är blåst. Jag undrar vem det är som är blåst när varken du eller många andra i denna tråd inser att ni är helt manipulerade av inlägg från en person vars enda glädje i livet är att ställa till skit för andra. När ska ni vakna?
Nej jag anser inte att hon är blåst – men till skillnad från dig tror jag att hon är så begåvad att hon insett att hon delar hus och barn med en kriminell person, men hon har valt att bortse från det, och hoppats att det skulle gå vägen, för att allt för mkt gynnade henne själv. (Ja, säkert lurad till viss del av ML)

Jag tycker inte trådens spekulationer handlar om VEM som var TS och dennes inlägg, (må vara att tråden fick en rivstart pga TS) utan den handlar om dom rättsdokument som finns uppladdade. Oavsett TS hade detta fall uppmärksammats men förmodligen hamnat under tråden Robinsson Åsa, precis lika säkert hade alla rättsdokument blivit uppladdade och föremål för skvaller, där som här.
Citera
2012-06-06, 12:32
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ni som försvarar Dr Åsa får nog ta och bestämma er, är hon en skärpt kvinna eller är hon blåst? Hon kan inte gärna vara bägge sakerna. Mitt intryck är att hon är "relativt" oskyldig, och att hon också är relativt blåst, tillräckligt mycket luft i skallen för att bli charmad av en andrarangens sociopat och solochvår-bedragare som Dr Brasa, som hon alltså levde ihop med under en lång period och t o m skaffade barn med.

Både hon och Brasa tycks lida av problemet att de tror att de är smartare än vad de är, vilket har gett en del komiska resultat, t ex hennes obekymrade twittrande dagarna efter mordbranden. Detta behöver inte vara ett psykopat-drag utan kan lika gärna bero på att man växt upp bland träskallar och var "smartast i socknen" en gång i tiden. I huvudstan stöter man dock på patrull, t ex i form av ett gäng utredningssnutar som genomskådar de bondsluga planerna utan större ansträngning.

Att Dr Åsa är inblandad ökar skandalvärdet och därmed underhållningsvärdet i denna affär, det är väl huvudförklaringen.

- F.G
Citera
2012-06-06, 12:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Det enda jag har påpekat är att många användare i tråden är manipulerade av en känd stalker.

Den enda som tycks manipulerad av vederbörande är nog du.

Ta och läs FUPen, det är magna carta för diskussionen. Eller är den också manipulerad av Bockfot?

Citera
2012-06-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ni som försvarar Dr Åsa får nog ta och bestämma er, är hon en skärpt kvinna eller är hon blåst? Hon kan inte gärna vara bägge sakerna. Mitt intryck är att hon är "relativt" oskyldig, och att hon också är relativt blåst, tillräckligt mycket luft i skallen för att bli charmad av en andrarangens sociopat och solochvår-bedragare som Dr Brasa, som hon alltså levde ihop med under en lång period och t o m skaffade barn med.

Både hon och Brasa tycks lida av problemet att de tror att de är smartare än vad de är, vilket har gett en del komiska resultat, t ex hennes obekymrade twittrande dagarna efter mordbranden. Detta behöver inte vara ett psykopat-drag utan kan lika gärna bero på att man växt upp bland träskallar och var "smartast i socknen" en gång i tiden. I huvudstan stöter man dock på patrull, t ex i form av ett gäng utredningssnutar som genomskådar de bondsluga planerna utan större ansträngning.

Att Dr Åsa är inblandad ökar skandalvärdet och därmed underhållningsvärdet i denna affär, det är väl huvudförklaringen.

- F.G

Behöver inte enbart vara det att de vuxit upp med träskallar. Inte troligt att alla i deras omgivning varit smartare. Frågan är mer om de märkt att någon varit smartare? Många korkade förstår inte att de är det för de är så korkade.

Sen behöver man inte heller vara korkad på alla sätt som finns. Det är ju sällan en jämn obegåvning utan den varerar med hur man mår och i vilka situationer man befinner sig.
Citera
2012-06-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G

Kanske kan man förklara Dråsas beteende i detta fall på samma sätt som man förklarar medberoende när det gäller missbrukare.

Kanske kan man tom. förklara Drbrasas beteende som ett slags missbruk, inte av droger, utan av sådant som ger spänning i tillvaron, och den spänningen och pengarna ger kanske liksom en tillfredsställelse i slutändan, som kan jömföras med ett drogmissbruk. Bara en undring. Någonfler som har funderingar åt det hållet?
Citera
2012-06-06, 12:50
Medlem
Citat:
Min blygsamma erfarenhet säger mig att det är mycket svårt och att det tar lång tid att genomskåda en psykopat. Det har ingenting att göra med huruvida man är blåst eller ej. Det handlar bara om det enkla faktum att 98 procent av befolkningen kan man lita på och därför utgår en normal människa ifrån det. Men du kanske är utrustad med en särskild psykopatradar, vad vet jag?

Flygvapnet kanske har fel när de påstår att PS i PS870 står för pulsspaningsradar. Det kanske i själva verket betyder psykopatspaningsradar.

Återigen: någon brottsmisstanke finns inte mot dr Åsa. De enda som lever i den villfarelsen är de som har hakat upp sig på den subtila manipulation som har utförts av en (ö)känd stalker. Läs tråden så kommer du att inse att dessa grundlösa spekulationer startade långt innan FUP lades upp.

En människa som är förälskad ser ju inte heller riktigt klart.

Sen vill man väl kanske fördela "skulden" mellan mannen och kvinnan här. Att bara mannen begår brott är inte särskilt jämlikt.
Citera
2012-06-06, 13:15
Medlem
Vet vi att ÅW inte är under utredning hos polisen.

Det som syns här har varit i namnet ML
Citera
2012-06-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
En människa som är förälskad ser ju inte heller riktigt klart.

....

Nä, förälskelse kan ju liknas vid en psykos.
Men de träffades ju redan 2005. färälskelsen brukar väl övergå i kärlek. Är det inte så man säger, och då kanske psykosen mer går över i ett normaltillstånd, så den kan man nog inte skylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in