Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad dåliga ni är på att ge gehör för idéer här- ang mitt förra inlägg
Jag tror att min gissning ovan skulle kunna förklara mycket av både Åsas och MLs beteende. Men som sagt, vad tror ni?
Jag tror att min gissning ovan skulle kunna förklara mycket av både Åsas och MLs beteende. Men som sagt, vad tror ni?
Citat:
Ursprungligen postat av Preputiet
Härligt att mina inlägg i egenskap av B-psykolog väcker så starka känslor. Jag misstänker att jag trampat någon lill-chef på en öm tå. Innan jag inträder rollen som självutnämnd folkbildare här på tråden vill jag poängtera att mina analyser får ni absolut ta med en spade salt. Nu sätter jag på mig monokeln och jag lutar mig tillbaks i fåtöljen med ett glas rödvin. Varsågod kära vänner, här kommer min analys av DrBrasa:
Allmänna begrepp: Psykopati är sig ingen vedertagen diagnos. Antisocial personlighetsstörning ligger närmast till hands. Gemensamt för personer med anti- social störning är ytligheten, sättet att utnyttja andra och svårigheter- na att känna empati. Den narcissistiske individen är dock oftast mer inriktad på att vinna personlig makt och status, än på att skaffa sig förmåner och vinster i sitt utnyttjande av andra. Den saknar även den impulsivitet, aggressivitet och svekfullhet, liksom symtom på uppförandestörning under barn- eller ungdomsåren som finns hos en person med antisocial störning. I fängelser uppskattar man att ca 80% av dom intagna lider av antisocial personlighetsstörning. Störningen visar sig som oftast redan i tidiga tonåren genom småkriminalitet, djurplågeri och drogmissbruk.
Den antisociala personligheten besitter i likhet med den narcissistiske personligheten en ytlig charm. Till skillnad från den antisociala personligheten besitter narcissisten förmågan att känna empati.
Nu till lite Wikipediabegrepp:
Hares lista för psykopati: DrBrasa
*Talför/ytlig charmig: Vet ej. Dock inget charmtroll i min bok
*Förhöjd självuppfattning/grandios: Helt uppenbart
*Behov av spänning/blir lätt uttråkad: Högst troligt
*Patologiskt lögnaktig: Absolut
*Bedräglig/manipulativ: I högsta grad
*Saknar ånger och skuldkänslor: Det får man väl anta
*Flackt, ytligt känsloliv: Ja visst
*Kall/bristande empatisk förmåga: Det är vi väl alla eniga om
*Parasiterande livsstil: Ja för hela samhället
*Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet: Ja misshandel av exfru
*Promiskuöst och egoistiskt sexualliv: Skulle inte förvåna mig
*Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder): Vet ej, troligtvis djurplågare
*Saknar realistiska, långsiktiga mål;
agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt: Ja
*Impulsiv: Ja i fastighetsbranschen om inte annat
*Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef: Absolut, ja! ja! I allra högsta grad!!!!!
*Tar inte ansvar för sina handlingar: Hahaha
*Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden: Snart minst 2 spruckna förhållanden
*Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder): Troligtvis bränder
*Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning,
begår till exempel nya kriminella
handlingar under permission: Det får framtiden utvisa
*Kriminell mångsidighet: Ja
Är inte Brasa psykopaten personifierad?
Exempel:
* Brasa ger sin exfrus mobil till sin älskarinna Dråsa, när han blir ställd mot väggen för oförrätten svarar han med att misshandla henne = Total avsaknad av empati
* Brasa har avsagt sig vårdnaden av sina egna barn = Total avsaknad av empati
* Han nämner Puma 46 ggr och Människobarnet endast 5 ggr i förhöret (poängterat av en klok FB- användare) = Total avsaknad av empati
(Eftersom det här är en skvallertråd tar jag allt som framkommit i tråden som fakta och skiter i pålitliga källor)
Till sist så har det framkommit att Brasa är kriminell i allra högsta grad, både i stort och smått. Skulle inte förvåna mig om han tände eld på igelkottar som barn.
Tack Superteflon som trots sin brist på medicinska kunskaper ställt de enda korrekta diagnoser hittills: Grav skatteallergi och Patologisk snålhet
Nu drar sig Preputiet tillbaks för att läsa FUP:en. God natt kära vänner.
Allmänna begrepp: Psykopati är sig ingen vedertagen diagnos. Antisocial personlighetsstörning ligger närmast till hands. Gemensamt för personer med anti- social störning är ytligheten, sättet att utnyttja andra och svårigheter- na att känna empati. Den narcissistiske individen är dock oftast mer inriktad på att vinna personlig makt och status, än på att skaffa sig förmåner och vinster i sitt utnyttjande av andra. Den saknar även den impulsivitet, aggressivitet och svekfullhet, liksom symtom på uppförandestörning under barn- eller ungdomsåren som finns hos en person med antisocial störning. I fängelser uppskattar man att ca 80% av dom intagna lider av antisocial personlighetsstörning. Störningen visar sig som oftast redan i tidiga tonåren genom småkriminalitet, djurplågeri och drogmissbruk.
Den antisociala personligheten besitter i likhet med den narcissistiske personligheten en ytlig charm. Till skillnad från den antisociala personligheten besitter narcissisten förmågan att känna empati.
Nu till lite Wikipediabegrepp:
Hares lista för psykopati: DrBrasa
*Talför/ytlig charmig: Vet ej. Dock inget charmtroll i min bok
*Förhöjd självuppfattning/grandios: Helt uppenbart
*Behov av spänning/blir lätt uttråkad: Högst troligt
*Patologiskt lögnaktig: Absolut
*Bedräglig/manipulativ: I högsta grad
*Saknar ånger och skuldkänslor: Det får man väl anta
*Flackt, ytligt känsloliv: Ja visst
*Kall/bristande empatisk förmåga: Det är vi väl alla eniga om
*Parasiterande livsstil: Ja för hela samhället
*Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet: Ja misshandel av exfru
*Promiskuöst och egoistiskt sexualliv: Skulle inte förvåna mig
*Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder): Vet ej, troligtvis djurplågare
*Saknar realistiska, långsiktiga mål;
agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt: Ja
*Impulsiv: Ja i fastighetsbranschen om inte annat
*Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef: Absolut, ja! ja! I allra högsta grad!!!!!
*Tar inte ansvar för sina handlingar: Hahaha
*Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden: Snart minst 2 spruckna förhållanden
*Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder): Troligtvis bränder
*Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning,
begår till exempel nya kriminella
handlingar under permission: Det får framtiden utvisa
*Kriminell mångsidighet: Ja
Är inte Brasa psykopaten personifierad?
Exempel:
* Brasa ger sin exfrus mobil till sin älskarinna Dråsa, när han blir ställd mot väggen för oförrätten svarar han med att misshandla henne = Total avsaknad av empati
* Brasa har avsagt sig vårdnaden av sina egna barn = Total avsaknad av empati
* Han nämner Puma 46 ggr och Människobarnet endast 5 ggr i förhöret (poängterat av en klok FB- användare) = Total avsaknad av empati
(Eftersom det här är en skvallertråd tar jag allt som framkommit i tråden som fakta och skiter i pålitliga källor)
Till sist så har det framkommit att Brasa är kriminell i allra högsta grad, både i stort och smått. Skulle inte förvåna mig om han tände eld på igelkottar som barn.
Tack Superteflon som trots sin brist på medicinska kunskaper ställt de enda korrekta diagnoser hittills: Grav skatteallergi och Patologisk snålhet
Nu drar sig Preputiet tillbaks för att läsa FUP:en. God natt kära vänner.