2012-05-30, 17:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag bumpar den här gamla tråden!

Har hon fått tillbaks batteriladdaren?
Citera
2012-05-30, 17:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Det är nog så att hon lider utav ungefär samma diagnos, och att egot hindrar en, likt det gamla talesättet, det är svårt att se en fläck på sin egen näsa. Kaka söker maka, kan nog vara rätt så sant i detta fallet.

Ja så är det nog. Skattemyndigheten har tagit en miljon från hennes konto som kom från sambon så hon är nog väl insatt i hans affärer.
Citera
2012-05-30, 17:41
Medlem
Vi lär nog få se huset på Värmdö och det i Örebro vara till salu inom en snar framtid.
Dr Brasa kommer ju på att åka på att betala skadestånd så att det ryker om det.

4 miljoner bara för att återställa huset i Danderyd.
Citera
2012-05-30, 17:46
Medlem
Dom tog en mille av Åsa men som tur var hade hon 2,6 millioner på kontot.
Magnus hade dock bara 7000:- drygt på sitt, allt enligt Aftonbladets nätupplaga.
Dessutom, enligt samma artikel, stod Magnus registrerad på 16 fordon, undrar om någon var brandbil?
Han lär också (enligt Aftonbladet) lagt den svarta bokföringen med löneutbetalningar i Harrys hus innan han tände på. Väldigt ekonomiskt att slå två flugor i samma smäll, trots att han köpte 5 tändare på Bilbuttricks.
Citera
2012-05-30, 17:48
Medlem
SuperTeflons avatar
Genialt!

Bara en kriminell mästerhjärna i världsklass skulle kunnat totat ihop denna soppa och ro den i land!

Först släpper man ut hunden vind för våg i ett naturreservat utan uppsyn och nu har man tydligen låtit GPS:en springa lös själv i ett överklassreservat också!

Skönt att man som storfräsare i byggbranschen vänder på varje krona och handlar på Biltema och att man maniskt samlar alla kvitton från sina stordåd. Utom kvittot på de stulna maskinerna då som väl i vanlig ordning köptes av "okänd" får vi anta.

Som alla stor konstnärer har Dr Brasa t.o.m. signerat sitt mästerverk. (Sprayfärg på lockpanel i brandteknik, signerat "KAPITALIST SVIN.")

Teorin om det plötsliga hjärnsläppet har stendött, där var vi fel ute i tråden! Det ligger ju massor med planering bakom detta.

Skönt också att EF:s heder är återupprättad, det luktade verkligen bensin i villan efter branden.

Jag frågar igen: Finns det ett Darwin Award för kriminella? Jag vill i så fall nominera Dr Brasa!

Så här roligt har jag inte haft sedan de draggade efter svärmor, i fel sjö!
Citera
2012-05-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Genialt!
Jag frågar igen: Finns det ett Darwin Award för kriminella? Jag vill i så fall nominera Dr Brasa!

Darwin Awards delas väl alltid ut postumt? Hade han snubblat på dieseldunkarna och råkat elda upp sig själv i den framlidne Scheins hus hade han såklart varit en given nominering.
Citera
2012-05-30, 17:56
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/doktor-asas-sambo-atalad-for-branden/
Undrar om det är en slump att första annonsen i artikeln om stämningsansökan i Expressen är för billigare bilförsäkringar.
Har det plötsligt sluta brinna upp bilar sista 3 månaderna?
Citera
2012-05-30, 17:58
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Vad gör Åsa idag? Våndas över sitt sönderfallande varumärke?
Ja, jag tycker hon ska göra det.
Dom flesta inte förvånade över att historien kring Dråsa och Drbrasa svällde ut. Nu visar det sig också att DrÅsa inte är så ovetande och oskyldig som hon velat göra gällande.

Förundersökning gällande grovt skattebrott och bokföringsbrott har inletts på Ekobrottsmyndigheten. Att fogden tagit en miljon utav DrÅsa är väl en baggis för henne, pengar är ju inga problem.

Hur samvetet för forskar-perfektionisten fungerar med vetskap om alla miljoner av svarta pengar som rullat på både hennes och sambons konto, medan hon höjer rösten mot sjukskrivna människor, mammor, överviktiga som lever fel och folk som redan ligger, vet inte jag men det smakar illa i min mun. Hon kräker på ML´s ex-hustru offentligt, debatterar i tv och tidningar som sakkunnig i mångt och mycket om hur man ska leva sitt liv, och vad som är rätt och fel.

Varför glömde hon samvetet? Hon ska folkbilda svenska folket, dom stackarna som minsann inte vet bättre. Jag hoppas hon tar med det i sin bok och lär ut en dag hur enkelt det egentligen var när hon bestämde sig för att bli en mediababe och svarttjobbare. Om den nästan dagliga kontakten med media så att dom inte skulle glömma henne till tv-soffan och debatterna, så att hon ständigt kunde erhålla nya produkter så som barnvagn, Lexington prylar med mera och att hon berättar hur eftertraktansvärd den svarta penningmarknaden är, så eftertraktansvärd att man tappar all förnuft och sans och gömmer sig bakom en falsk och förljugen fasad.

Jag hoppas hon berättar hur man gör med samvetet när man låtsas vara en, men är en annan
Citera
2012-05-30, 18:02
Medlem
Men visst måste dråsa nu vara misstänkt för grovt skattebrott med tanke på att hon har miljoner på kontot som rimligen inte är beskattade. Inte kan man väl komma undan med att ens sambo skulle ha satt in pengarna utan hennes vetskap? Vad ligger straffsatserna på när det gäller skattebrott rörande miljonbelopp?
Citera
2012-05-30, 18:26
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Ja, jag tycker hon ska göra det.
Dom flesta inte förvånade över att historien kring Dråsa och Drbrasa svällde ut. Nu visar det sig också att DrÅsa inte är så ovetande och oskyldig som hon velat göra gällande.

Förundersökning gällande grovt skattebrott och bokföringsbrott har inletts på Ekobrottsmyndigheten. Att fogden tagit en miljon utav DrÅsa är väl en baggis för henne, pengar är ju inga problem.

Hur samvetet för forskar-perfektionisten fungerar med vetskap om alla miljoner av svarta pengar som rullat på både hennes och sambons konto, medan hon höjer rösten mot sjukskrivna människor, mammor, överviktiga som lever fel och folk som redan ligger, vet inte jag men det smakar illa i min mun. Hon kräker på ML´s ex-hustru offentligt, debatterar i tv och tidningar som sakkunnig i mångt och mycket om hur man ska leva sitt liv, och vad som är rätt och fel.

Varför glömde hon samvetet? Hon ska folkbilda svenska folket, dom stackarna som minsann inte vet bättre. Jag hoppas hon tar med det i sin bok och lär ut en dag hur enkelt det egentligen var när hon bestämde sig för att bli en mediababe och svarttjobbare. Om den nästan dagliga kontakten med media så att dom inte skulle glömma henne till tv-soffan och debatterna, så att hon ständigt kunde erhålla nya produkter så som barnvagn, Lexington prylar med mera och att hon berättar hur eftertraktansvärd den svarta penningmarknaden är, så eftertraktansvärd att man tappar all förnuft och sans och gömmer sig bakom en falsk och förljugen fasad.

Jag hoppas hon berättar hur man gör med samvetet när man låtsas vara en, men är en annan

Och dessutom sätter hon sig och skriver en jo-anmälan mot polisen för de har beslagtagit hennes batteriladdare mm, samtidigt som hon har ett par miljoner i svarta pengar på banken.
"Det är ju upprörande hur det får gå till". Var det inte så hon uttryckte det?
Citera
2012-05-30, 18:32
Bannlyst
Åsa kommer åka dit för skattebrotten. Hon står ju som delägare/ägare till flera av bolagen.
Tror ändå att dom bara skrapat på ytan. Har en känsla av att det kan komma upp mer saker om paret. Jag gissar på falska betyg till läkarlinjen.
Jag har idag beställt ut Magnus betyg och fullständiga skolgångshistoria. Bör komma om några dagar enligt stadsarkivets beställningsavd.
Fick betygen uppräknade i telefonen och det var inte några speciellt höga betyg. Bäst i svenska och matte 4 tror jag hon sa.
Citera
2012-05-30, 18:34
Bannlyst
Han har nog läst in sina betyg på komvux för hans betyg tvivlar jag att han kommit in på fordonstekniska på ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in