Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Brasa har tydligen inte förmåga att ta ett steg tillbaka. Vi vet nu att detta beteende leder till utredning när personal är inblandad. Undrar vad det leder till om andra interner är inblandade? Självinsikt verkar inte vara Brasas paradgren direkt.
Vad är det för övrigt för dumheter att EF skulle skänka bort något överhuvudtaget till den kriminelle mästerfjanten? Om hon ska ge bort något till välgörande ändamål hoppas jag verkligen inte att Brasa drar fördel av detta.
Jag hoppas EF plockar så mycket hon kan av Brasa fast hennes Jur Kand verkar minst sagt juridiskt trubbig. Brasas Dyslexiombud från Snålbergskys advokatkontor verkar ju även hon lindrigt vässad. Vem vinner 'Juridiktrubbiaden 2013'?
Vi ser alla fram emot denna holmgång mellan parterna där de juridiskt blinda ska leda de aningslöst blinda från stranden 'här' till stranden 'inkassera', vilket kan vara den längsta resa en juridiskt aningslös person kan genomföra.*
För övrigt anser jag att allt som Brasa är inblandad i är onjutbart!
*Förlåt Björn Ranelid och grattis till frikännandet!
Det är en märklig inställning du framför. Tråden handlar om Drbrasas brottslighet som är rent otrolig, med en verklighet som överträffar dikten. Mycket spännande och njutbart, anledningen till att jag läser tråden.
Men jag gillar inte pöbelvälde och uttryck som att "plocka av folk allt de kan", eftersom det är det Drbrasa gör. Drbrasa har varit gränslös i sitt beteende på alla sätt och det slutade med mordbrand.
Det är inte rätt att Fru F*scher tar rättssystemet i anspråk för att göra det Drbrasa gör när han plockar tillgångar från andra. Det skulle bli att stödja det Drbrasda gör genom att legitimera stöld via domstolarna. Det är lätt genom falska vittnesmål och trovärdighet få till en orättfärdig dom, särskilt mot någon i underläge som är fängslad för mordbrand.
Man kan inte se in i framtiden och det är lönlöst att planera eftersom det alltid kommer överraskningar. Därför är det märkligt att fru F*scher inte gjorde klart det hon hade rätt att få från Tr*gg H*nsa. En redovisning och ett beslut om vad som är regress. Inte enkelt eftersom reparationer på huset kunde stoppas av Drbrasas advokater.
Det var inte bara att skena iväg och förbruka närmare 5 miljoner kronor på reparationer, som skadan värderades till av fölrsäkringsbolaget.
En annan sak som är graverande är, att om man har med en mordbrännare att göra och har advokater involverade, varför inte avtala om handpenningen om man tänker behålla den stora summa när avtalet hävs. Det verkar inte klokt när fru F*scher beklagar sig över alla hemska människor som drabbat henne, att hon inte gör sig av med dem. Genom avtal som båda parter fattar, då hävning är att man går tillbaka till ett förhållande utan avtal genom att prestationerna går åter. Jag tolkar handpenning som en prestation. En säkerhet där merkostnader kan tas ut om köparen orsakar säljaren kostnader.
En sak är säker, man blir inte av med någon om man konfiskerar 1.9 miljoner kronor, när man fått en frivillig hävning. Att sedan inkomma med skadeståndskrav som inte är välgrundade är ytterst märkligt.
Genom den juridiska hjälp fru F*scher haft har hon minskat sina skador. Hon skall ha ekonomisk skada för de skador hon drabbats av, inget annat. För att få framgång måste det enligt min mening vara styrkt, som i vilken annan sak som helst, inte för att Drbrasa skall straffas ytterligare,