2012-05-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
Det är faktiskt Dina kommentarer som förklarar mycket av händelseförloppet. Det brister i rättsmedvetandet om man påtalar att ingen kom till skada, att ingen var i huset och särskilt allvarligt ser jag Din fråga om dom redan köpt villan.

Att Du inte orkar läsa eller sätta Dig in i en sak Du är intresserad av, visar på samma nonchalans kombinerat med lättja som Brasa och Dråsa har. De har satt egennyttan i främsta ledet och utgått från att jorden kretsar kring dem.

Därför utgick Brasa och Dråsa utifrån att det var OK att elda upp ett hus man köpt. Avsaknaden av rättskänsla styrde agerandet och Dråsas utspel efter branden.

Läs det utmärkta inlägget av Birkaboo, idag 11.40.

Själv refererar du till uppgifter som fakta som stått att läsa i Aftonbladet som i sin tur uppger sig ha fått uppgifterna i ena fallet från "polisen" som där uppges ha uppgett och i det andra från DoktorÅsa som uppgetts ha sagt..

Med tanke på Aftonbladets trackrecord med "sanningar" skulle jag betrakta den, som tar dessa uppgifter som fakta rätt av som du med flera gör och betraktar dem som vad som faktiskt hänt, som ganska korkad.

Det mest sannolika händelseförloppet är väl att åklagaren får tekniska besked som är motstridiga, måste begära kompletteringar mm och dessutom fått helt klart för sig att båda varit utsatt för en galen,men med spetskompetens utrustad galen stalker sedan länge som har ett ännu värre trackrecord än Aftonbladet, och det vill inte säga lite..

Det vi med säkerhet vet är att Harrys villa brunnit, troligen pga en anlagd mordbrand.
Att ML sitter anhållen som misstänkt för detta brott.
Att ägare var EF efter en mångårig arvstvist med en granne, Baldring.
Att åklagaren gång på gång tvingas förlänga häktningen och sannolikt får allt kallare fötter allteftersom eftersom hon med stor sannolikhet håller på att kraftigt göra bort sig.
Citera
2012-05-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Kan nog bli intressant. Så kanske man får svar på alla dom där psykopattendenserna. Jag tror inte ML är tillräckligt smart för att fatta vad det är dom vill ha svar på, så han kommer nog att kryssa i formulären på rätt ställe.

Då har metoderna utvecklats kraftigt sen du gjorde din kan jag lova!
Så mycket kryssande av formulär handlar det inte om numera.
Citera
2012-05-22, 16:28
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk

Ja, nu var det ju mest i bildlig mening jag menade, och inte bokstavligen. Fast du kanske har svårt för det där med nyanser?
Citera
2012-05-22, 16:31
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:

Med tanke på Aftonbladets trackrecord med "sanningar" skulle jag betrakta den, som tar dessa uppgifter som fakta rätt av som du med flera gör och betraktar dem som vad som faktiskt hänt, som ganska korkad.

Jag tror inte du är den som ska prata om "sanningar" och folk som tar uppgifter som fakta. Hittils har du inte kommit med ett enda verifierbart fakta av något slag. Vi väntar fortfarande med spänning på att du ska backa upp alla dina påståenden.
Citera
2012-05-22, 16:40
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Själv refererar du till uppgifter som fakta som stått att läsa i Aftonbladet som i sin tur uppger sig ha fått uppgifterna i ena fallet från "polisen" som där uppges ha uppgett och i det andra från DoktorÅsa som uppgetts ha sagt..

Det råder tydligen kraftigt delade meningar om AB:s trovärdighet. Dråsa har då aldrig tvekat att använda bladet som megafon. Men, men, alla är vi olika.
Citat:
Det mest sannolika händelseförloppet är väl att åklagaren får tekniska besked som är motstridiga, måste begära kompletteringar mm och dessutom fått helt klart för sig att båda varit utsatt för en galen,men med spetskompetens utrustad galen stalker sedan länge som har ett ännu värre trackrecord än Aftonbladet, och det vill inte säga lite..
Det skulle faktiskt vara intressant att se "läkarparet" försöka dokumentera denna "spetskompetenta" stalkers härjningar inför polisen. Undrar om Dråsa förresten har nerver att under ed i domstol ...
Citat:
Det vi med säkerhet vet är att Harrys villa brunnit, troligen pga en anlagd mordbrand.
Citat:
Hur ville du ha det, smartskaft, är det ett brott eller bara troligen ett brott?
Citat:
Inte aktuellt och fullständigt ovidkommande. Varför skulle Baldring vilja ställa till det efter att huset redan har sålts?
Citat:
Att åklagaren gång på gång tvingas förlänga häktningen och sannolikt får allt kallare fötter allteftersom eftersom hon med stor sannolikhet håller på att kraftigt göra bort sig.
Tror vi inte på. Och på vad vilar din tvärsäkra sannolikhetsbedömning?
Citera
2012-05-22, 16:53
Medlem
Citat:

Det mest sannolika händelseförloppet är väl att åklagaren får tekniska besked som är motstridiga, måste begära kompletteringar mm och dessutom fått helt klart för sig att båda varit utsatt för en galen,men med spetskompeteutrustad galen stalker sedan länge som har ett ännu värre trackrecord än Aftonbladet, och det vill inte säga lite..

Att åklagaren gång på gång tvingas förlänga häktningen och sannolikt får allt kallare fötter
allteftersom eftersom hon med stor sannolikhet håller på att kraftigt göra bort sig.

Du glömde Kevingemaffian!

Det var Dråsa som trodde hon kunde kontrollera sin omgivning när hon Twittrade, påtalade selektiva bevis till polisen, gick i polemik med Leif GW Persson och ställde upp på intervju med Aftonbladet som inte längre ställde upp på varumärkesmys. Nu var det nyheter.

Du kan tolka åklagarens agerande att hon stressar inte ihjäl sig, för det behöver hon inte i Sverige.
I Sverige sitter folk häktade i allt för långa tider, längre än i TV serierna. Långa häktningstiden kan även tolkas som att brottet är så grovt att det inte finns skäl att låta Brasa invänta dom i frihet.
Citera
2012-05-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
--
Det skulle faktiskt vara intressant att se "läkarparet" försöka dokumentera denna "spetskompetenta" stalkers härjningar inför polisen. Undrar om Dråsa förresten har nerver att under ed i domstol ...
--
--
Hur ville du ha det, smartskaft, är det ett brott eller bara troligen ett brott?
--

1) Det är säkert en av de dokumenterade spetskompetenser åtminstone en stalker besitter som dessutom maniskt, och galet ringt DrÅsa under hösten och så småningom blivit avspisad..
men man skall inte underskatta kompetetensutveckling som skett på senare tid inom rättsvårdande myndighet men det tar lite tid. Det är mycket dataspår att gå igenom..

2) Om du inte inser att mordbrand, som jag skrev hade inträffat med Harrys hus, är ett brott kanske du skulle börja skriva inläggen på Bamseforumet?

3) Den uppmärksamma läsaren av denna tråd kan i realtid betrakta ett skov från någon/några?
avatarer/pseudonymer/alias faktiskt! Oj vad det brann till..
Citera
2012-05-22, 17:06
Medlem
Citat:

Hur funkar det egentligen? Stora och lilla undersökningen? -Du verkar riktigt dum i huvudet så på dig gör vi den stora undersökningen. Samt -Du verkar bara lite smågalen så på dig nöjer vi oss med den lilla.
Någon som har koll?
Citera
2012-05-22, 17:07
Medlem
Citat:
--
skov
--

Fackterm som lätt kan googlas fram med var noga med att källan är seriös.
Det finns mycket skrivet om detta både på svenska och amerikanska tex.
Citera
2012-05-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tror inte du är den som ska prata om "sanningar" och folk som tar uppgifter som fakta. Hittils har du inte kommit med ett enda verifierbart fakta av något slag. Vi väntar fortfarande med spänning på att du ska backa upp alla dina påståenden.
Och "under tiden" bygger bygger du din uppfattning om mordbranden på vad som Aftonbladet uppger att ngn uppgett och på vad andra minst lika korkade FB medlemmar uppger som sanningar!

Det tycker jag är korkat på riktigt!
Citera
2012-05-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Tycker brottet Magnus sitter häktad för är ganska vidrigt. Det visar på en arrogans hos förövaren, man bryr sig inte om den risk man utsätter andra för. De personliga fördelarna betyder uppenbarligen mer än den fara för andra man kan tänkas orsaka. Nonchalans mot hela förfarandet kring bygglov, regler och lagar.

Den som eldar på ett hus i tätbebyggt område är riktigt dum i huvudet. Konsekvenserna kan bli förödande. Arrogansen och nonchalansen hos dessa 2 individer är för uppenbar.

Åsa citeras från tidigare artikel i Aftonbladet. 11/3-2012
– Att ett hus, dessutom ett hus med en sådan historia, sätts i brand är både tragiskt och förskräckligt, även om det aldrig har varit fara för någons liv eller att ingen person kom till skada.

Magnus tankar om det hela enligt hans advokat:
– Och om han har gjort det menar han att det inte är något brott, eftersom det är hans egendom.
En ensam person eldar alltså på ett hus under tidiga morgontimmar, under en tid många sover. De bor folk runtomkring, man använder sig av tändvätska, ganska många flaskor sedan springer man därifrån. OM det nu är Magnus som eldat på det han anser vara hans kåk, ska det bli väldigt intressant att få en inblick i på vilket sätt han kände att han hade kontroll över elden när han sprang därifrån och varför han valde den tidpunkten på dygnet för sin handling. Sen får Åsa gärna utveckla varför hon anser att det aldrig var någon fara för andras liv !
Intressanta yttranden av läkarparet. DrBrasas anmärkningsvärda kommentar hade jag läst tidigare, men DrÅsas dito var ny för mig, hade missat den. Vad föranledde DrÅsa att komma med tillägget "...även om det aldrig har varit fara för någons liv eller att ingen person kom till skada"?

Ingen av dem framstår direkt som genuint ledsen/upprörd över att det brann i deras blivande drömhus. Med tanke på DrBrasas track record är det måhända begripligt i hans fall, men DrÅsa låter ungefär som en politiker som övat in ett svar men inte har inlevelseförmåga nog att formulera det på ett övertygande sätt.
Citera
2012-05-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inb4ban
Hur funkar det egentligen? Stora och lilla undersökningen? -Du verkar riktigt dum i huvudet så på dig gör vi den stora undersökningen. Samt -Du verkar bara lite smågalen så på dig nöjer vi oss med den lilla.
Någon som har koll?

Att bli betraktad "som dum i huvudet" för att man som jag påstår att källorna, Aftonbladet och vad andra FB medlemmar uppger sig ha kommit fram till, inte håller för att döma eller anklaga ngn för ett allvarligt brott är intressant men säger nog mer om dig än om mig. Domstol har ju inte ens kritiskt granskat åklagarens kort än.
Senast redigerad av Antistalk 2012-05-22 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in