2012-12-18, 23:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickadollito
Med tanke på hur gärna hon visat sig i media så är det inte alls otroligt, men samtidigt är det ju en omöjlig ekvation. Jag menar, det är svårt, för att inte säga omöjligt, att vinna några fördelar på att låta sig förknippas med en dömd mordbrännare om babbla på om detta tema. Inte ens offerspåret funkar för alla tycker bara att det är sanslöst omdömeslöst att leva ihop med en psykopat. I en drömvärld för henne skulle alla snabbt glömt att hon var/är? sambo Magnus och hon kunde fortsatt som innan. Men det är ju omöjligt. Gissar att hon insåg detta väldigt fort, därav tystnaden.
Inte sedan han dömts, men i början tycktes hon tro att hon faktiskt kunde snacka bort problemet, att hennes tunga ord skull påverka fallets utveckling. Pratet om den alternativa brasan, faran med indicieinsamling, han "som är så rationell" o.s.v.

Citat:
Jag ser med spänning fram emot att se hur inblandad hon är i det ekonomiska skumraskeriet.
Jag också. Kan bli fascinerande.
Citera
2012-12-19, 01:08
Medlem
Jofs avatar
Vad har dr Åsa doktorerat i?
Trodde hon var leg läkare.
Citera
2012-12-19, 01:30
Medlem
Uphills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad har dr Åsa doktorerat i?
Trodde hon var leg läkare.

Vanliga hederliga läkare kallas av tradition "doktor", vet du inte det?

Vad sa doktorn, jag skall gå till doktorn, doktorn ville att osv.

Det är vanligt svenskt vardagsspråk.

Har du aldrig varit hos doktorn? Kollade du vilken akademisk grad han/hon hade då?

En normal, praktiserande läkare motsvarar väl en med. lic. ungefär.
Citera
2012-12-19, 04:29
Medlem
Rocky69s avatar
På söndag tänder han sitt fjärde hus
Citera
2012-12-19, 10:01
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Merkantila
Bra sammanfattning, men inte helt korrekt. Det som åtminstone fäste min uppmärksamhet på Flashback och den här tråden var ju vilken kåk han brände ner, nämligen kändismannen som brände ner Harry Scheins kåk, den som Ev* Fisch*r hade arvsbråkat om i sex år! Och i början ställde hans 'blivande fru' Robinssonkändisen Åsa upp i media, för att i intervju efter intervju förklara hans oskuld, med hjälp av Billy Butt på twitter och för att så småningom hamna i gräl med Leif G W på twitter:

Min fetning. När vi ändå är i rättartagen tänkte jag upplysa om en missuppfattning som dyker upp då och då i tråden; nämligen den att Åsa ska ha pratat med media flera gånger. Åsa gjorde EN intervju med Aftonbladet hemma i villan på Värmdö. Denna har sedan rewritats åtskilliga gånger. Man har säkert även använt hennes twittrande. Anledningen att hon gjorde intervjun med AB var inte att hon sökte upp media. Journalisterna gav inte upp. De var utanför hennes hus och sökte henne på olika sätt. Få, för att säga ingen (som jag känner till) kan undvika att tillslut träffa media och då ser det i mångas ögon ut som att den jagade personen "valt att tala ut". I själva verket var Åsa som en jagad räv under dygnen efter mordbranden. Hon försökte så länge hon mäktade med att försvinna under jorden skulle jag tippa.
Jag erkänner att jag överdrev lite grann, men med facit i hand var ju EN intervju, en för mycket med tanke på att det gav slaskmedia carte blanche att hänga ut dom plus det faktum att så mycket fanns dokumenterat på internet. Åhh sen, va faan, vi är väl iallafall på flashbacks skvallersidor. Däremot tycker jag att min poäng gick förlorad. Mitt svar var en komplettering på TommyTurbos svar till Kalasch fråga:
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasch
Varför har det blivit en av FB största trådar när en okänd läkare eldar ner sin lite mer kända sambos hus??Ett "vanligt" bråk mellan ett par eller försäkringsbedrägeri, knappast särskilt spännande?
Det var just huset, Harrys hus, som gjorde att tråden 'tände' till. Leif GW, Billy Butt, Åsas twitter, + huvudperson själv, gav hela förloppet en kanonstart. Han själv får stå ut med att vara offentlig, med tanke på vimmelbilder från 'kändiskalas' med fri skumpa. Det finns inga gratisluncher. Offentligheten är priset. Dessutom startade flashbackhistorien här:
https://www.flashback.org/sp35883437 i Harrys tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Citat:
..//Jag ser med spänning fram emot att se hur inblandad hon är i det ekonomiska skumraskeriet.
..// Jag också. Kan bli fascinerande.
Jag med. Jag har trott från början att hon inte var så involverad men när jag nu försöker sätta mig in i hennes situation så blir jag tveksam. Hon lär ju ha hållit på med, iallafall en del av bokföringen och sett alla miljoner trilla in. Dom bodde i en 8 miljonerskåk, la bud på en 19 miljoners, samt ett till i Djursholm på ca 10 miljoner, funderade hon aldrig på var alla pengar kom ifrån? Och skatt, var det ett vokabulär som var främmande för henne? Alla andrahandsuthyrningar i lägenheter och villor. Det räcker ju med att slå upp en deklarationsinstruktion för att se att det är skattepliktigt. Hon måste ju iallafall ha skrivit på sin egen deklaration, kollade hon inte vad hon skrev på? Antingen är hon kodum, (vilket jag betvivlar, då hon är rätt välutbildad) och isåfall återstår bara medskyldig eller totalmanipulerad av en psykopat, vilket hennes utbildning borde ha hjälpt henne att förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
På söndag tänder han sitt fjärde ljus

– Nu har i vart fall jag sagt mitt sista ord. Hoppas för evigt, oavsett ämne, via flashback!

Skojar bara!
Citera
2012-12-19, 11:52
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Antingen är hon kodum, (vilket jag betvivlar, då hon är rätt välutbildad)...

Logiskt feltänk, min käre Merkantila. Det är absolut inget motsatsförhållande att vara välutbildad och att vara ko-dum.

Citat:
...och isåfall återstår bara medskyldig eller totalmanipulerad av en psykopat....

Dessa alternativ är också fullt möjliga. Eller en kombo av två eller alla tre.

Oavsett vilket - uteslut absolut inte ko-dum!
Citera
2012-12-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Om det fetade är det bara att åtminstone delvis hålla med. Vad som dock gör saken aningen pikant för DrÅsa är ju att hon bara dagarna innan tackat GW för en tidigare analys i saken om jag nu minns rätt.
Bra iakttagelse.

Leif GW kunde inte vara tyst när dråsnan refererar till honom och vill utnyttja hans trovärdighet i egen sak. Han ville inte framstå som en åsna. Leif GWs yttrande ser jag som svar på tal.

Hur skulle det se ut med B*lly B*tt, Leif GW och dråsnan, som tillsammans kämpar för Drbrasa?
Senast redigerad av Vresrosen 2012-12-19 kl. 13:34.
Citera
2012-12-19, 13:45
Medlem
Var har Antistalk tagit vägen???: Det är så tyst , så tyst....
Citera
2012-12-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Var har Antistalk tagit vägen???: Det är så tyst , så tyst....
Jaa, du, det är en märklig twist i det hela. I väntan på nya inlägg kan du ju roa dig med att läsa Antistalks 6-7 första inlägg i tråden, https://www.flashback.org/u692405 samt TS första inlägg https://www.flashback.org/sp36137476 och sista inlägg https://www.flashback.org/p36998255#p36998255 och utdraget här ur FuPen av andra förhöret med Åsa
så kanske du får en inblick hur dom här märkliga stalkarna jobbar. Själv får jag inte riktigt ihop det, men det här kan också vara en av anledningarna till att tråden blev så populär som den blev.

Apropå tyst, så hörs inte så mycket från Storboda heller. Undrar om de intagna blir extra melankoliska nu, när det lackar mot jul? Kan ju inte vara någon höjdare att sitte inne då, direkt. För några år sen när Thomas Bodström var justitieminister var det ju mer eller mindre svängdörrar på svenska anstalter, men hur är det idag?
Tror ni Magnus funderar på att rymma?
När man läste sista inläggen här med Åsa inlagda oneliners kan man ju få intrycket av att hon håller på att packa. Frågan är för hur många?

Citat:
"Jag träffar ÅW, som Doktor Åsa egentligen heter, så säger hon att publiciteten kring hennes sambo har förstört hennes liv och att hon blir tvungen att lämna landet."

"– Men jag är den jag är. Jag är seg, och ska segla igenom det här bäst jag kan."

"@DoktorAsa:
Nu har i vart fall JAG sagt mitt sista ord. Hoppas för evigt, oavsett ämne, via media."

"Jag får plinka på någon annan sträng på min lyra."
Citera
2012-12-20, 17:02
Medlem
Intressant att så många är experter på mediahantering och vet exakt vad de skulle ha gjort i Åsas situation.
Citera
2012-12-20, 18:20
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Kunde inte hålla med mer om denna kommentar!
Måste nog också instämma här. Det är mycket halmstrån som greppas i kritiken mot hennes agerande i media med anledning av sambons illdåd. Hon kan kritiseras för mycket (val av man t.e.x) men i just det här fallet förstår jag inte vad hon gjort för fel. Det kunde varit extremt mycket värre hur som helst.

Tror DrÅsa kommer ur det här ganska helskinnad. Har mycket svårt att tro att hon kommer att delges misstanke för något brott. I så fall lär det handla om någon relativ struntsak som bokföringsbrott eller liknande. Varumärket måste hon dock bygga upp på nytt.
Citera
2012-12-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrolux
Intressant att så många är experter på mediahantering och vet exakt vad de skulle ha gjort i Åsas situation.

Med tanke på hur intresserade många verkar vara av Åsas mediehantering är det konstigt att inte fler har lyssnat på Medierna om just detta. Länk: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=5047432

Jag har inte lyssnat på programmet sedan det sändes men lyssnade just igen. Precis som jag skrev i tråden i går, är det inte raketforskning att kvällstidningarna jagade henne som en räv. Ingen som jag vet har kunnat tiga sig igenom ett drev. Ändå är det just detta råd många anser att Åsa borde ha följt. "Hon skulle hållit käften och inte sprungit till media och lipat" typ. Hur som helst. I programmet berättar Åsa hur hon blev jagad i två veckor innan hon valde att prata med AB.

Att de andra medierna tog detta som inteckning för att det var fritt fram att namnge henne i varenda artikel efter den intervjun anser Pressombudsmannen strida mot de pressetiska reglerna. Men vad vet han som inte FB-folket vet om journalistik!
Senast redigerad av Pickadollito 2012-12-20 kl. 21:24. Anledning: förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in