Citat:
Ursprungligen postat av Pickadollito
Citat:
Ursprungligen postat av Merkantila
Bra sammanfattning, men inte helt korrekt. Det som åtminstone fäste min uppmärksamhet på Flashback och den här tråden var ju vilken kåk han brände ner, nämligen kändismannen som brände ner Harry Scheins kåk, den som Ev* Fisch*r hade arvsbråkat om i sex år! Och i början ställde hans 'blivande fru' Robinssonkändisen Åsa upp i media, för att i intervju efter intervju förklara hans oskuld, med hjälp av Billy Butt på twitter och för att så småningom hamna i gräl med Leif G W på twitter:
Min fetning. När vi ändå är i rättartagen tänkte jag upplysa om en missuppfattning som dyker upp då och då i tråden; nämligen den att Åsa ska ha pratat med media flera gånger. Åsa gjorde EN intervju med Aftonbladet hemma i villan på Värmdö. Denna har sedan rewritats åtskilliga gånger. Man har säkert även använt hennes twittrande. Anledningen att hon gjorde intervjun med AB var inte att hon sökte upp media. Journalisterna gav inte upp. De var utanför hennes hus och sökte henne på olika sätt. Få, för att säga ingen (som jag känner till) kan undvika att tillslut träffa media och då ser det i mångas ögon ut som att den jagade personen "valt att tala ut". I själva verket var Åsa som en jagad räv under dygnen efter mordbranden. Hon försökte så länge hon mäktade med att försvinna under jorden skulle jag tippa.
Jag erkänner att jag överdrev lite grann, men med facit i hand var ju EN intervju, en för mycket med tanke på att det gav slaskmedia carte blanche att hänga ut dom plus det faktum att så mycket fanns dokumenterat på internet. Åhh sen, va faan, vi är väl iallafall på flashbacks skvallersidor. Däremot tycker jag att min poäng gick förlorad. Mitt svar var en komplettering på TommyTurbos svar till Kalasch fråga:
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasch
Varför har det blivit en av FB största trådar när en okänd läkare eldar ner sin lite mer kända sambos hus??Ett "vanligt" bråk mellan ett par eller försäkringsbedrägeri, knappast särskilt spännande?
Det var just huset, Harrys hus, som gjorde att tråden 'tände' till. Leif GW, Billy Butt, Åsas twitter, + huvudperson själv, gav hela förloppet en kanonstart. Han själv får stå ut med att vara offentlig, med tanke på vimmelbilder från 'kändiskalas' med fri skumpa. Det finns inga gratisluncher. Offentligheten är priset. Dessutom startade flashbackhistorien här:
https://www.flashback.org/sp35883437 i Harrys tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Citat:
Ursprungligen postat av Pickadollito
..//Jag ser med spänning fram emot att se hur inblandad hon är i det ekonomiska skumraskeriet.
..// Jag också. Kan bli fascinerande.
Jag med. Jag har trott från början att hon inte var så involverad men när jag nu försöker sätta mig in i hennes situation så blir jag tveksam. Hon lär ju ha hållit på med, iallafall en del av bokföringen och sett alla miljoner trilla in. Dom bodde i en 8 miljonerskåk, la bud på en 19 miljoners, samt ett till i Djursholm på ca 10 miljoner, funderade hon aldrig på var alla pengar kom ifrån? Och skatt, var det ett vokabulär som var främmande för henne? Alla andrahandsuthyrningar i lägenheter och villor. Det räcker ju med att slå upp en deklarationsinstruktion för att se att det är skattepliktigt. Hon måste ju iallafall ha skrivit på sin egen deklaration, kollade hon inte vad hon skrev på? Antingen är hon kodum, (vilket jag betvivlar, då hon är rätt välutbildad) och isåfall återstår bara medskyldig eller totalmanipulerad av en psykopat, vilket hennes utbildning borde ha hjälpt henne att förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
På söndag tänder han sitt fjärde ljus
– Nu har i vart fall jag sagt mitt sista ord. Hoppas för evigt, oavsett ämne, via flashback!
Skojar bara!