2012-03-21, 14:48
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eccz0r
Om jag har en verksamhet där jag är konsult och drar in säg 4 000 000 på ett år och detta sker i en firma med verksamhet som även tillåter investeringar i fastigheter så står det ju mig fritt att välja att ta ut en personlig lön på säg 300 000 och köpa en fastighet för resterande belopp.

Om jag sedan hyr ut denna svart är ju just den delen så klart olaglig. Men köpet av fastigheterna är det inte. Om fastigheterna står outhyrda finns ju risken att jag åker på förmånsbeskattning förstås.

Problemet är ju bara att det inte verkar finnas någon legal verksamhet i ML:s fall som drar in vita pengar i den omfattningen. Omsättningen i bolagen stämmer ju inte överens med bolagens storlek.
Senast redigerad av Skidaddle 2012-03-21 kl. 14:52.
Citera
2012-03-21, 15:00
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisiswhoIam
Hon kanske inte orkade med hans beteende och blev arg på honom? Han verkar vara lite bestämmande och hon kanske gjorde tvärtom och ville visa att han har makt? Jag har ingen aning om vad som har hänt och inte du heller, jag hoppas iallafall att ÅSA klarade sig bra och att hon lämnar den gubben. Han verkar inte bra för henne och jag anser att hon är värd det bästa!

Citat:
Ursprungligen postat av UncleHarvey
Ganska klassisk psykopat den här. Fuskar på tentor, lämnar gravida frun, eldar upp hus och bilar för egen ekonomisk vinning. Tror han kan komma undan med allt, alltså grandiosa eller narcissistiska föreställningar. Sen även emotionell störning eftersom han kan förstöra för andra och göra dom illa bara han får vad han vill själv.

Inte så smickrande för Åsa som ska föreställa läkare att missa vad det är för kille hon delar hus med. Alternativt så förstår hon och har blivit manipulerad men att hon i så fall faller för det är inte särskilt smickrande heller.
Barnsliga inlägg.

Detta är den man som Dråsa® personligen föredrar och som hon som vuxen kvinna träffat ett aktivt val att leva med, göra affärer tillsammans med och skaffa barn med.

Och så fortsätter det att komma inlägg om att "han inte är bra för henne" och att hon måste ha blivit "manipulerad".

Sluta upp för fan, att omyndigförklara kvinnor! Dråsa® är inte en liten flicka.
Citera
2012-03-21, 15:08
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Problemet är ju bara att det inte verkar finnas någon legal verksamhet i ML:s fall som drar in vita pengar i den omfattningen. Omsättningen i bolagen stämmer ju inte överens med bolagens storlek.

Hur kan du bedöma det? Fastighetsförvaltningen ligger ju i en enskild firma. Det finns förmodligen någon särskild fördel med att ha det så. Detsamma gäller f.ö. min hyresvärd som äger 100+ lägenheter i Stockholmsregionen och som förvaltar dem genom en enskild firma (hyran betalas till hans personkonto - att döma av ratsit har han inga andra engagemang).
Citera
2012-03-21, 15:11
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofaszasegedben
Hur kan du bedöma det? Fastighetsförvaltningen ligger ju i en enskild firma. Det finns förmodligen någon särskild fördel med att ha det så. Detsamma gäller f.ö. min hyresvärd som äger 100+ lägenheter i Stockholmsregionen och som förvaltar dem genom en enskild firma (hyran betalas till hans personkonto - att döma av ratsit har han inga andra engagemang).

Jag har inte sett några andra uppgifter än de som kommit upp i tråden, så min bedömning bygger ju på det. ML har byggt upp ett fastighetsimperium på lånade pengar, spekulativa värdeökningar, och en ström av svarta pengar för att hålla maskinieriet igång. Allt jag har sett tyder på det, och det skulle inte förvåna mig om han hyr ut samtliga fastigheter med svarta kontrakt.
Citera
2012-03-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Barnsliga inlägg.

Detta är den man som Dråsa® personligen föredrar och som hon som vuxen kvinna träffat ett aktivt val att leva med, göra affärer tillsammans med och skaffa barn med.

Och så fortsätter det att komma inlägg om att "han inte är bra för henne" och att hon måste ha blivit "manipulerad".

Äntligen ett analytiskt inlägg. Mina tidigare inlägg har sågats för tarvlig kvinnosyn då jag inte ser Å som ett oskyldigt offer.

Jag ser Å som en person som inte vill ta ansvar för sina egna handlingar och låter M ta smällen.
Av bolagshandlingar och domar inlämnade i denna tråd framgår att Å både ägde och hade del i bolagen och tog del i tvister och uthyrningsverksamheten av läkare.
Citera
2012-03-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Har läst både Aftonbladet och Expressen nu. Dom måste ju tjäna kosing nu med alla som springer och köper deras papperstidningar. Vem bryr sig om Riksdagens debatt nu om datadirektivet när Magnus kommer ut med bilder. Jag förstår inte vad bilderna ska kunna visa på grannens hus. Förstår inte syftet. Men jag tror och har hört att Magnus inte kommer bli släppt. Polisen gräver så djupt nu på alla håll och kanter så han får nog vara glad om han bara åtalas för mordbrand och inte blir åtalad för fler brott.

Jag tror både Magnus och Åsa ligger pyrt till, angående den ekonomiska aspekten. Inom snar framtid kommer vi säkerligen kunna läsa om det i media. Ekonomisk brottslighet är ju grövre än alla andra brott i Sverige, åtminstone om man ska se till utmätt straff. Finns det pengar att hämta åt staten så kommer dom inte undan.

Förstår inte heller riktigt vad bilden ska bevisa som Expressen publicerade idag. Kan byggställningen som finns runt huset ha något med saken att göra tro ?
Citera
2012-03-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Barnsliga inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
Äntligen ett analytiskt inlägg. Mina tidigare inlägg har sågats för tarvlig kvinnosyn då jag inte ser Å som ett oskyldigt offer.

Jag ser Å som en person som inte vill ta ansvar för sina egna handlingar och låter M ta smällen.
Av bolagshandlingar och domar inlämnade i denna tråd framgår att Å både ägde och hade del i bolagen och tog del i tvister och uthyrningsverksamheten av läkare.

Kan bara hålla med er båda. Jag har också svårt att se Åsa som en oskyldig, naiv kvinna som är förd bakom ljuset. De är vuxna båda två och driver bolag tillsammans. Det är pengarna som har styrt båda två. De verkar bokstavligen kunna gå över lik för att uppnå sina ekonomiska mål.

Åsa gnäller om sitt varumärke samtidigt som hennes sambo och pappan till hennes barn sitter häktad för grov mordbrand. Det måste väll ändå säga något om denna kvinna.
Citera
2012-03-21, 16:03
Medlem
Har Magnus hunnit med något annat än sina tvister senaste åren? Hur har han hunnit med? Tar inte sånt tid att åka till tingsrätter och träffa advokater? Vårdnadstvister, bodelningstvister, underhållstvister, ekonomiska tvister. Han kan inte ha hunnit med något annat än tvistat.
Citera
2012-03-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tovatuva
Har Magnus hunnit med något annat än sina tvister senaste åren? Hur har han hunnit med? Tar inte sånt tid att åka till tingsrätter och träffa advokater? Vårdnadstvister, bodelningstvister, underhållstvister, ekonomiska tvister. Han kan inte ha hunnit med något annat än tvistat.

Han har hunnit med att bli pappa till ett fjärde barn i alla fall.. Nä men allvarligt han har naturligtvis en advokat som sköter det åt honom. Han behöver ju bara dyka upp på rättegångarna men där har han väl också lyckats skjuta upp någon om jag minns rätt. Men det verkar ligga i Magnus natur att tvista. Kan man kalla det hobby ?
Citera
2012-03-21, 16:16
Medlem
För undvikande av missförstånd beträffande en tidigare kommentar har jag aldrig hört att ML skulle ha fuskat sig genom gymnasiet. Tror inte heller att han behövde det pga en god teoretisk begåvning. Beträffande medicinutbildningen vet vi alla svaret och det avslöjade fallet var rimligen toppen av ett isberg. Det fuskas en hel del på alla nivåer så det krävs mycket för att bli avslöjad. Annars är fusk inget nytt fenomen. Läkare på KI fuskade under 1950-talet genom att sända runt kursboken i tentamenssalen. Oftast blev de bra läkare ändå. Det som skiljer dem från ML är dock medkänsla och allmän välvilja.
Citera
2012-03-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Han har hunnit med att bli pappa till ett fjärde barn i alla fall.. Nä men allvarligt han har naturligtvis en advokat som sköter det åt honom. Han behöver ju bara dyka upp på rättegångarna men där har han väl också lyckats skjuta upp någon om jag minns rätt. Men det verkar ligga i Magnus natur att tvista. Kan man kalla det hobby ?

Ja det verkar inte bättre för Tvist-Magnus. Vem vet vad mer som finns? Detta kan expandera känns det som. Förutom alla tvister med barnen och ekonomin och allt, hade han 10 registreringar vid någon tingsrätt i Norrland har jag för mig? Så är han även dömd för brott. Om än ett blygsamt sådant kanske. Och nu brott igen. Ännu en tvist. Vem vet hur mycket som finns på honom? Det går ju vara dömd för fler brott eller ha annat vid andra tingsrätter. Inte bara i Norrland. Han bodde väl i Örebro ett tag? Ser man en råtta så finns det oftast 50 råttor till.. Och han har redan 25 råttor.. Det här kan expandera!
Citera
2012-03-21, 16:30
Medlem
Man får ju även tänka på att han inte bara förlorade vårdnaden om barnen utan även umgängesrätt. Vilket inte ens en mördare gör. Alla har rätt att träffa sina barn, även dom värsta, då med övervakare. Jag tror han är dömd för fler brott än urkundsförfalskning. Man går inte från urkundsförfalskning till mordbrand. Efter 14 år. Varför blev han t ex av med vårdnaden? Nej jag tror han är dömd för fler brott. Är alla domar samlade på samma ställe? Alltså räcker det med att ringa till en tingsrätt och så får man reda på alla domar vid alla tingsrätter i hela Sverige av den tingsrätten eller måste man ringa till var och en för sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in