2012-03-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vi får se upp för en viss doktor Svedberg om några år. Kriminella har ju för vana att byta namn under fängelsevistelserna så att de kan börja om på ny kula utan att väcka uppmärksamhet.

Eller "doktor Svedjeryd" om han vill slå på stort.

Förresten, vad var grejen med fiskdöden i träsket på Värmdö? Har läkarparet fögiftat vattnet för att slå ut mygglarverna?

Personligen tror jag att kommunen har fel när de framför teorin att det är övergödning som orsakar fiskdöden. Mtp Magnus och Dr Åsas profil som extremt penninga-kåta så tror jag att det handlar om att de antingen sprutar botox på sig själva och andra i hemmet (svart förstås) och spolar ner resterna i avloppet (observera att bostadsägarna runt träsket fortfarande bara har tillgång till enskilda avlopp) alternativt att de har en odling av bakterien Clostridium botulinum hemma i garaget som de sedan säljer svart till andra plastikkirurger i Sverige. Enligt Smittskyddsinstitutet: Clostridium botulinum är en strikt anaerob bakterie, d.v.s. den tillväxer endast i syrefri miljö. Den är sporbildare. Såväl bakterier som sporer finns i jord, i djurexkrementer och i bottenslammet i olika vattendrag. Så bakterien kan mycket väl överleva och sporer bildas i Dr Åsas stora hunds skit som säkerligen ligger utspridd utanför tomten (hon lär inte använda svarta plastpåsar) och i det syrefattiga bottenslammet i träsket efter att bakterierna sipprat ut från garaget. http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/botulism/
Citera
2012-03-16, 07:47
Medlem
Din teori faller på att de inte ens bodde i området när fiskdöden inträffade första gången.
Citera
2012-03-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Men nu haglar generaliseringarna må jag säga. Det kanske är den gamla hederliga svenska avundsjukan som slagit till? Jag har en del läkare i bekantskapskretsen, och de är som folk är mest, varken bättre eller sämre.

Men för att gå tillbaka on topic - Vad är egentligen oddsen för att Åsa varit helt ovetande om sambons pyromanistiska hobby? Från vad jag läst här i tråden, och från de slutsatser jag dragit själv av att följa Åsas twitter, så måste jag säga att jag börjar mer och mer undra om hon verkligen varit helt ovetande. Även om hon inte deltagit aktivt, så tror jag nog att hon åtminstone borde ha haft sina misstankar även innan farbror polisen kom och knackade på dörren.
Eller så är du likadan och därför inte märker hur brända iskallen de flesta är?

Hur kommer bögskådisen Eklund in i det här? Någon som kan upplysa mig?
Senast redigerad av Harriman 2012-03-16 kl. 08:46.
Citera
2012-03-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Ursäkta mig men det där låter som en vision jag inte ens tror att Magnus skulle kunna fantisera ihop. Naturligtvis finns det inga planmässiga möjligheter ens teoretiskt att få lov till någonting sådant och M som fuskar i fastighetsbranschen är garanterat väl medveten om detta. En ny detaljplan i det där området sitter helt enkelt extremt långt inne. Och även om huset ligger på "fel sida" E18 bor det ett och annat högdjur i området som inte skulle tillåta en nolla som M att ens andas kommersialisering av de aktuella fastigheterna.

Nej det är möjligt jag har inte sett vad exakt som står på köpehandlingarna. Men inte skulle en affärsman som Magnus köpa något utan ett vinstintresse tänker jag. Det kan ju dessutom vara någon annan som tänker åt honom... Tror som sagt att det är fler inblandade i affären.

Vi pratar inte om några hyreshus enl miljonprogramet på tomterna. Jag utgår naturligtvis ifrån att Magnus tänkt bygga ett hus på tomten bredvid han köpte utöver Fischers 13 miljoners hus.

I Detaljplanen står det oftast att man får bygga 1-2 familjshus och nu har han två tomter. Så teoretiskt två fina arkitektritade hus med fina glaspartier mot vattnet. Gjuta bottenplatta på 250 kvm på Fischers tomt nu när huset brunnit ned samt på granntomten som inköptes. Villa på två våningar är inget märkligt. Sen har han två hus i två våningar och om han gör minst 3 separata boenden kan han bilda brf. Grannen kan gnälla bäst han vill, bara Magnus håller sig inom normen t ex att han får bygga 1/7 av tomtytan osv. Men som sagt jag har inte varit husspekulant och vet inte vad som stod i mäklarens köpehandlingar.

Jag inbillar mig i alla fall att Magnus inte skulle gå in i den här affären för 19 miljoner om han inte hade en plan som gick ut på att det skulle generera ekonomisk vinning. Branden var kanske bara en praktisk lösning för att slippa invänta en massa beslut. Ja och så naturligtvis den lilla ekonomiska fördelen det skulle innebära om ett försäkringsbolag gick in och täckte en del kostnader som Magnus praktiskt skulle slippa.

Magnus måste ju ha tagit mäklarens ord bokstavligt. " Harry Scheins sjövilla vid Kevinge Strand med makalös sjöutsikt från alla rum och ostört läge endast 10 meter från strandlinjen. Oanade möjligheter!"

Bild på huset och tomten http://vincent.capitex.se/bilder.aspx?TYP=CMVilla&GUID=39DRJPFAMP095JFJ
Senast redigerad av birkaboo 2012-03-16 kl. 09:33.
Citera
2012-03-16, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrolux
Din teori faller på att de inte ens bodde i området när fiskdöden inträffade första gången.

Svårt att hålla ordning på tidpunkterna för Dr Lundberg och Dr Åsas alla fastighetsaffärer. Enligt tidningsartikeln inträffade fiskdöden i träsket sommaren 2010. Det innebär sålunda att doktorsparet flyttade dit efter det (?)
Citera
2012-03-16, 09:54
Medlem
Vore intresant att veta om paret Wihlbeck-Lundberg har sitt hus på Värmdö ute till försäljning. Enligt tidigare uppgifter i tråden skulle dom överta Scheins hus 1:a april. Hur har man i så fall råd att ha ett hus som är inköpt för 8 milj. och ett annat för 19milj?
Citera
2012-03-16, 10:05
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Nämen se på fan! Vi verkar vara grannar, bor i samma område som detta par. Bor det här ute eller för jag har då aldrig sett dom?

EDIT: Menar Värmdö nu.

Enligt Åsas twitter inledde Magnus årets valborgsfirande tidigt genom att elda upp världens största majbrasa på tomten. Det ska ha skett ungefär samtidigt som mordbranden. Har du eller någon granne sett den?
Eldplatsen hade en diameter på 40m.
Citera
2012-03-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Vore intresant att veta om paret Wihlbeck-Lundberg har sitt hus på Värmdö ute till försäljning. Enligt tidigare uppgifter i tråden skulle dom överta Scheins hus 1:a april. Hur har man i så fall råd att ha ett hus som är inköpt för 8 milj. och ett annat för 19milj?
Nej, deras hus har inte kommit ut på marknaden än.
Citera
2012-03-16, 12:15
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Enligt Åsas twitter inledde Magnus årets valborgsfirande tidigt genom att elda upp världens största majbrasa på tomten. Det ska ha skett ungefär samtidigt som mordbranden. Har du eller någon granne sett den?
Eldplatsen hade en diameter på 40m.

Hur jävla misstänkt som helst. Han bara råkar ha majbrasa månader för tidigt samtidigt som någon eldar upp Scheins hus?
Det finns kommunala stadgar som reglerar hur man får elda och när. Att elda direkt på marken är ofta inte tillåtet. Man måste ha kontroll på elden, vilket man knappast kan sägas ha om den är 40 m i diameter. Och irrelevant för denna brandhärd, men inte för den andra, så måste man ha tillstånd för att elda upp ett hus.
En brädhög med 40 m i diameter är enorm, många gånger större än vad som genereras om man river en träkåk. Det går naturligtvis att sprida ut brädorna så de täcker större yta, men det är ologiskt om man skall elda upp det på ett säkert sätt. Det hela låter som han spritt ut bensin och tänt på för att förklara röklukt i kläder mm.
Citera
2012-03-16, 12:37
Medlem
Dr Åsa twittrar igen

1h Åsa Wihlbeck ‏ @DoktorAsa Svar
@Nebrink Om nån gjort det så ska det självfallet straffas, men INGEN har ju ännu fakta. Vi får alla avvakta. (försäkringspengar får vi ej)

Jag undrar över ordvalet "vi". Enligt uppgift är det enbart Dr Lundberg som står som köpare. Har de delad ekonomi?
Citera
2012-03-16, 12:47
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Hur jävla misstänkt som helst. Han bara råkar ha majbrasa månader för tidigt samtidigt som någon eldar upp Scheins hus?
Det finns kommunala stadgar som reglerar hur man får elda och när. Att elda direkt på marken är ofta inte tillåtet. Man måste ha kontroll på elden, vilket man knappast kan sägas ha om den är 40 m i diameter. Och irrelevant för denna brandhärd, men inte för den andra, så måste man ha tillstånd för att elda upp ett hus.En brädhög med 40 m i diameter är enorm, många gånger större än vad som genereras om man river en träkåk. Det går naturligtvis att sprida ut brädorna så de täcker större yta, men det är ologiskt om man skall elda upp det på ett säkert sätt. Det hela låter som han spritt ut bensin och tänt på för att förklara röklukt i kläder mm.

Att söka tillstånd för att elda var nog det primära i dessa Bonny and Clydes tankevärld
Citera
2012-03-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Dr Åsa twittrar igen

1h Åsa Wihlbeck ‏ @DoktorAsa Svar
@Nebrink Om nån gjort det så ska det självfallet straffas, men INGEN har ju ännu fakta. Vi får alla avvakta. (försäkringspengar får vi ej)

Jag undrar över ordvalet "vi". Enligt uppgift är det enbart Dr Lundberg som står som köpare. Har de delad ekonomi?

Det är ju liksom ganska ointressant att hon anser att någon ska straffas om någon gjord sig skyldig till mordbrand.Det blir så vare sig hon vill det eller inte. Är det inte fakta att Eva Fischer som äger huset bekräftat för media att gärningspersonen hällt bensin på 16 ställen och tänt på. Är det inte fakta att Magnus sitter häktad på sannolika skäl misstänkt för mordbrand. Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen både *teknisk bevisning och vittnesuppgifter som knyter honom till brottet.

- Vad är det Åsa inte verkar förstå ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in