Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Som jag fattat det var väl tanken att bygga sitt eget framtida drömboende på den obebyggda tomten.
Vad bedömer du att marknadsvärdet för fastigheten med huset är?
Svårt att säga, men villan låg ute för försäljning mer än två månader för 13 miljoner (enbart Kevinge Strand 7B). Läget är som sagt inte det bästa, inte strandtomt och utsikt mot Danderyds sjukhus samt en driving range i Mörbyviken. Själv tycker jag husets renoveringsbehov talar för ett rimligt pris runt 10 miljoner. Är man inte priskänsligt kanske även 12-13 miljoner är OK, i synnerhet om man även kan köpa ytterligare en tomt och därmed se till att området inte förtätas för mycket. Alla dess spekulationer förutsätter dock att man tänker renovera huset och bo i det. Annars behöver man en så stor plånbok att man kan stå ut med att förlora 5-7 miljoner enbart för att fixa drömboendet.
Priset för enbart tomten tror jag hamnar på cirka 6-7 miljoner, den ligger visserligen nära vattnet men är med ca 1500 kvm inte så överdriven stor. Det finns några ungefär lika stora tomter till salu i Danderyd just nu, de ligger något lägre i pris (4-5 miljoner) men saknar sjöutsikten.