2015-02-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Ok - då tar vi det igen
Svenska Semesterlagen gör att medelsvensson har 25 semesterdagar.
4 sammanhängande veckor har en arbetstagare rätt till att ta ut perioden Jun-Aug (Gammal kvarleva från Industrieran i Sverige , men fortfarande en LAG)
Om perioden inte går att komma överens om , har arbetgivaren veto att förlägga dessa 4 veckor.
Semesteruttag under annan period är ingen rättighet för en arbetstagare.
Om arbetet tillåter kan arbetsgivaren godkänna semestern , men om arbetsgivaren säger nej , så är det nej.

Varför hör detta ihop med Rovia Bucks (poäng)?

Jo , för att detta är anledningen till att svenska arbetare (allmänt kallad medelsvensson) inte reser utomlands mer än 1-2 gånger per år.

Tillika så är det begränsat av Dreamtrips att använda points o.s.v.

Härav är hela "Dreamtrips" produkten total katastrof för en vanlig medelsvensson eftersom man inte tjänar mer än 100 till 200 Sek per resa.

OK, då tar vi det igen. En sak i taget annars verkar det tilta.

Med Rovia bucks kan du boka vilket hotell eller flyg som helst i världen. När det passar dig, vart det passar dig.

Det hänger över huvud taget inte ihop med Dreamtrips. Du får skilja på bokningssidan och de paketerade resorna.

Tar de övriga bitarna när vi har rett ut detta.

Hur skulle du inte kunna använda dina fem veckors semester när du kan boka precis hur du vill?
Citera
2015-02-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Här undrar man ju hur det står till i skallen på Dixon75?

Frågan var:

Tydligen går det inte att söke en resa på det sätter på Rovia. Löjligt och genomskinligt. Inte ens en exakt specifik resa kan Rovia klara av.

World Ventures suger åsneballe och hela upplägget är en SCAM !

Vi klarar av vilken resa som helst. Det är bara så att du är så trög att du inte har fattat konceptet ännu.

Du måste vara den största sopan i ett par skor.

Så mycket pisk du kommer att få.
Citera
2015-02-14, 21:11
Medlem
Citat:
Så här ligger det till: Norwegian har inget avtal med Rovia, så du får nöja dig med dyrare alternativ, men detta är ändå billigare än det är när du jämför med ett mycket högre och dyrare pris. Mellanlandning i Vilnius. Restid från 5.40 enkel!

Vi kan också erbjuda riktigt billiga hotell vid centralstationen, toalett i korridoren och inbyggda vägglöss och dålig lukt på rummen, men djävlar vad billigt det blir! Rena lakan endast mot pristillägg så klart! Några obetydliga blod- och vuxenfläckar har väl aldrig dödat någon? Det där långa svarta könshåret har du väl säkert lagt dit själv? Att du inte skäms!

Dessutom ser du mycket enkelt i kompensationsplanen att du ungefär får tillbaka 2000 Sek i helt riktiga poäng. Dock kan bara 65% av dessa poäng betalas ut. Om du avbryter ditt konto så nollställs saldot. Med funktionen Rateshrinker kan det dessutom bli hur billigt som helst. Detta gäller speciellt om du bokar under namnet 'Rödluvan'.

Hur billigt det egentligen blir fattar du också om: Du genast går på ett informationsmöte på Worldventures eller väntar några år tills pengarna betalas ut, eller pyramiden fallerar. Vi glömde att säga att pyramiden ALLTID fallerar innan pengarna betalas ut.

Så nu ser du att det det är alltid bäst att resa med Worldventures, 'the pyramid scam company of the year 2015'. (Detta motsvarar en Oscar award för kriminella företag.)

Seriöst: Tror du någon betalar för att använda denna odugliga produkt? Googla lite på 'Pyramid scam' så fattar du nog också var focus ligger i worldventure!

Något seriöst svar på på din fråga med en tydlig resa med hotell med tydliga datum och tydligt var hotellet ska ligga kan inte Rovia leverera. Rök och speglar skulle några trötta cyniker säga. Bill och Bull skulle säga: Pyramidspel.

Du har liksom noll koll.

Surt för dig att du alltid betalar för mycket och ändå inte fattat det ännu.
Citera
2015-02-14, 21:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Rovia.com visade denna flygresa för 146,76 USD
Scandic Webers blev 370,65 USD
Grand Total:$517.41 USD

Din resa -> 4289 Sek
Rovia.com -> 4645 Sek

Kontrollerad via http://www.rovia.com/ 2 minuter sen

Det var visst inte mycket man tjänade där , men nu skall Dixon och fact börja jiddra om "Kalle Anka Poäng..."

Är du medlem Pellets?

Min sökning på flyg 25-27 feb, gav 336.50 USD för resan. Tiderna är inte ens i närheten av vad som efterfrågas. Dock direktflyg. Hur hittade du 146.76 USD roundtrip?

Jag kan TYDLIGT se att bara TRE flygbolag på aktuell sträcka är knutna till Rovia. SAS, Air Berlin och Air Baltic.

NORWEGIAN struntar i sådana här mariginal players som Rovia, på goda grunder, (Don´t feed the trolls, liksom), eller så förbjuder norsk lag att samarbeta med kriminella företag.

Vänta du bara Pellets, du kommer att drunkna i odugliga Kalle Anka poäng!

Det är möjligt att rovia suger värre än hela World ventures tillsammans!
Citera
2015-02-14, 21:13
Medlem
Citat:
Fakta är att hela kostnaden ligger mellan 0$-1000$ beroende på efterfrågan vid din egna avgång och den avgång du önskar byta till

http://www.apollo.se/bokning/tillval/av-och-ombokningsskydd
http://www.nazar.se/avbestallningsforsakring
http://www.ving.se/res-tryggt

Där är tre resebyråer efter en snabb googling , dock sämre villkor (samt att du måste i vissa fall köpa försäkring) eftersom jag inte hinner gå in på djupet.
Men dessa tre ger tillbaka mellanskillnaden. Hoppsan , dessutom cash , inte "Kalle Anka poäng"

Ja jösses! Med Rate Shrinker får du tillbaka cash. Som vanligt har du ingen koll.

Lite frågande till om du över huvud taget är läskunnig. Vet att informationen är på engelska, så det kanske är lite svårt att förstå.
Citera
2015-02-14, 21:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Du har liksom noll koll.

Ge mig lite mer koll då:

Om jag bara vill resa med Norwegian. vad kostar en tur och returbiljett 25-27 feb ARN (08.00)-CHP (17.00) på Rovia?
Citera
2015-02-14, 21:19
Medlem
Citat:
Du har liksom noll koll.

Hej

Kan du vänligen återkomma med pris på mina resor?

Jag har ca 5000 resor i potten för mig och mina kollegor om du kan förbättra standardkostnaderna.
Citera
2015-02-14, 21:28
Medlem
ursprungligens avatar
@Dixon75:

Jag får be om ursäkt till dig Dixon75, jag trodde inte att vi skulle få någon nöjd kund som berättade om sin Dreamtipsresa innan helvetet frös över. 'Gittan' motbevisade ju nu detta ordentligt i tråden. Hon är ju supernöjd!

Poäng till dig Dixon75.

Gittan skriver att hon ska få pengar från Worldventures när hon bokade en resa för 27.000. Du som har lite lättare att tolka kompensationsplanen: Hur mycket får Gittan tillbaka? Är det mer än skillnaden på 3000 kr hon skriver om? Är Gittan lurad?

('Gittan' vill vara anonym och jag har bytt ut hennes och hennes sambos namn i inlägget. 'Gittan' heter egentligen något annat och bor i Rågsved, inte Hökarängen.)
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-14 kl. 21:54.
Citera
2015-02-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Krånglar inte till det med våra corporate rates utan direkt från scandics hemsa och Norwegians
Webers - standardrum flex inkl frukost = DKK 1087 x 2
Norwegian - t o r = SEK 1319 (8.40 / 17.00)

Inga "Deals" bara standard all the way

Ok, eftersom vi har några besserwissers på tråden utan några som helst kunskaper så skriver jag extremt tydligt.

Norwegian kostar 128,76 USD på www.dreamtrips.com.

Vårt pris 1 085 SEK. Ditt pris 1 319 SEK. Din möjliga vinst: 235 SEK
__________________________________________________ ___________

Hotellet: Ditt pris 1087*2 DKK = 2 811 SEK

Vårt pris 370,65 USD = 3 122 SEK

Skillnad: 3122-2811 = 311 SEK

Med Price Pledge får du tillbaka 150% av mellanskillnaden som du kan använda för vilken bokning du vill framöver. Nästa resa till Köpenhamn kanske.

311*1,5 = 466

Ditt slutliga pris med oss: 3122 - 466 = 2 656. Din möjliga vinst med oss: 2811 - 2656 = 155 SEK.

På denna bokning hade du totalt betalat 390 kr mindre med WV. Utöver detta får du tillbaka 50 % av det Dreamtrips (Rovia) tjänar på dessa bokningar. Inte många kronor på flyg. Några hundra för denna hotellbokning.

Sedan kommer några Besserwissers försöka dissa detta. Tyvärr har de inga fakta över huvud taget.
Citera
2015-02-14, 21:44
Medlem
Citat:
Fakta är att hela kostnaden ligger mellan 0$-1000$ beroende på efterfrågan vid din egna avgång och den avgång du önskar byta till

http://www.apollo.se/bokning/tillval/av-och-ombokningsskydd
http://www.nazar.se/avbestallningsforsakring
http://www.ving.se/res-tryggt

Där är tre resebyråer efter en snabb googling , dock sämre villkor (samt att du måste i vissa fall köpa försäkring) eftersom jag inte hinner gå in på djupet.
Men dessa tre ger tillbaka mellanskillnaden. Hoppsan , dessutom cash , inte "Kalle Anka poäng"

Hm, var lite snabb att svara. Vad är detta för erbjudanden? Först skall du bli blåst på att köpa charter där du betalar dubbelt så mycket som när du bokar själv. Sedan skall du lägga till ännu mer pengar för en försäkring.

Rate Shrinker gäller alla flyg och hotell i världen så fort du bokar en flygstol eller hotellrum via www.dreamtrips.com (Rovias bokningsmotor för WV-medlemmar).
Citera
2015-02-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ok, eftersom vi har några besserwissers på tråden utan några som helst kunskaper så skriver jag extremt tydligt.

Norwegian kostar 128,76 USD på www.dreamtrips.com.

Vårt pris 1 085 SEK. Ditt pris 1 319 SEK. Din möjliga vinst: 235 SEK
__________________________________________________ ___________

Hotellet: Ditt pris 1087*2 DKK = 2 811 SEK

Vårt pris 370,65 USD = 3 122 SEK

Skillnad: 3122-2811 = 311 SEK

Med Price Pledge får du tillbaka 150% av mellanskillnaden som du kan använda för vilken bokning du vill framöver. Nästa resa till Köpenhamn kanske.

311*1,5 = 466

Ditt slutliga pris med oss: 3122 - 466 = 2 656. Din möjliga vinst med oss: 2811 - 2656 = 155 SEK.

På denna bokning hade du totalt betalat 390 kr mindre med WV. Utöver detta får du tillbaka 50 % av det Dreamtrips (Rovia) tjänar på dessa bokningar. Inte många kronor på flyg. Några hundra för denna hotellbokning.

Sedan kommer några Besserwissers försöka dissa detta. Tyvärr har de inga fakta över huvud taget.

Hej
Kan du länka till flygresan? Hittar inget billigare än usd 170?
Citera
2015-02-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ge mig lite mer koll då:

Om jag bara vill resa med Norwegian. vad kostar en tur och returbiljett 25-27 feb ARN (08.00)-CHP (17.00) på Rovia?

Du har ju fått svaret nu. Hoppas att piskan smakade bra.

Blir snygga ränder imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in