Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
1. Bli inte arg på mig nu, men om vi säger att du har 400 under dig i snitt, och du jobbar med det här i snitt 5 timmar i veckan, då blir det 45 sek utbildning per person och vecka. Räcker det? Jag tycker det låter väldigt lite.
2. Är det du som administrerar alla bonusar till din downline? Då blir det ju ännu mindre tid över till utbildning. Vem ringer du och klagar hos om det blir fel på dina egna utbetalningar och var kommer dessa ifrån? Vem står bakom utbetalningarna till dig?
3. Nu blev jag ännu mer förvirrad. Det är lite oklart hur många som är representanter och hur många som bara reser tokbilligt? Ungefär vad är fördelningen i din downline procentuellt skulle du säga?
4. Känner du inte en viss oro att insynen i företaget verkar väldigt dålig. Vem står som kontohavare för kontot dit man betalar sina första avgifter? Jag förstår att du inte betalar någon månadsavgift själv, men ett kontonummer borde du väl känna till?
Jag kom också på en till fråga eftersom du har ett ganska bra underlag med 300-500 medlemmar under dig.
5. Hur länge i snitt skulle du säga att folk stannar kvar som aktiva medlemmar i detta? Hur stor är omsättningen på medlemmar?
Blir aldrig arg över frågor:
Jag är faktiskt ganska lat, jag går bara på 2st presentationer per vecka, dit jag o mitt team tar med oss våra gäster - totalt tar det mig 5h, med transport t/r.
Hela poängen med att gå på dessa är även för att dom nya skall få lära sig hur allt är uppbyggt osv, ju fler gånger dom vart på presentationer, ju duktigare blir dom - sedan finns jag alltid tillgänglig på telefon, har fått många duktiga, så det finns alltid hjälp att få om man är ny.
Jag administrerar inget alls gällande bonusar osv, hur bekvämt som helst! Under hela den tiden som varit så jag och mitt team alltid fått ut rätt belopp, på dagen som pengarna skall vara oss tillhanda. Men OM det skulle vara några problem tar man kontakt med supporten vilka finns både Norska o Svenska.
Alla utbetalningarna sker från Worldventures HEADOFFICE.
Nej jag känner ingen som helst oro, allt har fungerat fantastiskt bra, och bolaget är över 9åf gammalt, 10år i dec, också tryggt att veta och hela tiden bara ökar o ökar i omsättning, så någon likviditetsbrist finns det inte! 😜
När man väljer att bli medlem betalar man via sitt betalkort, inte inbetalning via konto, likadant är med månadsbetalningarna, vilket gör det väldigt smidigt.
Min fördelning i mitt team 25% enbart medlemmar 75% medlemmar/Rep.
Ca: 90% har jag kvar sedan starten - finns alltid dom som, trots att jag så tydligt säger att, det krävs ett jobb ändå tror att det inte innebär att dom måste göra något för att lyckas - så är det verkligen inte. Men gör man det rätt, inga problem.
Jag brukar däremot alltid säga att om dom bara vill resa och få in sina 4st för att slippa avgiften och samtidigt varje år få $600-1200 att kunna nyttja till olika DreamTrips, ja då behöver dom inte ta någon representant biten - utan den delen är mer för dom som säger att dom är villiga att lägga, 5h vecka på detta för att på sikt kunna bygga upp ytterligare en inkomst, utöver den vanliga inkomsten.
Hoppas jag fått med allt - fråga annars igen.