2012-09-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
SD är ett pragmatiskt parti där man förutsätts kunna använda huvudet och uttala sig med förstånd.
Jag stödjer inte samtliga uteslutningar som har skett allt för lättvindigt, men en företrädare ska tänka efter innan man gör uttalanden som kan skada partiet.

Jag som SDare funderade faktiskt över bla Froms uttalande (om det är det som du syftar på) och ansåg att det var högst olämpligt. Olämpligt eftersom att det kan missuppfattas och slå splittring och onödigt därför att det ger partiets fiender verktyg och argument att arbeta med.
Sionistfalangen ska alltså kunna göra vad som helst för om man kritiserar dem så är man skyldig till att "slå splittring" och "ge partiets fiender verktyg och argument".

Men om man som SD-politiker öppet tar ställning för "Israel" och därmed alienerar potentiella röstare så är man förstås helt oskyldig till något sådant.
Citera
2012-09-21, 21:39
Medlem
Ingen utvägs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
Är det inte värre att SD-ledningen kallar hårt och ideellt arbetande nationalister för "rasister" och "antisemiter"? Det borde ju Han kunna våga säga något om.
Hur ska någon nationalist kunna säga emot när sd utesluter de på löpande band? SD förvandlas mer och mer till ett liberalt och kosmopolitiskt parti. Det kan vi tacka zog-Ted samt den fragdatuggande extremistiske Talmud-Kent för. SD ökar men själen är borta och endast skalet återstår.
Citera
2012-09-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Sionistfalangen ska alltså kunna göra vad som helst för om man kritiserar dem så är man skyldig till att "slå splittring" och "ge partiets fiender verktyg och argument".

Men om man som SD-politiker öppet tar ställning för "Israel" och därmed alienerar potentiella röstare så är man förstås helt oskyldig till något sådant.

Vem är det som tagit ställning för Israel (förutom dåren Tommy Hansson) ? begriper inte vad du talar om. Att öppet på en blogg ge eld åt en viss falang inom SD och kalla partikamrater för t.e.x. Sionister eller för den delen nazister är dumt och olämpligt och borde inte förekomma alls. Att genom ogenomtänkta uttalanden skapa konflikter kan anses som partiskadlig verksamhet och kan med rätta leda till uteslutning.

Alla SDares fokus ska ligga på Sverige och svenskarnas väl, gör det inte det så har du rätt att något är fel, men jag är inte enig med dig där.

Sedan anser jag att man har sin fulla rätt att vilja se att SD går åt antingen det ena eller andra hållet, själv så önskar jag se ett ännu mer nationalistiskt SD som ska tala om en stor återvandring.
Citera
2012-09-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingen utväg
Hur ska någon nationalist kunna säga emot när sd utesluter de på löpande band? SD förvandlas mer och mer till ett liberalt och kosmopolitiskt parti. Det kan vi tacka zog-Ted samt den fragdatuggande extremistiske Talmud-Kent för. SD ökar men själen är borta och endast skalet återstår.

SD är inget liberalt parti utan ett socialkonservativt och nationalistiskt sådant. SD är heller knappast kosmopoliter utan precis tvärtemot nämligen nationalister.

Sedan har det varit lite konflikter mellan olika viljor, precis som det är inom samtliga övriga partier som består av människor med uppfattningar och åsikter.
Vad du än vill låta påskina om Kent Ekeroth så anser jag att han är en av Sveriges bästa politiker, det finns inga meningsskiljaktigheter mellan honom och den fastslagna partilinjen, Sverige ska räddas och invandringen minska till ett absolut minimum.
Citera
2012-09-21, 22:08
Bannlyst
Citat:
SD är ett pragmatiskt parti där man förutsätts kunna använda huvudet och uttala sig med förstånd.
Jag stödjer inte samtliga uteslutningar som har skett allt för lättvindigt, men en företrädare ska tänka efter innan man gör uttalanden som kan skada partiet.

Jag som SDare funderade faktiskt över bla Froms uttalande (om det är det som du syftar på) och ansåg att det var högst olämpligt. Olämpligt eftersom att det kan missuppfattas och slå splittring och onödigt därför att det ger partiets fiender verktyg och argument att arbeta med.

Det var olämpligt för den han citerade, Tommy Hansson, och de i toppen som låg bakom den misslyckade kuppen av SDU. Men dessa blev inte uteslutna, det blev han som kritiserade dem. Och dessa jobbar hela tiden för att sprlittra SD, därför alla uteslutningar.
Citera
2012-09-21, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ingen utväg

det är inte riktigt sant. Ledningen kritiseras ganska öppet, men From var för mycket gräsfot för att kunna göra det.
Citera
2012-09-21, 22:11
Bannlyst
[quote=Blue-tie]Vem är det som tagit ställning för Israel (förutom dåren Tommy Hansson) ? begriper inte vad du talar om. QUOTE]

Känner du till Björn Söder och bröderna Ekeroth?

Det är de som kallar ungdomsförbundet och partiets gräsrötter för "antisemiter" och "rasister".
Citera
2012-09-21, 22:22
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Jag som SDare funderade faktiskt över bla Froms uttalande (om det är det som du syftar på) och ansåg att det var högst olämpligt.
Hur i helvete kan du anklaga honom för splittring för det uttalandet?
Du är en fitta av alla medlemmar, den falangen av fittor som skriver alla inlägg på avpixlat. Ni fittor är en minoritet av väljarna. Ni fittor skriker högt på avpixlat men ni är en minoritet. Ni fittor syns mycket på nätet men ni är få. Ni fittor kommer snart att försvinna, vi är glada att ni fittor är fittor så att ni försvinner snart, då ni är fittot.
Citera
2012-09-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Hur i helvete kan du anklaga honom för splittring för det uttalandet?
Du är en fitta av alla medlemmar, den falangen av fittor som skriver alla inlägg på avpixlat. Ni fittor är en minoritet av väljarna. Ni fittor skriker högt på avpixlat men ni är en minoritet. Ni fittor syns mycket på nätet men ni är få. Ni fittor kommer snart att försvinna, vi är glada att ni fittor är fittor så att ni försvinner snart, då ni är fittot.

Jag kan konstatera att du oftast kritiserar SD i dina inlägg, förmodligen så är du inte en sympatisör av partiet.
Själv så har jag stött och röstat på partiet sedan mitten av nittiotalet, jag anser att jag har min fulla rätt att ha synpunkter på ogenomtänkta uttalanden från företrädare som kan skada partiet.

Jag har aldrig skrivit någon kommentar på Avpixlat och föredra Fria Tider och sist jag pissade så hade jag ingen fitta.
Citera
2012-09-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Trodde du det?
Spelar ingen roll för rövslickare i alla fall!

Tillskillnad från dig så är jag Sverigedemokrat och sympatiserar därför med sverigedemokratisk politik, om du som Svp:are tycker att det är att slicka röv skiter jag fullständigt i.
Citera
2012-09-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robsten99
Ja han kanske är feg. Men det blir lite patetiskt när någon som satt sitt arbetet, sin vänskapskrets på spel och riskerat attacker från AFA, för att öppet representera ett pari, blir kallad feg av en anonym användare på Flashback. Dessutom ser jag att de som pratar om "hantlangare" här i tråden nog saknar kunskaper om det inre partilivet.
Människors feghet påverkas inte av vem som kallar dem fega. Den påverkas enbart av deras eget beteende. Stenkvist har visat sig var en typ som aldrig tar ställning. Även om vi helt tänker bort den anonyma flashbackanvändaren IvanLendl, om denna användare aldrig hade funnits och aldrig uttalat något, hade Stenkvists feghet fortfarande varit densamma.
Citera
2012-09-22, 13:54
Medlem
Citat:
Vem är det som tagit ställning för Israel (förutom dåren Tommy Hansson) ?
Skojar du eller? De flesta i SD-toppen är fullständiga Israeldyrkare. Du menar på fullt allvar att det enbart är Hansson som har tagit ställning för Israel? Söder, bröderna Ekeroth, Jomshof m.fl. har inte gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in