Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-08, 00:58
  #1
Medlem
tonysshows avatar
Hej!

Jag vet inte till 100% om detta är rätt ställe, men men

Jag undrar lite över en radiostation som gick att få in i Kungälv omkring 2004-2007. Denna radiostationen (Som inte går att få in idag) spelade bara någon Pianoloop dygnet runt, ingenting annat, bara den pianoloopen. Vet inte om den gick att få in i andra delar, men troligen gick det.

Någon som vet vad detta var/är för station?

Tacksam för svar!
Citera
2012-03-08, 02:05
  #2
Medlem
Har du provat att kontakta Post- och telestyrelsen? Dom kan säkert ge dig en lista över alla (lagliga) radiostationer i och runt Kungälv under den tid du frågar efter. Om den stationen som du söker inte finns på den listan var det nog en illegal sändning.
Citera
2012-03-08, 02:36
  #3
Medlem
tonysshows avatar
Problemet är att jag inte ens vet vad stationen hette, jag minns bara att den spelade någon pianoloop 24/7..
Citera
2012-03-08, 04:49
  #4
Medlem
Zelogaths avatar
Visserligen är vi inte i samma område, men jag tror att det är Skövde-radion/P4 Skaraborg som körde en piano-loop då de inte låg i sändning, oftast på natten.
En väldigt simpel melodi på typ fjorton toner som gick ganska trallvänligt.
Vet att en i min gamla klass körde den på en klasskonsert precis innan pausen en gång, ska höra med honom om det finns inspelat

Kan ju hända att jag har blandat ihop det så att det var P3/P4 men att den spelades i fler områden än Skaraborg
Citera
2012-03-08, 18:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonysshow
Problemet är att jag inte ens vet vad stationen hette, jag minns bara att den spelade någon pianoloop 24/7..

Om man kan få en lista så kan man ju alltid bortse från dom stationer som man vet eller tror att det inte var, typ SR eller Rix FM.
Citera
2013-09-13, 19:55
  #6
Medlem
tonysshows avatar
Jag bumpar denna tråden, för nu har jag själv spelat in den lilla melodin som gick dynget runt i någon kanal. (Tror jag i alla fall)

Är det någon som känner igen melodin?

http://www.youtube.com/watch?v=uYG_P1ReaGc

Observera att detta hände för cirka 8-9 år sedan, så min version kan mycket väl skilja sig från den riktiga varianten, men så här kommer jag ihåg den
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback