2012-03-08, 12:09
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riiight
Klart det gr! Lr ju finnas en hel del i befolkning som sympatiserar och tnker "I feel ya" om ngot snt hr hnder. Han sitter i samma bt som mnga andra nu, om man sger s.

Att vara lika dlig som mnga andra r inte helt enkelt att vxla in i politiska plusspong, srskilt inte om man r liberal och tror p meritokrati. Gissningsvis r en majoritet av de som sympatiserar med misslyckande redan S-vljare, s dr tror jag inte han har mycket att hmta.
Citera
2012-03-08, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
allts, sveriges stadsminister r en ganska offentlig person och har "typ" sveriges viktigaste jobb att ta hand om, en skilsmssa kan pverka en person vldigt mycket knslomssigt, vilket innebr att detta kan pverka hans jobb. s ja. det r en ganska stor nyhet.

att jmfra detta med avkomman frn tv socialfall r ljligt.

Vad, har Victoria och Daniel ekonomiskt bistnd ifrn Socialen?
Har du klla p det?
Men visst du har rtt. Det kan pverka hans psykiska tillstnd att ta smre beslut s jag tycker det r en VIKTIG nyhet som vi rstare br knna till.
Citera
2012-03-08, 12:18
Medlem
Anderrssss avatar
Jag tror inte att det kommer att ha s jtte stora inverkningar p Moderaternas politik, sen s tror jag att det r lite hokus pokus med att de r verarbetade osv.. De har ju barn i 15 rs ldern, de har varit med varandra ett tag, sexlusten tappas lite grann, sen visst de jobbar hrt, mycket stress, en jobbig son.. Skilsmssa!
Citera
2012-03-08, 12:36
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamiblue
En vn sger att "ngot mste ha hnt". r det ngon som knner till ngon liten otrohetsaffr??
Kanske Fredrik?
Det hr r ju vldigt lst skvaller, men jag jag hrt av en reklamare som knner en journalist p SvD att den journalisten sagt att Filippa har eller har haft en lskare, men snt skriver ju inte tidningarna om, de r inte den typen av kndisar.
Citera
2012-03-08, 12:45
Medlem
Fris avatar
Fredrik r lika rolig som en hiss. Vem vill leva med nn som lever som om han alltid vntade p bussen? ven nr alla mjligheter ppnar sig fr honom. Och karriristen Filippa flippade vl ur nr hon inte fick nn ministerpost ens i den andra regeringen. Det hade vl varit en fin gva p brllopsdagen: "Du fr... justitieministerposten!" Men Fredrik r allt annat n romantisk.

Jag tror att detta varit planerat nda sen barnen var sm. Nr de fr vingar, s fr ven frldrarna det i ett politiskt ktenskap.
Senast redigerad av Fri 2012-03-08 kl. 12:50.
Citera
2012-03-08, 13:29
Medlem
Jag tror detta till viss del r en slags PR-kupp. Lter osannolikt - jag vet. Men den hemske Schweinfeldt drar sig inte fr ngot i nedmonterandet av landet Sverige.
Citera
2012-03-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cato
fd fru Reinfeldt var inte den som tackade nej till rygglge nr tillflle gavs tidigare, inte s hga odds p att hon har tagit chansen att kyla ner sin lust p sina resor i arbetet.

Jag ser ingen anledning till varfr hon borde ha tackat nej nr tillfllet gavs. r man fri eller lever i ett ppet frhllande r det ok. Men OM man ljuger och gr bakom ryggen p ens partner - d r det allvarligt i mina gon.

terstr att se vad det r som gller. Sjlv hoppas jag att ingen av dessa tv har svikit varandra.
Citera
2012-03-08, 14:38
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
1. Det r makarnas uppgift att se till att ktenskapet inte kollapsar. Att misslyckas med detta r ett stort misslyckande, och skall inte kallas fr ngot annat bara fr att mnga mnniskor misslyckas. Det r bttre att lyckas n att misslyckas.

2. Jo det skall de. De har tre barn att srja fr, och ansvaret fr dessa gr fre vad makarna fr tillfllet tror att de tycker om varandra. Skilsmssa skall vara en sista utvg - inte en slentrianlsning nr det knakar litet i fogarna. Typiskt svenskt bekvmlighetstnkande.

Jag hller med, men detta r tydligen en ovanlig sikt, personligt och politiskt. Alla riksdagspartier utom ett (?) anser ju till och med att fder inte behvs alls i barns liv (och att staten ska frska stlla allt till rtta nr modern misslyckas med att vara lika bra som tv frldrar).
Citera
2012-03-08, 14:57
Medlem
Med tanke p att skilsmssor i all hast, ven om det finns barn, har blivit normen blir frmodligen inte de politiska effekterna srskilt stora.

Nu sger jag inte att mnniskor som inte fungerar alls ihop ska fortstta vara tillsammans, men jag tror vi har gtt fr lngt t andra hllet. Folk verkar i allmnhet anse att man inte ens ska frska f igng knslorna igen, bara lmna - skicka barn fram och tillbaka, skaffa en ny, flytta omkring, skicka barnen t hger och vnster osv. osv. Ngon rimlig balans mellan att stabilitet och uppbrott vore frmodligen det bsta fr barnen.

I deras fall r det kanske lika bra med uppbrott.
Citera
2012-03-08, 15:12
Medlem
AnnoyingMonkeys avatar
Det hr r en fantastisk undanmanver av statsministern att rikta strlkastarna frn va som verkligen egentligen behvs diskuteras: Vapenfabrikbygget i saudiarabien och uppenbarelsen av att alla vra politiker i bda blocken r korrupta hemlighetsmakande lgnare som stdjer en vidrig militrdiktatur. Jag kom sjlv p mig nr jag satt o lste om separationen och blev ganska fascinerad ver att deras separation kommer just nu. Att lgga ner en tanke p statsministerns privatliv framfr detta r att falla fr undanmanvern.

Jag kan stta mina hstar p att dom antagligen varit separerade ett tag och/eller att dom kommer att finna varandra igen infr nsta skandal.
Citera
2012-03-08, 15:48
Medlem
Kan nu alliansen hllas samman? Kristdemokraterna mste g i taket av detta moraliska frfall.
Citera
2012-03-08, 16:09
Medlem
cirkuspoliss avatar
Ska bli klart intressant att flja hur Filippa som kt, singel maktmilf knullar sig genom huvudstadens politiska toppskikt, samt hur vi fr en statsminister som deppsuper d han insett att trots sin position s fr han inte knulla eftersom han r s jvla trkig.

De politiska konsekvenserna? Anders Borg tar ver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in