2012-03-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jo, visst r svenskar numera i hg grad relationshandikappade, men det gr ju inte att det kan fra ngot positivt med sig att ven statsministern visar sig lida av denna nationaldefekt.
Klart det gr! Lr ju finnas en hel del i befolkning som sympatiserar och tnker "I feel ya" om ngot snt hr hnder. Han sitter i samma bt som mnga andra nu, om man sger s.
Citera
2012-03-08, 09:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det r klart att det ger plusvrden. ven statsministerparet r mnniskor. Har deras ktenskap kolappsat s ska dom frsts inte hlla ihop bara fr att ngra mossiga baktstrvare str med pekpinnen.

Att visa sej mnsklig r en styrka. Att se mnsklighet som ett misslyckande, som i ditt fall, r en svaghet.

Helt klart positivt r det inte. Kanske fr dig och i dina kretsar. Men i andra samhllsgrupper r detta klart negativt. I mnga familjer, religioner etc separerar man helt enkelt inte nr man r gift. Och man skiljer sig inte heller.

S jag tror att p totalen r detta vare sig negativt eller positivt. Det pverkar inte Reinfeldts eller Moderaternas mjligheter att bli omvalda.
Citera
2012-03-08, 09:10
Medlem
det ju ett stort underknnande av den moderata politiken att statsministern och hans fru inte har lyckats med det som r mlet fr den moderata politiken, nmligen att mnniskor ska f det sk livspusslet att g ihop.
Citera
2012-03-08, 09:20
Medlem
RadioGaGas avatar
Och tji fick alla hatare som har psttt att Filippa r den som styr Fredrik i statsministerrollen.
Citera
2012-03-08, 09:25
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Helt klart positivt r det inte. Kanske fr dig och i dina kretsar.

Det r snarare en liten krets mnniskor som ser det som nt negativt med att en politiker skiljer sig. De som avgr rstresultaten, dvs den stora pbeln, dvs de som rstat in alliansen i riksdagen - tycker garanterat att Reinfeldt blir nnu mer"mnsklig" och ltt att tycka om efter skilsmssan. Man kan sp en kning fr M p sikt av detta.
Citera
2012-03-08, 09:35
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloinsp
Jag jobbar ocks och betalar grna lite extra i dricks fr att mina mnniskor ska f det bttre. Det r du som ska vakna och inse att din girighet hjlper varken dig sjlv eller alla andra i vrt lilla land. Om vi (som r cirka 10milj) inte kan hjlpa varandra, vem fan ska d ?...

Fast det r stor skillnad p att "hjlpa till med lite dricks" och att ge bort hlften av sin ln.

Det r min hlsa och mitt vlmende som jag offrar fr andra. Varfr i helvete d fr? Fr att folk ska fortstta att supa och rka p? Fr att mnniskor som har bott hr i ngra mnader ska f gratis boende och pengar p fickan?

Det r en STOR skillnad p att vara snll och DUM. Ni sossar frvntar er att folket ska vara det senare...

OnT: Det r ganska uppenbart att det inte gr att hlla ihop ett frhllande nr man jobbar som Reinfeldtarna gr. Man kan ju anta att Reinfeldt den yngre har bidragit till separationen. Det kan inte vara ltt att veta att man har en sdan ADHD-unge och inte ha tid fr honom.
Senast redigerad av rootbit 2012-03-08 kl. 09:38.
Citera
2012-03-08, 09:52
Medlem
Fr hoppas att det var frugan hans som styrde landet d, s kanske vi fr lite ljus i detta mrker nu.
Citera
2012-03-08, 10:15
Medlem
King Pins avatar
Vem tar en singel statsminister med i officiella sammanhang? Gr han sjlv till Nobelfesten t.ex.? (OBS: seris frga)
Citera
2012-03-08, 11:10
Medlem
trizzlas avatar
Jag sg nyheten p tv och dr sa dom att paret reinfeldt ska seperera men ingen skillsmssa r aktuell. En seperation kan innebra vad som helst ju, finns det ngot uttalande frn ngon av landsfrrdarna dr dom sger att frhllandet r slut? Kan det inte vara media som antar det nr det egentligen handlar om ngot annat?
Citera
2012-03-08, 11:49
Medlem
Swinglines avatar
Kan man tnka sig att Filippa kommer att gra en egen politisk karrir med Hillary Clinton som frebild och satsa p det tyngsta mbetet?

Filippa som statsminister 2018 ngon? Personligen tycker jag att det kunde vara omvxlande med en stark attraktiv kvinna som statsminister i Sverige (jmfrt med de mn vi brukar vlja). Frutsatt att hon r kvalificerad fr uppgiften i vrigt vilket jag inte vet om Filippa r.
Senast redigerad av Swingline 2012-03-08 kl. 11:52.
Citera
2012-03-08, 12:08
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det r klart att det ger plusvrden. ven statsministerparet r mnniskor. Har deras ktenskap kolappsat s ska dom frsts inte hlla ihop bara fr att ngra mossiga baktstrvare str med pekpinnen.

Att visa sej mnsklig r en styrka. Att se mnsklighet som ett misslyckande, som i ditt fall, r en svaghet.

1. Det r makarnas uppgift att se till att ktenskapet inte kollapsar. Att misslyckas med detta r ett stort misslyckande, och skall inte kallas fr ngot annat bara fr att mnga mnniskor misslyckas. Det r bttre att lyckas n att misslyckas.

2. Jo det skall de. De har tre barn att srja fr, och ansvaret fr dessa gr fre vad makarna fr tillfllet tror att de tycker om varandra. Skilsmssa skall vara en sista utvg - inte en slentrianlsning nr det knakar litet i fogarna. Typiskt svenskt bekvmlighetstnkande.
Citera
2012-03-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit

Det r olyckligt att mnniskor hamnar mellan stolarna i och med sdana frndringar. Det viktiga r dock att ngon stter ner sin fot och sger nej. Gr man inte det av rdsla fr att pverka folks liv s sker aldrig ngon frndring...

Man r naiv om man tror att de frsta frndringarna man gr i ett s sjukt system ska n en balans direkt. Det kommer krvas r av frndringar fr att f fason p det hela...

Fast borde inte satsningarna p att komma t fusk glla fr alla? Nu knns det ju mest som att man r ute efter gamla Berit p 56 r med slitna leder och som r fysiskt och psykosocialt utsliten. Dessutom har vi ju en rekordarbetslshet. Att sknka bort 100 miljarder till IMF, sknka bort offentliga tillgngar till sina partivnner, lta bankerna ha sina hga rntemarginaler, ineffektivt och kostsamt rttsvsende osv gr man ju inget t.

Varfr ska bara fattigfolket bra kostnaden nr det slsas s mycket p andra hll??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in