2012-03-07, 17:42
Medlem
PPGWAVE2.3s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...cle14482787.ab
skulle själv inte ha något emot att bli pröjsad för att leva nobelt i New York. tyvärr är jag ingen bernadotte och får i så fall betala själv och har egentligen ingen lust att sponsra kungahuset. frågan är varför alla monarkister njuter så av att betala totala främlingar att leva jet-set liv, vad får ni ut av det?
Citera
2012-03-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PPGWAVE2.3
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...cle14482787.ab
skulle själv inte ha något emot att bli pröjsad för att leva nobelt i New York. tyvärr är jag ingen bernadotte och får i så fall betala själv och har egentligen ingen lust att sponsra kungahuset. frågan är varför alla monarkister njuter så av att betala totala främlingar att leva jet-set liv, vad får ni ut av det?

Lär dig källkritik. Aftonhoran vinklar alltid sina artiklar. Hon lever inte på skattepengar när hon bor i NY. Bara när hon utför officiella tjänster åt vårt land.
Citera
2012-03-07, 18:32
Medlem
Mavvelitos avatar
Framgick väl att hon levde på Kungahuset egna förmögenhet och inte på skattebetalarnas pengar när hon vistas utomlands. Så då var denna tråden avklarad.
Citera
2012-03-07, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Framgick väl att hon levde på Kungahuset egna förmögenhet och inte på skattebetalarnas pengar när hon vistas utomlands. Så då var denna tråden avklarad.
Och hur har kungahuset skapat sin "privata förmögenhet" då?
Citera
2012-03-07, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Haha längesen man såg en trådstartare bli så ägd på så få inlägg. Tråden är nu besvarad och bara att låsa den.
Ägd? Vars fan tror du kungahusets privata förmögenhet kommer ifrån? Inte fan är det från arbete iaf, utan från apanaget.

Deras privata förmögenhet är ju exakt detsamma som våra skattepengar. Allt de äger är våra skattepengar.
Citera
2012-03-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karetnik
Ägd? Vars fan tror du kungahusets privata förmögenhet kommer ifrån? Inte fan är det från arbete iaf, utan från apanaget.

Deras privata förmögenhet är ju exakt detsamma som våra skattepengar. Allt de äger är våra skattepengar.
Gud dessa vänstertomtar och deras avundsjuka ni lär er aldrig. Men Kungahuset är en vinst för ekonomin. Dom får apanage men med allt det arbete dom gör i PR-syfte för Sverige drar in miljarder i form av kontrakt och olika arbeten till andra länder. Bara att googla på det så kan du läsa själv trots att det svider för dig.

En annan sak rent generellt till republikaner och vänsterfolk, varför är apanaget fel att ge till kungen, men miljarder i bidrag till MENA-pack är inga problem, dom ska få hur mycket pengar som helst utan några gentjänster. HYCKLARE.
Citera
2012-03-07, 19:09
Bannlyst
Citat:
Gud dessa vänstertomtar och deras avundsjuka ni lär er aldrig.
Avundsjuka? Det är ungefär som att säga att jag skulle bli avundsjuk på den snubbe som stal min cykel...
Citera
2012-03-07, 19:10
Medlem
Bidrar gärna till apanaget. Finns betydligt värre poster i Sveriges budget. Invandring tex
Citera
2012-03-07, 19:11
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:

Den tog de med sig in till Sverige när de blev valda att få flytta hit för länge sedan.
Citera
2012-03-07, 19:12
Medlem
Citat:
Avundsjuka? Det är ungefär som att säga att jag skulle bli avundsjuk på den snubbe som stal min cykel...
Ja avundsjuka, Jantelagen. Kalla det vad du vill. Vänsterfolk är avundsjuka för att det finns människor som är bättre än dom själva. Det klarar dom inte av, dom vill att alla ska ha det lika dåligt. För det är "rättvist" av någon anledning. Men verkligheten är jobbigare än så.
Citera
2012-03-07, 19:27
Medlem
Citat:
Jean Baptiste Bernadotte var en väldigt rik man för sin tid och betalade av Sveriges statsskuld när han blev kung, därav ett årligt anslag till kungahuset som ränta på avbetalningen. Det bör inte förvåna någon att den Bernadotteska ätten genom tiderna besitter en del privata förmögenheter vid sidan om offentliga tjänster.
Citera
2012-03-07, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ja avundsjuka, Jantelagen. Kalla det vad du vill. Vänsterfolk är avundsjuka för att det finns människor som är bättre än dom själva. Det klarar dom inte av, dom vill att alla ska ha det lika dåligt. För det är "rättvist" av någon anledning. Men verkligheten är jobbigare än så.
Nej, vi är inte avundsjuka. Vad det handlar om är att de rika lever på arbetarklassens arbete och kungen lever på våra skattepengar.
Vi vill inte bli överklass, vi vill avskaffa den eftersom att vi inte vill att de ska stjäla vårt arbetsresultat.

Vi är lika mycket avundsjuka som jag skulle vara på den tjuv som snodde min cykel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in