2005-02-05, 22:33
Medlem
pdLs avatar
Under 2-3 månaders tid nu har det börjat blöda näsblod. Ibland vaknar jag upp med blod på händerna och täcket. Lite läskigt Är jag i brist av järn må tro? Vet ingen annan förklaring till det hela.

Mvh
Citera
2005-02-05, 22:35
Medlem
ÄlskaMigs avatar
kan ha med blodkärlen i näsa att göra. personligen har jag fått blodkärlen i snoken brända, hjälpte bra.

(sluta snorta skit är ett annat tips)
Citera
2005-02-06, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pdL
Under 2-3 månaders tid nu har det börjat blöda näsblod. Ibland vaknar jag upp med blod på händerna och täcket. Lite läskigt Är jag i brist av järn må tro? Vet ingen annan förklaring till det hela.

Mvh

Du kan inte blöda näsblod pga järnbrist däremot kan du få järnbrist om du blöder mkt, vanlig näsblod ger inte järnbrist om du är frisk i övrigt.
Om du blöder ofta näsblod och det inte vill ge med sig så uppsök läkare.
Vistas man mkt i torr luft eller dammig luft kan slemhinnorna i näsan bli irreterade och leda till näsblod.
Citera
2005-02-06, 01:07
Medlem
Madchilds avatar
Citat:

Mvh

Som ÄskaMig sa: Gå till farbror Doktorn och bränn bort blodkärlen i snoken så är problemet ur världen.
Citera
2005-02-06, 04:30
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Som ÄskaMig sa: Gå till farbror Doktorn och bränn bort blodkärlen i snoken så är problemet ur världen.

Ok softa lite! Använder du någon typ av nässpray?
I.s.f. avvakta lite med denna
Nässpray torkar ut slemmhinnorna i näsan, vilket medför irriterande näsor
Citera
2005-02-06, 12:22
Medlem
pdLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Ok softa lite! Använder du någon typ av nässpray?
I.s.f. avvakta lite med denna
Nässpray torkar ut slemmhinnorna i näsan, vilket medför irriterande näsor

jag använde det för ett tag sedan då jag var förkyld. Men nu är det över. Så jag vet inte vad det kan bero på.
Citera
2005-02-06, 18:59
Medlem
Eans avatar
Citat:
jag använde det för ett tag sedan då jag var förkyld. Men nu är det över. Så jag vet inte vad det kan bero på.
Troligen har dina blodkärl blivit irriterade av förkylningen (eller rättare sagt, av snoret). Har de en gång börjat blöda har de en mårklig förmåga att gå sönder igen...

Som redan sagts, gå till vårdcentralen och etsa eländet (eller vänta och hoppas att det läker av sig själv).
Citera
2005-02-10, 11:36
Medlem
Torra slemhinnor kanske? Nozoil finns på apoteket som e en nässpray mot torra slemhinnor!

Av egna erfarenheter kan man få näsblod av stress och dålig sömn. Vaknade ofta förut av näsblod, eller att kudden va blodig.
Citera
2005-11-20, 23:03
Medlem
Har ni behövt åka till akuten för näsblod?

Fick göra det idag, började småblöda häromdagen, rann till inatt och idag
rann det på ordentligt enligt mig, fick först ngn tuss med samma medel som tandläkarbedövning på, sedan brände läkaren samt la in en ballong, så jag
har ngt slags grej i näsan med en slang på kinden ritkigt obehagligt...
Eftersom jag har blodskräck så sa doktorn att jag skulle ta några whiskey när jag kom hem för att sammla mig....

nå med samma erfarenheter??????????
Citera
2005-11-20, 23:07
Medlem
H.E.L.s avatar
När jag var runt 13 så fick jag bränna bort blodkärl i näsan för att det slutade inte blöda. Var som en löddtång som sprakade gott i näsan.

Sen fick jag en bomullstuss stor som en tambong i snoken. Hade den 3 dagar och när jag drog ut den så var jag livrädd för att det skulle börja blöda igen.
Det gjorde det inte. Däremot så samlades kråkor på det stället doktorn brände.
Varje morgon kunde jag stoltsera med en yttervägg stor som en 10-öring.
Citera
2005-11-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
När jag var runt 13 så fick jag bränna bort blodkärl i näsan för att det slutade inte blöda. Var som en löddtång som sprakade gott i näsan.

Sen fick jag en bomullstuss stor som en tambong i snoken. Hade den 3 dagar och när jag drog ut den så var jag livrädd för att det skulle börja blöda igen.
Det gjorde det inte. Däremot så samlades kråkor på det stället doktorn brände.
Varje morgon kunde jag stoltsera med en yttervägg stor som en 10-öring.
aha han sa att ballongen var nån ny teknik så man slapp den där tjocka bomullstussen...
Citera
2005-11-21, 00:04
Medlem
mytns avatar
Det är inte så kul när man ligger där och inte kan sova föra att det hela tiden rinner till blod som man måste svälja eller spotta ut. Om man har sådan tur att blodet stoppar upp och koagulerar i näshålan så kan man ju slumra till en stund, bara för att sedan få en oangenäm överaskning när en halvfast blodklump glider ner i halsen bara för att man råkat snörvla till.

Har etsat (fosforsyra?) vänster näsborre två gånger. Svider rejält, och sedan lukten av bränt kött...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in