Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-05, 12:14
  #1
Medlem
drusilas avatar
Hej alla Flashbackare och annat löst folk
Det är så att jag efter väldigt lång arbetslöshet äntligen fått ett behov/extra jobb på ett gruppboende. Nu är det så att jag är 100% newbie på arbetsmarknaden har innan endast praktiserat och har därför inga erfarenheter av olika arbetsformer utöver gratisarbete. Därför undrar jag om någon vill sprida lite ljus i min tunnel.

Jobbet är igenom kommunen och det har kallats allt från behovsanställd, till extra arbetare och vikarie så jag känner mig lite vilsen där. Två anställda har kallat det för vikarie och behovsanställd medan den som intervjuade mig benämnde det som extra arbetare.
Det jag fått ut av det hela trots de olika benämningarna är att jag får rycka in om någon blir sjuk, tar ledigt eller åker iväg på kurs.

I förra veckan gick jag på 2 dubbelpass med en fast anställd, det ena var på tisdagen och det andra på torsdagen. Utöver det har jag 2 en dags kurser inbokade som jag ska gå på.
Nu är det så att min newbie fråga är om någon som arbetat som behovsanställd, extra arbetare eller vikarie vet hur det kommer att funka från och med nu. Är det så att jag endast behöver invänta att de ringer upp mig och säger när jag ska arbeta eller bör jag göra något?
Och om det dröjer en lång period och jag inte hör ett knyst från dem ska jag då kontakta dem?
Sedan är jag lite fundersam över om man behöver skriva under något avtal när man arbetar som jag ska göra, har endast skrivit på sekretess sedan jag började inget anställningspapper.

Kanske lite dumma frågor, men det är två saker som jag går och grubblar över.
Tack för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback