2012-04-14, 17:52
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OAlienWhereArtThou
Haha hörru Ogdoo. Detta var fan lite crazy. När jag länkade om klippet där ovanför så hade jag inte kollat klart på den och den hade egentligen inget och göra med den här tråden. Nu fortsatte jag kolla på sista biten och tydligen så delar du meningar med shamaner som bor i regnskogar i Peru. Spola fram till 1:39:09 då börjar dem plötsligt prata om 2012.

Jo och de är inte de enda som gör det :P Det är klart och tydligt att det är för stort för att vara ett påhitt som spridit sig så brett som det är. Sedan att det förekommer oklarheter är en annan femma om hur exakt detta året kommer att utspela sig. Men jag tror den viktigaste aspekten av det hela är ett språng i evolutionen av den mänskliga rasen utan en domedag genom självförstöring eller liknande som en del tolkar det som.
Citera
2012-04-14, 18:08
Medlem
Jag har fortfarande ett par huvudbryer gällande detta.
Om den nu ska arrestera den s.k. kabalen, vad ska de göra efter att detta är gjort?
Ska de helt ta bort vårt kapitalistiska system?
Det spelar ju ingen roll om de sedan fördelar pengarna som några samlat på sig mer rättvist. Det måste ju fortfarande tillverkas de prylar som ska köpas för dessa pengar dvs mat etc. Det betyder att skitjobben fortfarande måste göras, lantarbete etc, för att få fram vår mat.
Vad har de annars för lösning på detta? Om vi får mat genom maskiner, vem tillverkar vår underhållning och våra njutartiklar?
Om allt jobb görs av robotar, eller att vi hamnar i en helt annan dimension då vi inte behöver förnödenheter, varför tar David Wilcock priser på sina böcker högt över produktions- och distrubtionskostnader? Varför fick han inte finansiering till denna viktiga information av rymdguld eller rymdjuveler, han verkar ju ha kontakter? Varför har inte dessa rymdhjältar hjälpt oss långt tidigare?
Citera
2012-04-14, 18:14
Medlem
JariLitmanen10s avatar
Vad kommer hända med fotbollen? Kommer det bli ett intergalaktiskt fotbolls-mästerskap eller kommer sporten att slopas av utomjordingarna?
Citera
2012-04-14, 18:20
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JariLitmanen10
Vad kommer hända med fotbollen? Kommer det bli ett intergalaktiskt fotbolls-mästerskap eller kommer sporten att slopas av utomjordingarna?

Fotboll hör hemma i tredje dimensionen och kommer naturligtvis slopas då vi ascenderar till den femte.

Det kommer icke ges tillfälle att spela fotboll, nej. *Percy Nilegård utal*

Edit: Men det kommer finnas meditations och healing center! Lika gott kalas!
Citera
2012-04-14, 18:42
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Fotboll hör hemma i tredje dimensionen och kommer naturligtvis slopas då vi ascenderar till den femte.

Det kommer icke ges tillfälle att spela fotboll, nej. *Percy Nilegård utal*

Edit: Men det kommer finnas meditations och healing center! Lika gott kalas!

Har du läst det någonstans att man specifikt kommer att slopa fotboll? Det enda jag råkat läsa om sporter är att de som anses farliga och primitiva inte kommer att utövas såsom boxning. Fotboll är väl ändå en ganska bra sport i skadesyfte om man jämför med just boxning? Jag har inte hört att man får stora hjärnskador mer än kanske skadade leder och brutna ben.

Det enda negativa med fotboll anser jag vara supportrarna som orsakar mest skada tack vare oenighet om vilket lag som är "bäst".

Det kan nog vara det enda nackdelen att man måste dela upp sig i två lag mot varandra för att kunna utöva sporten överhuvudtaget.

Det jag försöker säga är att de som vill spela fotboll som en hobby och något man är bra på så ser jag inte att någon skulle blanda sig i och inte tillåta detta. Men det är bara mina tankar angående den saken.
Citera
2012-04-14, 18:46
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallface
Jag har fortfarande ett par huvudbryer gällande detta.
Om den nu ska arrestera den s.k. kabalen, vad ska de göra efter att detta är gjort?
Ska de helt ta bort vårt kapitalistiska system?
Det spelar ju ingen roll om de sedan fördelar pengarna som några samlat på sig mer rättvist. Det måste ju fortfarande tillverkas de prylar som ska köpas för dessa pengar dvs mat etc. Det betyder att skitjobben fortfarande måste göras, lantarbete etc, för att få fram vår mat.
Vad har de annars för lösning på detta? Om vi får mat genom maskiner, vem tillverkar vår underhållning och våra njutartiklar?
Om allt jobb görs av robotar, eller att vi hamnar i en helt annan dimension då vi inte behöver förnödenheter, varför tar David Wilcock priser på sina böcker högt över produktions- och distrubtionskostnader? Varför fick han inte finansiering till denna viktiga information av rymdguld eller rymdjuveler, han verkar ju ha kontakter? Varför har inte dessa rymdhjältar hjälpt oss långt tidigare?

Det har jag inga bra svar på tyvärr. Men de säger att regeringar och valuta kommer fortfarande att finnas ett tag fast de ska då vara reformerade.

Jag har också tänkt den tanken, vad händer ifall alla får överflöd och bara konsumerar istället för att jobba? Det blir ju kaos då ingen kommer till en början ta åt sig "skitjobben" när ekonomin har fördelats lika som de sagt.

Men detta måste de redan ha tänkt på och kommit fram till en bra lösning. Jag vill iallfall ta ett steg i taget och nu vill jag fokusera på arresteringarna som kommer ske, som jag anser som det största bekymret i världen nu. Jag tror resten kommer flyta på rätt så bra med rätt hjälp därefter. Jag tvivlar inte på människan som ras att kunna gå tillsammans och hjälpa varandra och jorden om vi bara blir tvungna till det. Det är lite svårt att göra det i dagens samhälle utan motivation.
Citera
2012-04-14, 22:34
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Har du läst det någonstans att man specifikt kommer att slopa fotboll? Det enda jag råkat läsa om sporter är att de som anses farliga och primitiva inte kommer att utövas såsom boxning. Fotboll är väl ändå en ganska bra sport i skadesyfte om man jämför med just boxning? Jag har inte hört att man får stora hjärnskador mer än kanske skadade leder och brutna ben.

Det enda negativa med fotboll anser jag vara supportrarna som orsakar mest skada tack vare oenighet om vilket lag som är "bäst".

Det kan nog vara det enda nackdelen att man måste dela upp sig i två lag mot varandra för att kunna utöva sporten överhuvudtaget.

Det jag försöker säga är att de som vill spela fotboll som en hobby och något man är bra på så ser jag inte att någon skulle blanda sig i och inte tillåta detta. Men det är bara mina tankar angående den saken.

Tror säkert det kommer finnas sport men kanske inte så som vi minns fotboll, hockey, bandy, e.t.c. Dessa sporter anpassas väl i så fall mer efter själsligt arbete och som inte går ut på tävlingsinriktade insatser. Eftersom att vi då inte kommer gå efter vinst eller förlust, det är väl just denna mentalitet som tillhör den tredje densiteten.
Citera
2012-04-14, 23:07
Medlem
cephs avatar
Så hur många är fans av dessa tankar då? Känns som att utomjordingarna inte kommer vara särskilt populära när de väl dyker upp. Med ett motstånd i form av 65 miljoner passionerade fotbollspelare (!), 1,5 miljoner ishockeyspelare osv. (för att inte nämna supportrarna) så blir det svårt. Det låter ju inte som att rymdgubbarna är särskilt sugna på att kompromissa, utan mer som att de vill mata oss med ett sinnesdödande opium för att kunna förinta vår mänsklighet i lugn och ro. Pappa staten vet bäst.
Citera
2012-04-14, 23:22
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Så hur många är fans av dessa tankar då? Känns som att utomjordingarna inte kommer vara särskilt populära när de väl dyker upp. Med ett motstånd i form av 65 miljoner passionerade fotbollspelare (!), 1,5 miljoner ishockeyspelare osv. (för att inte nämna supportrarna) så blir det svårt. Det låter ju inte som att rymdgubbarna är särskilt sugna på att kompromissa, utan mer som att de vill mata oss med ett sinnesdödande opium för att kunna förinta vår mänsklighet i lugn och ro. Pappa staten vet bäst.

När väl innebörden och vikten av förändringarna verkligen förstås tror jag fotboll och ishockey är det minsta bekymret bland dessa personer.
Citera
2012-04-14, 23:29
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Det gröna fältets schack: Offline
Love & light: Online
Citera
2012-04-15, 06:34
Medlem
lampross avatar
Det talas i det här komplexet om "4d" = fjärde dimensionen. Nu lever vi i 3d, snart ska vi pga jordens utveckling höjas till 4d. Vad innebär då liv i 4d? Jag googlade och fann denna sida: http://www.focusonrecovery.net/mattersoffaith/Life_within_4D.html

Det står bland annat:
Citat:
[4d is a] realm of consciousness where the sounds of a bird or human communication is witnessed by the color the thought creates. No more need for cell phones, TVs, computers nor radios, you'll begin relearning how to communicate without physical vibrations.

A realm where you'll "see around corners". Where perceptions of left and right, up and down are not same as current 3D perceptions.

You'll taste music. "Cooking will be fun too"
Vidare återges en fråge-svar-utväxling med någon Upphöjd Mästare. For the record sägs bl.a:
Citat:
Q: (L) But I like the sunshine and birds singing and breezes. I just want to know if those things will be the same.
A: In some fashion.

Q: (L) When the earth becomes 4th density will we still eat?
A: Differently.

Q: (L) Will we still reproduce?
A: Differently.
Jag gillar den första frågans perspektiv: "men jag gillar solsken, fåglar och vind"... Det är den mänskliga vinkeln. 4d kommer tydligen att bli rejält annorlunda. Många frågor kvarstår även efter att ha läst denna sida. Men en del svar fick man också.
Senast redigerad av lampros 2012-04-15 kl. 06:37.
Citera
2012-04-15, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Det talas i det här komplexet om "4d" = fjärde dimensionen. Nu lever vi i 3d, snart ska vi pga jordens utveckling höjas till 4d. Vad innebär då liv i 4d? Jag googlade och fann denna sida: http://www.focusonrecovery.net/mattersoffaith/Life_within_4D.html

Det står bland annat:

Vidare återges en fråge-svar-utväxling med någon Upphöjd Mästare. For the record sägs bl.a:

Jag gillar den första frågans perspektiv: "men jag gillar solsken, fåglar och vind"... Det är den mänskliga vinkeln. 4d kommer tydligen att bli rejält annorlunda. Många frågor kvarstår även efter att ha läst denna sida. Men en del svar fick man också.

Man får inte ett svar.... Man får fantasier, när ska ni fatta? Jag kan sitta och babbla lika mycket om skit, gör det inte sant för det... Finns inga svar här, bara en sjuk persons fantasier. Som du sedan köper rakt av och börjar fantisera du med. Det är som en masspsykos...

Men om 3 år så kommer ju 5d och då får ni passa er, då kommer allt land sjunka och alla havsbotten stiga. Så då är vi inne i 5d.... Hörde det av en nedsänkt mästare....

Vad har du för diagnos?? Som köper detta helt okritiskt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in