2012-03-21, 13:14
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så det fanns alltså kulturer utanför den hinduiska kultursfären som kände till karmalagen? Och har det funnits framstående kulturer som inte förde krig? Det var intressant, kan du berätta mer om dom?

Kanske inte ett direkt svar på din fråga till honom. Men jag skulle gissa på att fler än hinduer har varit medvetna om begreppet karma. Eftersom det är en universell lag som representerar balans så tror jag fler än hinduerna varit medvetna om den. Jag är och jag är ingen hindu, även om det är den och buddhismen som tilltalar mig mest av de större världsreligionerna .
Citera
2012-03-21, 15:41
Medlem
Dickweeds avatar
60 personer arresterade i Italien varav 16st är högt uppsatta domare!

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-17429114
Senast redigerad av Dickweed 2012-03-21 kl. 16:28.
Citera
2012-03-21, 15:42
Medlem
Soft om det börjar röra på sig!!!!
Citera
2012-03-21, 15:58
Medlem
http://www.nytimes.com/2012/03/20/wo...er20.html?_r=2

Mer fina grejjer! =)
Verkar lite som korruption blir upprensat!
(Tror inte denna blivit länkad tidigare..)
Citera
2012-03-21, 16:17
Medlem
Ok så.. För att sammanfatta tråden simplistiskt så hävdar folk att de kanaliserat ET's och fått information om massarresteringar.
Jag personligen tycker att det låter mkt weird med kanaliseringar.. Och jag har inte personligen sett något bevis konkret nog att faktiskt vara helt övertygad om att ET's är här.. Även om det finns rätt starka tendenser som pekar åt det hållet i min mening..

Så frågan är.. Vad blir implikationerna för er och era syner på saken om grundpelaren, massarresteringarna, verkligen blir uppenbara och otvetydiga för alla..?

Hur skulle ni reagera och tänka kring detta ämnet med kanaliseringar och ET och dylikt?
Citera
2012-03-21, 16:43
Medlem
Saruman87s avatar
Mkt på g nu, för den konspiratoriskt lagde.

* GFOL säger att de är på väg, och ska komma vilken dag som helst.

* En triangel dyker upp på solen, och videos dyker upp där nån arab vid namn Nassim Haramein redan förra året visade upp vad som påstås vara artefakter från Centralamerika (kanske Maya?) med bilder på solen med en svart triangel på, där farkoster kommer ut från.

Om man är öppen för detta så kan man tänka sig att GFOL kommit hit via solen.

Dessutom så kommer en världsomvälvande händelse inträffa i morgon. Kan vara vad som helst, men varför inte en armada av rymdfarkoster?
Citera
2012-03-21, 16:45
Medlem
Ogdoos avatar
Tråduppdatering

Jag vill passa på att tipsa om ett klipp med Steven Greer.

Klippet sammanfattar hans syn på förändringarna, hans kontakt med utomjordingar, lite av hans bakgrund och en hel del annat. Jag tror han är mycket medveten om vilka som ligger bakom alla problemen i världen som han så många gånger nämner. Dock väljer han att kalla dem "The millitary industrial complex" och ibland ordet "Cabal" vilket syftar på Illuminati.

http://www.youtube.com/watch?v=X4HQtB_A_Tc

Sedan såg jag nyligen filmen The Matrix igen och såg den genom andra ögon än vad man gjorde som en liten snorunge man var då .

Det var riktigt slående vilken metafor den verkligen är till våran värld idag! Jag tänkte jag skulle förklara mina punkter på det lite nu:

Den handlar om Neo som lever ett vanligt liv men som genom några "puffar" och sammanträffande börjar han att vakna upp vilket jag tror många inklusive mig själv upplever just nu. Han blir visad den riktiga världen; Människorna är slavar till maskinerna genom att ge dem ström från sin kroppsenergi samtidigt som de ovetandes lever i en drömvärld. Idag skulle jag vilja säga att det är exakt så! Många "sover" djupt och inser inte vilken illusion världen är.
Men vad händer då ifall människorna skulle vakna upp och vägra vara slavar? I The Matrix skulle robotarna inte få tillräckligt med ström för att överleva, i våran värld skulle Illuminatis pyramid rasa som ett korthus.

The Matrix handlar om att en grupp (en hel stad) som lyckats undanfly slaveriet och kan liknas som uppvaknade personer försöker att få tillbaka så många som möjligt (tillbaka till fullt medvetande om vilka de är i våran värld) fria från sitt slaveri. I drömvärlden så är det Agenterna som har överhanden eftersom de kan manipulera den och veta allting (ser ni någon likhet mot vad vi upplever idag?)

Rätt slående metaforer som bara flashade upp i mitt huvud efter att jag sett filmen (från början bara för nostalgi). Jag blev riktigt chockad över hur detta kan stämma överräns med våran verklighet just nu. Och första filmen släpptes 1999!

Men som vi alla vet så slutar trilogin med att ljusets krafter vinner inte sant? Det tror jag också vi kommer göra, och det kommer vi att göra detta år 2012! Det är jag säker på.

Som jag hörde Benjamin Fulford säga i sin senaste intervju med Sean David Morton på American Freedom Radio / Strange Universe 6 Mars 2012 "Vi är trötta på att vänta på att ett stort rymdskepp ska komma ner och rädda oss nu. Vi tänker börja göra förändringarna nu själva och vi kommer att lyckas. År 2012 kommer att bli ett år med mycket hårt jobb framför oss och om det kommer några rymdskepp och vill hjälpa till så fine! låt dem göra det. Men vi tänker inte vänta längre och nu tänker vi sätta saker i spel istället för att bara prata"

När han säger vi så syftar han på alla han har på sin sida några är tex "White Dragons" "Secret asian societies" "Anonymous" och tydligen några f.d Illuminati.

Lyssna på intervjun om ni vill veta mer, mycket intressant i vilket fall!

Hoppas det summerar upp lite och låter er veta att det finns många fler som inte bara tror på kanaliserade meddelanden utan faktiskt försöker göra förändringar. Vi KAN göra detta det är jag säker på. Det svåra är bara att folk fortfarande sover ganska djupt. Men jag känner på mig att detta året kommer att bli ett riktigt historiskt år!

Fortsätt följ tråden, saker börja hetta till sig!

MVH Ogdoo!
Citera
2012-03-21, 16:49
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Mkt på g nu, för den konspiratoriskt lagde.

* GFOL säger att de är på väg, och ska komma vilken dag som helst.

* En triangel dyker upp på solen, och videos dyker upp där nån arab vid namn Nassim Haramein redan förra året visade upp vad som påstås vara artefakter från Centralamerika (kanske Maya?) med bilder på solen med en svart triangel på, där farkoster kommer ut från.

Om man är öppen för detta så kan man tänka sig att GFOL kommit hit via solen.

Dessutom så kommer en världsomvälvande händelse inträffa i morgon. Kan vara vad som helst, men varför inte en armada av rymdfarkoster?

Hittade lite info om detta på Tolec's hemsida www.andromedacouncil.com

Det lyder såhär:

Would you please tell me the reason for all of the various ships going into and coming out of our sun?

ANSWER: Your sun is a portal, a stargate. All other suns of the same classification as your sun... they are also 'natural' stargates. In order for a ship to enter into your sun as a portal or stargate each ship must do a few things: it must change their frequency to match the vibratory rate of the sun, it must be attuned to a 4th dimensional vibratory frequency & rate, it must also input into their ship's navigation system the sun's unique signature code, each major celestial body has one. This unique signature identification code for your sun is much like what you on Earth call a - GPS location code.

Andromeda Council affiliated planets, their biospheres/ships are monitoring and policing the entry of all ships into your sun very closely, as close as humanly possible. Over time, some malevolent beings have escaped Earth using the sun as a portal, as a stargate to get close to their home world, though this is a very, very small percentage. Comparatively, most of the ships entering your sun are either Andromeda Council affiliated members, or they belong to aligned benevolent people who have a good relationship with the member planets of the Andromeda Council. Also know, your sun is being watched & monitored very closely for those ships attempting to return from the other side of the stargate, to Earth space, attempting to use your sun as a re-entry portal. Know that Andromeda Council flagged biospheres/ships, and their scout craft, will ensure any malevolent beings are not allowed back into Earth space. The clean-up of Earth must and will continue with forward progress. This is all part of Earth's evolution, its destiny to become a 4th dimensional world.

From - powerfultools4life - came this question today, March 12, 2012: " Tolec... just take a quick 1 minute look to see what this thing is attached to the sun. Could you please ask the AC is this them, or another planet, or a ship, who knows? It was uploaded on[to the web] 11th March 2012 ".

ANSWER: I, Tolec, watched the http://www.youtube.com/watch?v=bQ7RaOMHb5I&sns=fb video, and simultaneosly showed it to the commander of the primary Andromeda Council biosphere. Here was his complete response about this situation:

"This explanation is three-fold:
a. What appears to be a connective 'umbilical cord' is functionally the same thing. It is a conduit that is connected from one of our Andromeda Council biospheres to your sun. The reason that the color of our biosphere is black and dark is because an ultraviolet radioactive protective shield is in place to protect the biosphere while the work is being done. This biosphere is one of the Andromeda Council's ships. The technology being used originated on the planet Terial in the Mirach star system.

b. This work being done to feed and transfer via the connective 'umbilical cord', the conduit, to the Sun - the proper amount & adjusted vibratory rate - helium to help raise the overall vibrational frequency of the Sun so that it will become a blue white star. This work is being done in addition to the 4th dimensional frequency rays eminating from the new crystal blue star, that used to be comet Holmes 17P, that is now also bathing Earth in these frequencies, as well as your sun.

c. During this time of the solar flares storms, know that we also use shield technology from our combined biospheres to protect the various planets of your solar system, including Earth, to minimize the strength & frequency of solar flares in recent days, as well as in the coming days.

Know that we are monitoring the solar flare storms of your sun. They will lessen with time.

There will be more signs in the sky for your astronomers and other prospective fields of science to see, or shall I say, activities in the skies will become more active in appearance. People will see things that they have never seen before.

I am reassuring the people of Earth that we have the best experts in the field of quantum star phenomena to bring about evolvement of the Sun, and the entire solar system, without side effects (i.e. radiation from the flares, heat storms, fires, etc.) as part of the overall changes to the solar system, including your planet.

Know that this solar system will become a binary star system. Thus, you will have a blue white star shining in your solar system, your evolved sun, and Tekoma the brown dwarf that will appear as a small reddish star, that will bring about the beautiful colorful prism of rays to Earth for the 4th dimensional life that will exist on the planet.

Be at wodakote.

Commander,
Primary Andromeda Council Biosphere"
Citera
2012-03-21, 17:00
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Dessutom så kommer en världsomvälvande händelse inträffa i morgon.

Utveckla.
Citera
2012-03-21, 17:02
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomPossess
Ok så.. För att sammanfatta tråden simplistiskt så hävdar folk att de kanaliserat ET's och fått information om massarresteringar.
Jag personligen tycker att det låter mkt weird med kanaliseringar.. Och jag har inte personligen sett något bevis konkret nog att faktiskt vara helt övertygad om att ET's är här.. Även om det finns rätt starka tendenser som pekar åt det hållet i min mening..

Så frågan är.. Vad blir implikationerna för er och era syner på saken om grundpelaren, massarresteringarna, verkligen blir uppenbara och otvetydiga för alla..?

Hur skulle ni reagera och tänka kring detta ämnet med kanaliseringar och ET och dylikt?
Jag vet att det kan låta fantastiskt med kanaliseringar, plejadiska rymdskepp och allt. Men i ett blogginlägg nyss utvecklade jag min syn på det hela, på drömmar jag haft (om rymdskepp i skyn, och denna FB-tråd som s a s bekräftade dem). Jag skrev:
Citat:
[N]i som ännu är kvar vid det här laget och som inte stämplat foliehatt över detta, ni ska inte behöva höra mitt drömsnack. Jag såg vad jag såg [= massankomst av vita rymdskepp], kände vad jag kände. Förändring på väg, plejadisk approch i skyn. Som esoteriker känner jag till talet om plejadiska aliens, människoliknande rymdvarelser. Och det är dessa som tycks utgöra det nämnda Ashtar Command. Som synes har de en militärisk badge, guldvingar och allt. Det är bra. Det blir inte något ljuvt new age-tugg under regnbågsfärgade skyar. Inte bara...! För nog lovas på sajten energihöjning och utvecklat beteende, Kristusenergi och allt. Men rymdskeppen och deras kommandostruktur ger det hela lite ryggrad också.
Hela inlägget här: http://lennart-svensson.blogspot.se/...forandras.html

Jag försöker gå i dialog med "mannen på gatan", vanligt folk som kanske gillar förändring och ett slut på dagens Regim men som är skeptisk till rymdsnacket. Jag gör vad jag kan för att tolka dagens stämningar och lägga ut texten för dem som är milt skeptiska. Från ingressen:
Citat:
Hela världen kommer att förändras, även Sverige kommer att få ett slags ny regim - förändrad inifrån via avgångar och nya kvastar, mer andliga kvastar om ni fattar. För en energihöjning är på gång. Det vet jag som science fiction författare. (...) Och sedan starten 2007 har jag bloggat om andliga ting, (...) Och mina romaner har andligt tema, som "Antropolis" från 2009. Därför passar det bra att jag nyligen snubblat in på denna sajt http://www.ashtarcommandcrew.net/for...istForCategory och läst om vad som väntar i världen: mental energihöjning, omdaning av världen och rymdskepp i skyn.
Citera
2012-03-21, 17:12
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Utveckla.

"On March 22nd 2012 we could expect one or more of the following expected doom:

- Mega earthquake as predicted by the 188 days theory
- Epic volcanic eruption
- Major False flag event/attack
- Syria/Iran Crisis escalation to tipping point
- Something major political/economic related (could be a scandal or revelations)
- something else entirely but will still be covered by the Mainstream Media news
- Absolutely nothing
"

http://www.godlikeproductions.com/fo...age1814230/pg1

Det förutspås av vissa personer att den 22:e Mars 2012 kommer det ske något världsomvälvande.

http://www.youtube.com/watch?v=FdqimuL-ZoM
Citera
2012-03-21, 17:17
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Du mår inte bra.

Jag vet precis hur jag mår utan att någon behöver tala om det för mig. Och jag mår toppen! Blir du illamående av att läsa mina inlägg kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in