2012-07-05, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Ja och ja. Har erfarenheter av dylikt och tycker det är spännande. Mediterar också, för den delen. Men vad har det att göra med att gubbarna inte talar sanning? Eller söker du vifta bort den sakliga kritiken med att det hela är någon slags subjektiv relativismhistoria? Att detta årtionde av mängder av ej infriade löften egentligen är irrelevant, för att det man känner inom sig är det som spelar roll? Då håller jag definitivt inte med och skulle snarare kalla det en billig undanflykt. De har gång på gång gjort gällande att det de talat om, vare sig det är "disclosure", världsomvälvande förändringar eller något luddigt uppvaknande kommer märkas tydligt, dvs. även objektivt sett (det ligger ju även lite i sakens natur)...
Ska vi tala subjektiva prylar och att lalla iväg på egen hand så kan man utan större bekymmer få sitt uppvaknande och sina fantastiska sanningar redan imorgon och det finns folk överallt som tillhandahåller detta. Det finns något för de flesta smaker. Subjektivt var det, ja.
Ska vi tala subjektiva prylar och att lalla iväg på egen hand så kan man utan större bekymmer få sitt uppvaknande och sina fantastiska sanningar redan imorgon och det finns folk överallt som tillhandahåller detta. Det finns något för de flesta smaker. Subjektivt var det, ja.
Ville inte se det som en undanflykt, snarare att påvisa att det finns mycket outforskat om oss själva och vad vi har för roll i universum. Det dem gör är att precis som vi vill veta mer, och om ett sådant undantryckt ämne är det inte allt lätt att bevisa något utan man får ta till sig det man känner sig mogen för helt enkelt. Jag vet att det finns många scammers liksom det finns överallt i världen inom detta ämnet också. Jag har också svårt att se varför man hela tiden måste se alla löften som ges? Jag går inte på några löften, löften att saker ska hända är inte min drivkraft att utbilda mig. Nyfikenhet på hög nivå är det som driver mig.
Det finns mycket mer att se än bara löften som ska komma till varje person. Men som sagt, det är individuellt vad man är intresserad av. Det är samma sak som att jag inte är intresserad av t ex politik så mycket. Men jag tror att det här ämnet är väldigt viktigt då det är så mycket som kan skaka våran världsbild om saker och ting visar sig vara sanna och faller på plats till slut.
Vi har mycket kvar av året och än är det inte 2013. Vet att man hört detta snacket förut om man nu ska prata "löften" om att saker ska hända. Men jag står fast och tror och hoppas verkligen på att få uppleva en helt annan verklighet än den vi har just nu
.