2012-03-19, 20:14
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jo det där är ett faktum jag är övertygad om, men nu är mitt synsätt skapligt impregnerat av österländska traditioner. Och jag har satt igång med meditation, jävlar i mig, sen början på förra året. Vilket har lett till en del UKU´s, men som har vart skapligt svårmanövrerade, men jag blir nog snart bättre med en hel del träning till.
Sen var jag med om en helvetes underbar upplevelse under natten till Juldagen,
där jag hade resonerat med andra och mig själv på ett mycket vettigt sätt under Julaftonen. Vilket ledde till att jag fick en inre röst, som talade om för mig, att jag fick lov att lämna min kropp om jag ville. Men jag kollade på min flickvän som så sött sov bredvid mig, och jag sa till rösten att jag ville stanna här ett tag till, med min flickvän och familj, jag vill vara till hjälp här,
ta itu lite grand med mig själv. Mitt inre jag (eller vad det nu var jag fick kontakt med ) var mycket förstående.
Denna entitet (eller mitt inre) gav mig också en jävla energi, som jag aldrig känt maken till innan.
Jag kan lova dig att det var väldigt häftigt.

Fan vad nice Det vill jag också uppleva! Jag har varit väldigt dålig med att "gå inåt". Det blir liksom aldrig av. Mestadels ytliga meditationer som inte direkt ger någonting mer än bara lite tystnad =).

Dock har jag haft en del oförklarliga händelser som hänt under nätterna. Ibland kan jag vakna och då har jag en stark känsla precis som att jag varit iväg och gjort något viktigt men kan inte komma på vad, oftast symboliserar bilderna jag får i drömmarna bara luddigt innehåll. Ibland har jag vaknat upp av andetag i ansiktet och knackningar på mitt nattduksbord och känt mig klarvaken och omgiven av en slags varm känsla som får en att känna sig trygg på något sätt. I samband med detta så har klockan visat numeriska tal såsom 3:33 och 4:44. Men som sagt så är jag väldigt dålig på att avkoda vad detta kan betyda.. Vet bara att det är något onaturligt som händer och det får mig att må väldigt bra Det är precis som att man får lite affirmation. Det här har bara hänt mig under detta året, jag har aldrig tidigare haft liknande upplevelser förut i mitt liv.

Sedan finns det alltid en inre röst som vill säga att det är en inbillning, att det har med drömmar att göra. Antar att det är mitt rädda ego som inte vill ut på djupt vatten utan flytringar ^^ haha.
Citera
2012-03-19, 20:53
Medlem
PabloPs avatar
Att fylla på nuvarande stressiga situation i samhället med ännu mer stress i form av tveksamma arresteringar kanske inte är bästa lösningen. Varför inte agera likt vattnet? Verkar som äldre kulturer har haft kontakt med våra grannar under många sekler. Hörde en tanke att de följer karma-lagen och är därmed inte stridande. Är så fallet har vi en del att lära...

http://www.drboylan.com/strknrpt2.html
Citera
2012-03-19, 20:55
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Fan vad nice Det vill jag också uppleva! Jag har varit väldigt dålig med att "gå inåt". Det blir liksom aldrig av. Mestadels ytliga meditationer som inte direkt ger någonting mer än bara lite tystnad =).

Dock har jag haft en del oförklarliga händelser som hänt under nätterna. Ibland kan jag vakna och då har jag en stark känsla precis som att jag varit iväg och gjort något viktigt men kan inte komma på vad, oftast symboliserar bilderna jag får i drömmarna bara luddigt innehåll. Ibland har jag vaknat upp av andetag i ansiktet och knackningar på mitt nattduksbord och känt mig klarvaken och omgiven av en slags varm känsla som får en att känna sig trygg på något sätt. I samband med detta så har klockan visat numeriska tal såsom 3:33 och 4:44. Men som sagt så är jag väldigt dålig på att avkoda vad detta kan betyda.. Vet bara att det är något onaturligt som händer och det får mig att må väldigt bra Det är precis som att man får lite affirmation. Det här har bara hänt mig under detta året, jag har aldrig tidigare haft liknande upplevelser förut i mitt liv.

Ja, fast jag har precis som dig tyvärr inte hunnit så långt, att jag lyckats flyga iväg djupt ner i mitt medvetande under meditationens gång. Jag kan lugnt säga utifrån det jag har sett dig skriva, att du är på god väg mot ditt mål. Speciellt om du vaknar upp och märker av numerologiska tal. Vilket sägs vara meddelande ifrån våra slyddsandar. Men vad kan vi veta egentligen?

Jag ser det som en sorts logik och är inte numerologi vårt äldsta räknesystem, samt matematikens förfader?

Citat:
Sedan finns det alltid en inre röst som vill säga att det är en inbillning, att det har med drömmar att göra. Antar att det är mitt rädda ego som inte vill ut på djupt vatten utan flytringar ^^ haha.

Jo, den sidan av sig själv är väl egentligen den man ogillar mest. Jag hade en vad man kan kalla för "egodöd" eller ja inte helt och hållet. Men jag försöker stävja negativa tankar så gott som möjligt genom att låta tankarna gå förbi och sedan dö ut. Oftast fungerar det riktigt fint, medan det ibland blir väldigt svårt, och jag låter undermedvetet tankarna ta över mig själv. Vilket jag sedan i efterhand har räknat ut och förbereder mig istället för kamp med egot igen. Men vi får helt enkelt se vad det bli utav det, funderar på att ta på mig en särk och ett par Jesus-sandaler och ge mig ut mitt ingenmansland och bekämpa mina "inre demoner" en gång för alla, nu i sommar. Sätta mig där i 40 dagar eller något tills alla fula vanebeteenden har försvunnit.

Här har du en sida du kan hitta nyttig information ifrån förresten;

www.in5d.com

Frid!
Senast redigerad av LGD 2012-03-19 kl. 21:02. Anledning: Tillägg av ord
Citera
2012-03-19, 21:05
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ja, fast jag har precis som dig tyvärr inte hunnit så långt, att jag lyckats flyga iväg djupt ner i mitt medvetande under meditationens gång. Jag kan lugnt säga utifrån det jag har sett dig skriva, att du är på god väg mot ditt mål. Speciellt om du vaknar upp och märker av numerologiska tal. Vilket sägs vara meddelande ifrån våra slyddsandar. Men vad kan vi veta egentligen?

Jag ser det som en sorts logik och är inte numerologi vårt äldsta räknesystem, samt matematikens förfader?

Jo, den sidan av sig själv är väl egentligen den man ogillar mest. Jag hade en vad man kan kalla för "egodöd" eller ja inte helt och hållet. Men jag försöker stävja negativa tankar så gott som möjligt genom att låta tankarna gå förbi och sedan dö ut. Oftast fungerar det riktigt fint, medan det ibland blir väldigt svårt, och jag låter undermedvetet tankarna ta över mig själv. Vilket jag sedan i efterhand har räknat ut och förbereder mig istället för kamp med egot igen. Men vi får helt enkelt se vad det bli utav det, funderar på att ta på mig en särk och ett par Jesus-sandaler och ge mig ut mitt ingenmansland och bekämpa mina "inre demoner" en gång för alla, nu i sommar. Sätta mig där i 40 dagar eller något tills alla fula vanebeteenden har försvunnit.

Här har du en sida du kan hitta nyttig information ifrån förresten;

www.in5d.com

Frid!

Låter trevligt Ska ta mig en titt, tack så mycket Peace!
Citera
2012-03-19, 23:19
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Jag lyssnar inte på några "New Ageare" Det är en religion, det är inte detta. Jag har sagt innan att jag finner ingen anledning att dessa meddelande jag läser skulle gynna Illuminati. De har tillomed sagt att de avsiktligt har lagt ut disinformation för att lura Illuminati som bevakar dessa meddelanden, det är alltid upp till dig själv att använda din urskiljningsförmåga när du läser kanaliserade meddelanden.

Sedan håller jag inte med om allt som sägs, och jag ställer mig tveksam till varför inga har samma historier. Men att det finns en god styrka ute i rymden som väntar på att få hjälpa oss är det inget tvivel på, sedan hur det kommer att lösas upp får man ge åt framtiden att visa =).

Man ska helt enkelt inte stirra sig blind på andras teorier, man ska läsa genom raderna och ta till sig det som tilltalar en själv. Jämför personer som Tolec (Andromeda council) Sheldan Nidle , Greg Giles, SaLuSa etc. Allt dem säger stämmer inte alltid överräns med varandra, men de har alla en sak gemensamt och det är ett fredligt budskap, mestadels om kärlek i grund och botten.

OK. Jag tycker att de flesta av dessa kanaliserare verkar vara new age-flummare men jag kan ju ha fel. Jag vågar inte lita på någon av dem.
Däremot vet jag (jag tror inte-jag vet) på ufon eftersom jag har sett många själv, men alla kommer inte från yttre rymden även om de verkar helt omöjliga enligt vår kunskap om fysikens lagar.

Jag hoppas att du får rätt och att vi snart får veta mer.
Citera
2012-03-20, 09:13
Medlem
hoppas du har rätt.
Citera
2012-03-20, 09:28
Medlem
Dickweeds avatar
Citat:

www.in5d.com
Mycket intressant läsning, tack! Fastnade för avsnittet med symptom på uppstigning, läskigt mycket som stämmer in på mig just nu (byte av karriär, ändrat sömnmönster, oförklarlig trötthet/nedstämdhet).

Hade förövrigt en mycket märklig upplevelse igår; låg och tänkte på SaLuSa och jag var smått irriterad på dom senaste kanaliseringarna från honom. Mitt i en negativ tanke börjar örat som ligger mot kudden att "vibrera" som om elektricitet flöt genom det, även det karaktäristiska ljudet av ström (högt). Har aldrig varit med om något liknande

Någon annan som förresten lagt märke till UFO:t i burgerkings nya reklam, precis i slutet?
Citera
2012-03-20, 15:29
Medlem
Snälla alla esoteriker tillika ufologer, jag talar till er resonliga logiska sida nu, den vi alla besitter men väljer att föras av i olika grad.

Jag förstår att ni söker och hur ni känner, tro mig, jag om någon skulle ta första bästa kliv av denna planet skulle alternativet funnits, jag känner mig inte hemma här och ser hur vi effektivt lägger fundamenten för vår egna undergång. Men detta är att vara mänsklig, baksidan av myntet som gör oss förmögna att också uppskatta så mycket. De allra flesta människor, om inte alla, kommer någon gång i livet att 'söka', det är en lika självklar del av livet som så mycket annan utveckling vi genomgår. Och precis som vi har människor som försöker sko sig på alla andra aspekter av våra liv så finns även här kvacksalvare och människor som utnyttjar sökande människors situation och sinnesstämning för att sko sig emotionellt, ekonomisk och egocentriskt. Det är ingen skillnad på politikern, bankiren, prästen eller ufo-kanaliseraren, bara tillvägagångssätten.

Ni får tro som ni vill, det är era liv och ni spenderar tiden ni har så som ni önskar, vi alla sitter på den slutgiltiga rätten till våra egna liv. Men jag önskar att de flesta av er hade brunnit lika intensivt och engagerat er lika mycket i ting som har en verklig påverkan på världen, sådant som helt utan gudomlig eller utomjordisk påverkan faktiskt gör världen till en bättre plats för oss alla. Jag ber er absolut inte att sluta tro, att ge upp hoppet på vad ni än får förtröstan ifrån, utan att fokusera på att göra det bästa av situationen här och nu istället för att bara sitta passivt förälskad i tron på att någon/något annat ska komma och lösa våra problem.

När dessa två månader har passerat så kommer inget ha förändrats mer än kvacksalvarnas sång, vi var säkert inte värdiga ännu, vi misslyckades eller något oväntat skedde som fördröjer allt, men om vi bara ger dem mer av vår tid och vårt engagemang så ska vi allt se att förändringen snart kommer!
Ja det gör den, men det är tack vare att vi ständigt utvecklas, tekniskt som samhällsmässigt, något som kräver aktivt engagemang och inte passiv väntan.

Jag ber därför alla er esoteriker och ufologer att betänka detta igen om två månader om min 'profetia' här ovan slår in, kanske det förmår någon av er att engagera sig i något som konkret förändrar ting till det bättre, om i alla fall kanske bara på prov ett litet tag.

Självklart kommer jag underkasta mig alla galaktiska federationer eller gudomliga entiteter som ev. dyker upp under min livstid, men fram tills dess att de gör det så väljer jag att engagera mig där förändring beror på mig, för jag är det enda jag har minsta tillstymmelse av makt över, och då är vi ändå alla slavar under vårt evolutionistiska arv.

Jag avslutar med en ny TED-talk som behandlar den evolutionära förklaringen till vad som många av oss, inklusive jag själv, upplever som 'en högre insikt eller medvetande'. Jag tycker det är vår skyldighet att betrakta alla möjligheter kring ting vi inte fullt förstår ännu.

Mina yttersta lyckönskningar till er alla, låt oss hoppas på att vi snart lever i en gyllene tidsålder, oavsett om det är genom gediget mänskligt arbete eller några utomjordingars inblandning.
Citera
2012-03-20, 16:45
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Snälla alla esoteriker tillika ufologer, jag talar till er resonliga logiska sida nu, den vi alla besitter men väljer att föras av i olika grad.

Jag förstår att ni söker och hur ni känner, tro mig, jag om någon skulle ta första bästa kliv av denna planet skulle alternativet funnits, jag känner mig inte hemma här och ser hur vi effektivt lägger fundamenten för vår egna undergång. Men detta är att vara mänsklig, baksidan av myntet som gör oss förmögna att också uppskatta så mycket. De allra flesta människor, om inte alla, kommer någon gång i livet att 'söka', det är en lika självklar del av livet som så mycket annan utveckling vi genomgår. Och precis som vi har människor som försöker sko sig på alla andra aspekter av våra liv så finns även här kvacksalvare och människor som utnyttjar sökande människors situation och sinnesstämning för att sko sig emotionellt, ekonomisk och egocentriskt. Det är ingen skillnad på politikern, bankiren, prästen eller ufo-kanaliseraren, bara tillvägagångssätten.

Ni får tro som ni vill, det är era liv och ni spenderar tiden ni har så som ni önskar, vi alla sitter på den slutgiltiga rätten till våra egna liv. Men jag önskar att de flesta av er hade brunnit lika intensivt och engagerat er lika mycket i ting som har en verklig påverkan på världen, sådant som helt utan gudomlig eller utomjordisk påverkan faktiskt gör världen till en bättre plats för oss alla. Jag ber er absolut inte att sluta tro, att ge upp hoppet på vad ni än får förtröstan ifrån, utan att fokusera på att göra det bästa av situationen här och nu istället för att bara sitta passivt förälskad i tron på att någon/något annat ska komma och lösa våra problem.

När dessa två månader har passerat så kommer inget ha förändrats mer än kvacksalvarnas sång, vi var säkert inte värdiga ännu, vi misslyckades eller något oväntat skedde som fördröjer allt, men om vi bara ger dem mer av vår tid och vårt engagemang så ska vi allt se att förändringen snart kommer!
Ja det gör den, men det är tack vare att vi ständigt utvecklas, tekniskt som samhällsmässigt, något som kräver aktivt engagemang och inte passiv väntan.

Jag ber därför alla er esoteriker och ufologer att betänka detta igen om två månader om min 'profetia' här ovan slår in, kanske det förmår någon av er att engagera sig i något som konkret förändrar ting till det bättre, om i alla fall kanske bara på prov ett litet tag.

Självklart kommer jag underkasta mig alla galaktiska federationer eller gudomliga entiteter som ev. dyker upp under min livstid, men fram tills dess att de gör det så väljer jag att engagera mig där förändring beror på mig, för jag är det enda jag har minsta tillstymmelse av makt över, och då är vi ändå alla slavar under vårt evolutionistiska arv.

Jag avslutar med en ny TED-talk som behandlar den evolutionära förklaringen till vad som många av oss, inklusive jag själv, upplever som 'en högre insikt eller medvetande'. Jag tycker det är vår skyldighet att betrakta alla möjligheter kring ting vi inte fullt förstår ännu.

Mina yttersta lyckönskningar till er alla, låt oss hoppas på att vi snart lever i en gyllene tidsålder, oavsett om det är genom gediget mänskligt arbete eller några utomjordingars inblandning.

Jag kan inte hålla med dig mer, Du har absolut rätt! Jag gör verkligen det bästa jag kan av mitt liv just nu, jag sitter inte och väntar på att detta ska slå in. Jag ser det som en bonuspoäng om och när det gör det. Ett bra citat att gå efter "Jag gör mitt bästa tills dess att jag lärt mig att göra ännu bättre" Mer kan ingen begära.

Det är vi människor som måste göra förändringen, men jag ser inget ont i att informera folk om möjliga händelser som jag nu har gjort, då ingen kan verkligen motbevisa eller bevisa dem sanna, därför kan man ha dem i åtanke, men absolut inte bara sitta och vänta på dem.

Jag hoppas inte jag fått folk att sitta och vänta 2 månader och inte göra någonting, jag sade att jag själv skulle ge dessa arresteringar som så länge utlovats ett ultimatum på 2 månader, om detta inte hände lovade jag att be om ursäkt ifall jag gett någon falska förhoppningar och sedan ifrågasätta mina egna övertygelser. Men som det ser ut nu idag står jag fast vid att det faktiskt kan vara en stor förändring på gång i världen. Även om vi inte tror att vi gör något så gör vi det. Det är vi som skapar vår värld, det räcker att fokusera på vad man vill ha och göra så gott man kan. En person kan inte göra allt men många kan göra allt, och det är precis det som håller på att hända nu i världen med detta mass-uppvaknande som är oundvikligt för alla invånare på jorden förr eller senare. Det är så jag ser på saken Ha det bra!
Citera
2012-03-20, 16:47
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejmers
Dessa jävla idioter alltså... Lägg ner med din spekulation!
100 spänn på att ditt jobb är att skriva horoskop i tidningar!!!

Du är den sista dominobrickan... Och den kände precis smaken av gammalt golv, sorry!

Hur vore det om du fortsatte att leva efter dina övertygelser utan att försöka slå ner dem som inte stämmer överräns?

Låt mig ställa en fråga till dig, Vad anser du som verklighet? Jag antar att svaret på den frågan blir inom ramen av de fem sinnena.
Citera
2012-03-20, 16:50
Medlem
lampross avatar
@orax: du skriver sympatiskt att vi inte ska sluta tro, att vad som är på väg tycks vara av godo, men på en punkt tycker jag du hårdrar. För det handlar inte om att sitta passiv och ta emot en nyordning införd av aliens. Det handlar om samarbete, om fri vilja hos människor att bidra till en astral förändring. Det är andemeningen i ogdoos primära inlägg här och de länkar på s:t germain blog och ashtar command jag läst.

Alien-hjälp att lösa problem på jorden, så är upplägget så vitt jag kan utläsa. Det handlar inte om aliens som säger, "nu sköter vi den här planeten / så att eländet kan få ett slut". Det var Banankontakt av tredje graden från 1980. Det är 2012 nu.
Citera
2012-03-20, 19:46
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloP
Att fylla på nuvarande stressiga situation i samhället med ännu mer stress i form av tveksamma arresteringar kanske inte är bästa lösningen. Varför inte agera likt vattnet? Verkar som äldre kulturer har haft kontakt med våra grannar under många sekler. Hörde en tanke att de följer karma-lagen och är därmed inte stridande. Är så fallet har vi en del att lära...

http://www.drboylan.com/strknrpt2.html
Så det fanns alltså kulturer utanför den hinduiska kultursfären som kände till karmalagen? Och har det funnits framstående kulturer som inte förde krig? Det var intressant, kan du berätta mer om dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in