2012-06-27, 23:39
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Det var väl Carl Sagan som sa, "extraordinary claims require extraordinary evidence", men detta är (som sagt) inte i sig ett bevis på varken eller. Extraordinära påståenden kan för den delen visa sig vara 100% korrekta, även utan utförlig bevisning!
man behöver ändå bevis, därför det står require.

visst otroligt gnäll om bevis pga cowtippers crap, men är rätt. Det går inte komma bort från detta. Men försök på gärna, för jag har en häst under sängen och det kan visa vara 100% korrekt, nja tills då man börja faktiskt undersöka vad man tänker.
Citera
2012-06-28, 01:23
Bannlyst
Jävlar vilket tjat de blev, ville ju bara att kiddo't skulle bevisa att han inte är en bot

Tänk positivt~
Citera
2012-06-28, 10:19
Medlem
Audacias avatar
Det jag menade var bara att det blir jävligt tjatigt när folk, istället för att själv komma med något matnyttigt, bara slänger ur sig, "russels teapot!" (inte menat till någon specifik individ i denna tråd nu).
Ungefär som i modetrådar, eller namntrådar, där folk i tid och otid gärna slänger in one-liners som "white trash" eller motsvarande! Det bidrar inte till tråden på något sätt!

Vidare håller jag med om att om man påstår något extraordinärt, så bör man ha något att backa upp det med, om det inte är en "berätta om era flummiga teorier"-tråd dvs!
Citera
2012-06-28, 13:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Vidare håller jag med om att om man påstår något extraordinärt, så bör man ha något att backa upp det med, om det inte är en "berätta om era flummiga teorier"-tråd dvs!
Och i detta håller jag med dig till fullo. Är det då inte lustigt hur så många hoppar på första bästa tåg av tokerier som fullständigt saknar bevis. Inte nog med att dess förespråkare aldrig utandats ett uns av bevis, lärljungarna frågar inte ens efter det utan tror på precis vad som helst som de tycker är coolt bara.

Jag vet massvis med saker som jag vill skall vara sanna. Tro inte att jag skulle ha något emot tankeläsning, kunna se genom kläder eller intelligent liv på Färöarna men så länge det inte finns något tecken på dess existens så vore det att lura sig själv att ta det för sanning.

Varför kom vi in på denna allmänna epistemologiska diskussion? Kanske för att det tråden handlar om fullständigt saknar tecken på att finnas och att en del ändå väljer att tro på det...
Citera
2012-06-28, 14:25
Medlem
DennisReynoldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Fortfarande: du påstår nått = du presterar bevis/källor för det du påstår.....

Källa på det? Annars faller ju ditt argument ihop av sig själv.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ekvivalensrelation
Citera
2012-06-28, 14:52
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisReynolds
Källa på det? Annars faller ju ditt argument ihop av sig själv.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ekvivalensrelation

Vad har din länk att göra med ditt påstående??
Förklara.
Senast redigerad av Litenklen 2012-06-28 kl. 15:17.
Citera
2012-06-28, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Spännande!! & naturligtvis har du seriösa källor som backar upp ditt svammel????

Slutledningsförmåga, "m.o"-igenkänning och mönsteranalys.
GFL's "m.o" är identisk med illuminati's.. samt att GF starkt hävdar det. Jag tar dock ingen på orden utan jag måste se det själv också. GF har jag dock kollat på i 20 år och GFL dök upp först senare och betedde sig så märkligt att jag blev misstänksam redan i början på 2000-talet.

Sådant kan du inte läsa dig till via wiki dock utan sådant lär man sig känna igen efter 20 års idogt granskande av information samt efter införskaffande av vissa baskunskaper som behövs såsom vilka organisationer som föredrar vilken ockult symbolik i sina framträdanden mm.

Gå och trakassera de kristna trådarna efter bevis om guds existens istället. Själv brukar jag ha som regel att alltid ignorera alla som skriver minst 5 identiska inlägg i olika trådar på en månad i ett forum.. och eftersom du ändå sedan länge beslutat dig för att allt jag säger är lögn, så kan man fråga sig varför du över huvud taget bryr dig om att svara på mina inlägg. Jag menar, jag svarar ju inte ens på 2% av de frågor du ställer till Mig.

Jag tror fortfarande att du är en BOT! Du har inte yttrat ett enda mönster de senaste månaderna som säger att så inte är fallet. Ditt beteende är så förutsägbart att man kan beräkna det med en enkel matematisk formel, precis som med alla andra dåligt skrivna bottar m.a.o..

Men för er andra som gillar att kolla lite själva och så, ta en titt på historiska skeenden där vi numera VET (dvs där vanligt folk vet, kovältarn vet inte ens att vatten är vått förrän han har det på papper, så vi lämnar honom utanför detta) att det var "inte speciellt välvilliga organisationer bakom även om de DÅ sade sig vara det" och kolla vilken numerologi och ockultism de använt i situationerna (datum och klockslag, namnlängd på medverkanden, födelsedatum osv) och jämför sedan detta med hur GFL väljer att framföra sitt material. Likheten är väldigt slående.

Folk med 11 bokstäver i sitt namn väljs ofta ut som offerlamm i illuminati'ska kretsar t ex, så om du har 11 bokstäver i ditt namn, ta för guds skull inga statliga uppdrag med mycket ansvar. You'll regret it..

Vad säger TS om att jag påstår att GFL är en svamporganisation som är till för att vilseleda de medvetna samt blivande medvetna? TS åsikter räknas ju stort iom att han ju faktiskt är 'insider'.
Senast redigerad av Ippskiff 2012-06-28 kl. 16:32.
Citera
2012-06-29, 00:55
Medlem
Saruman87s avatar
Tjolahopp. Vet inte om det postats, men nu ska massarresteringarna börja. Det postades igår, och då sades det inom 72 timmar så det ska väl vara cirka 48 timmar kvar då!

"Pentagon and military insider Drake has announced, tonight 6/27/12 at approximately 8:30PM, that the long anticipated green light has been given and the military and law enforcement alliance known to the people as the 'Earth Allies' will now move in within a time frame of 72 hours to begin the world wide sweep and mass arrests of thousands of members and associates of the criminal organization known as the 'cabal'. For those unfamiliar with this action, these arrests will free, once and for all, all of humanity from their dark captures who have conspired to bankrupt, sicken and finally imprison every human being on the planet."

http://soundofheart.org/galacticfreepress/content/green-light-mass-arrests-will-now-commence-0
Citera
2012-06-29, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Tjolahopp. Vet inte om det postats, men nu ska massarresteringarna börja. Det postades igår, och då sades det inom 72 timmar så det ska väl vara cirka 48 timmar kvar då!

"Pentagon and military insider Drake has announced, tonight 6/27/12 at approximately 8:30PM, that the long anticipated green light has been given and the military and law enforcement alliance known to the people as the 'Earth Allies' will now move in within a time frame of 72 hours to begin the world wide sweep and mass arrests of thousands of members and associates of the criminal organization known as the 'cabal'. For those unfamiliar with this action, these arrests will free, once and for all, all of humanity from their dark captures who have conspired to bankrupt, sicken and finally imprison every human being on the planet."

http://soundofheart.org/galacticfreepress/content/green-light-mass-arrests-will-now-commence-0
Vi kan ju inte mer göra än att hoppas

Tänk positivt~
Citera
2012-06-29, 01:52
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Sweet! Jag älskar deadlines!
Citera
2012-06-29, 01:57
Medlem
Parkers avatar
Jag sätter allt jag äger på att inga massarresteringar kommer att ske. Någon som sätter emot?
Citera
2012-06-29, 02:32
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Är det någon som kommer ihåg en bra podcast där de sitter och tjaffsar? Jag hade en tidigare men tappade bort bokmärket. Den enda jag nhar nu är American Freedom Radio och de är lite mer..."sansade". Jag vill ha en sådan där där Drake ringer in osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in