• 1
  • 2
2012-03-04, 02:14
Medlem
sneakydudes avatar
Tja. Jag försöker bena ut om det ligger nån sanning i att folk brukar lägga in prillan på samma sida som den ficka man förvarar dosan i. Jag har alltid haft dosan i vänster byxficka (om jag stoppar den i någon annan ficka så tar det max 1 minut innan jag förtvivlat gräver i vänsterfickan och tror att jag har förlagt dosan) och alltid lagt i prillan på vänster sida. Har dock på senare tid börjat variera mig för att "slita jämnt" på tandköttet, men vänstersidan har alltid varit den sida där jag huvudsakligen lägger in en god pris snus. Finns här något samband? Tack å hej
Citera
2012-03-04, 02:22
Medlem
LightClouds avatar
Stämmer inte alls på mig. Har alltid dosan i vänstra fickan och mobilen i högra, men snusar varje gång på högra sidan av läppen.
Citera
2012-03-04, 03:11
Medlem
Von.Larssons avatar
I mitt fall så stämmer det. Alltid snuset i vänstra fickan och snusar alltid på vänster sida. Kan inte snusa på höger, det känns åt helvete fel. Lika fel som att använda vänster hand till att skriva (är högerhänt), så känns det.

Tror dock detta bara är en slump och att det inte har någon bakåtliggande djup psykologisk förklaring!

EDIT* Med närmare eftertanke så besitter jag nog svaret på min anledning till varför alltid vänster sida.

Har mobilen i höger framficka, detta är naturligt då jag är högerhänt och tar då naturligt upp mobilen med högern. Bakom (i bakfickan) har jag plånboken (om jag inte har jacka) av okänd anledning. I brist på fickor så har jag givetvis snuset (eller ciggen för den delen) på vänster sida. Ingen aning varför detta tillkommit och är så naturligt. Men är väl ett mönster som kommit igenom att det "bara blev så" då jag började bära plånbok och mobil!

EDIT 2*. Kom på att jag alltid plockar upp snusdosan med vänstern oavsett om den ligger i fickan eller inte. Öppnar med vänstern och stoppar in med högern, försöker jag tvärt om så fungerar det inte alls. Den landar alltid fel då jag försöker med andra (vänstern) handen. Tror detta beror på att jag är starkt högerhänt vilket gör mig oförmögen att göra saker med vänsterhand!
Senast redigerad av Von.Larsson 2012-03-04 kl. 03:16.
Citera
2012-03-04, 04:32
Medlem
Cornholio.s avatar
Jag snusar lös snus på vänstra sidan och portion på högra. Vet inte varför men har alltid gjort så. Kan vara för att när jag snusar bak så lägger jag in en mycket större mängd snus och om jag hade haft en fjuttig liten påse där så hade det inte märkts. Medans jag inte har lika stor snus grop på högra sidan så det passar bättre när jag anväder portion! Och på ämnet vilken ficka man ska ha dosan i så är det ända jag hört är att baksnus ska man alltid ha i framfickan och portion kan man ha vart fan man vill. Men det bryr jag mig inte om. Jag har mitt snus i vänstra bakfickan för att jag har alltid plånboken i högra fickan och jag använde såklart plånbok innan snus så det vart väl naturligt att lägga den där.
Citera
2012-03-04, 07:02
Bannlyst
stämmer ej på mig

dosan ligger i vänster ficka, portionen har sin plats på höger sidan
höger fickan har hand om privat nyckelknippa
Citera
2012-03-04, 07:05
Medlem
smides avatar
Stämmer inte på mig. Har dosan i höger bakficka, och prillan på vänstersidan.
I vänster bakficka förvarar jag plånboken, vänster framficka nycklar och höger framficka mobilen. Allt enligt mångårig rutin.
Citera
2012-03-04, 07:12
Medlem
ThiefAlthaluss avatar
Jofan, för mig stämmer det. Dosan har jag i vänster ficka och i andra så har jag mobilen, ibland hamnar dem fel och då känns genast fel ibland börjar det t.o.m. klia på pungen om jag försöker igorera det.
Fast numera gör jag som du och byter sida för att som du sa "slita jämnt".
Men basicläppen är fortfarande vänster och det är alltid där jag har dosan.
Citera
2012-03-04, 07:35
Medlem
BigFatCones avatar
Snusar nästan alltid på höger men varierar platsen för dosen även om den oftast är i en fick på vänster sida.
Citera
2012-03-04, 09:08
Medlem
Delicates avatar
Snusar alltid i mitten och dosan i höger bak/framficka. Så, 50 % stämmer det.
Citera
2012-03-04, 09:12
Medlem
Herrtrosas avatar
Njae. Jag har snusdosan i högra bakfickan och placerar snuskudden både till vänster och höger. Allt hänger på vilket humör jag är på för stunden.
Citera
2012-03-04, 11:01
Medlem
Jag har alltid snusdosan i vänster ficka och snusar på vänster sida. Har aldrig ens reflekterat över detta.
Citera
2012-03-04, 12:55
Medlem
xDs avatar
Stämmer delvis för mig. När jag snusade hade ja alltid snusen i vänster ficka och snusade i regel på vänstersidan men varierade även med att snusa på högersidan rätt ofta. Så ja..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in