2012-03-04, 13:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Stämmer inte alls på mig. Har alltid dosan i vänstra fickan och mobilen i högra, men snusar varje gång på högra sidan av läppen.

Jag kör alltid på vänster sida och har också dosan till vänster och mobilen till höger.
Citera
2012-03-04, 14:20
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Dosan i vänster och snuset under vänster läpp.

Hur är det med högerhänta och vänsterhänta? Högerhänta har i regel snuset under vänster läpp och tar snusen med högerhand. Vänsterhänta tvärtom.

Enligt min studie så stämmer detta på de flesta som snusar.

Men likaså att vänsterhänta har en hjärnskada, så har snusare som har snusen på samma sida som de är höger/vänster hänta också en form av missbildning.
Citera
2012-03-04, 16:53
Medlem
Kör dosan på vänster och vänster läpp om jag inte har ont på vänstern.
Citera
2012-03-04, 17:16
Medlem
Tullamores avatar
Dosan alltid i vänster framficka. Pajen oftast till vänster under läppen.
Citera
2012-03-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja

Hur är det med högerhänta och vänsterhänta? Högerhänta har i regel snuset under vänster läpp och tar snusen med högerhand. Vänsterhänta tvärtom.

Men likaså att vänsterhänta har en hjärnskada, så har snusare som har snusen på samma sida som de är höger/vänster hänta också en form av missbildning.
Jag är vänsterhänt och har prillan under vänster läpp...
Citera
2012-03-04, 23:52
Medlem
Ko.i.kukens avatar
falskt, jag har snuset i höger ficka och snusar (oftast) på vänster.

Citat:

av dom vänsterhänta jag känner har dom flesta snuset på vänster sida, ungefär lika stor andel som jag känner högerhänta som snusar på höger sida så jag tror inte att din teori stämmer.
tror att det är slumpen/gener som bestämmer vilken sida man snusar på, inte om man är höger/vänsterhänt.

din teori om att vänsterhänta skulle ha en hjärnskada är både OT och helt döfött, skulle gärna vilja se källa på det...
Citera
2012-03-05, 17:24
Medlem
sneakydudes avatar
Haha fan vad många svar, trodde den här skulle åka i papperskorgen direkt. Verkar som att aningen fler snusar på vänster sida, samt lägger in snusen på samma sida som dosan ligger. Spännande
Senast redigerad av sneakydude 2012-03-05 kl. 17:27.
Citera
2012-03-05, 17:36
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko.i.kuken
din teori om att vänsterhänta skulle ha en hjärnskada är både OT och helt döfött, skulle gärna vilja se källa på det...
Eftersom att inte ens 15% av världens befolkning är vänsterhänta så är det ganska lätt att koppla fenomenet till en hjärnskada.
Citera
2012-03-06, 15:20
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Eftersom att inte ens 15% av världens befolkning är vänsterhänta så är det ganska lätt att koppla fenomenet till en hjärnskada.

så du tror alltså att minoriteter har en hjärnskada?
rökare är en minoritet, betyder det också att dom har en hjärnskada?
lössnusare är en minoritet, är det också en hjärnskada?
finns många fler minoriteter, du tillhör med största sannolikhet någon. har du också en hjärnskada också?
Citera
2012-03-06, 15:39
Medlem
Kuken åt höger sida, snusen på vänster!
Stämmer i de flesta fallen.

Själv har jag dosan i högerfickan och prillan på vänster sida.
Citera
2012-03-06, 16:52
Medlem
Bonnatorps avatar
När jag snusade förut så hade jag alltid både prilla och dosa på höger sida, men det beror på att jag alltid har mobilen i vänster ficka.
Insåg just att jag alltid har de viktigaste/ömtåligaste sakerna i vänster ficka oavsett plagg..... Mobil, pipa, cigg osv.
Citera
2012-03-06, 16:54
Medlem
Brumelbryns avatar
Alltid i vänsterfickan och alltid till vänster i överläppen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in