2012-03-03, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Haha ännu ett klassiskt fall av en ickevit vars största önskan är att vara vit och vara accepterad.

Var har jag skrivit att jag önskar att jag var vit och söker acceptans från vita människor? Jag har inte "vita mot svarta" mentaliteten som de flesta av er har, jag är med människor som accepterar mig den jag är. Ja, hör och häpna: flera av mina goda vänner är vita.
Citera
2012-03-03, 21:19
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Kan passa på att låna tråden eftersom jag har en liknande frågeställning. Är född i Sverige men mina föräldrar är invandrare från forna öst. Jag talar både svenska och mitt modersmål flytande. I mitt liv och i mitt boende har jag kombinerat egenskaper från båda kulturerna. Har en akademisk examen på väldigt hög nivå med väldigt goda betyg. Har betalat skatt sedan jag var tretton år (extra arbete vid sidan av studierna). Men här i Sverige är jag tydligen en invandrare och i mina föräldrars hemland ses jag på som svensk. Vad klassificeras jag som?

Vad närmare är forna öst? Litauen? Vitryssland? Uzbekistan? Azerbajdzjan? Delar av Sovjet är av klart acceptabelt inslag, andra delar är mindre önskvärda. Sedan kan du vara invandrare och välkommen ändå. Invandrare i generellt tal är oönskade icke-vita.
Citera
2012-03-03, 21:28
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Vad närmare är forna öst? Litauen? Vitryssland? Uzbekistan? Azerbajdzjan? Delar av Sovjet är av klart acceptabelt inslag, andra delar är mindre önskvärda. Sedan kan du vara invandrare och välkommen ändå. Invandrare i generellt tal är oönskade icke-vita.

Sovjet.
Citera
2012-03-03, 21:32
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Sovjet.

Vänligen specificera aktuellt landområde om det nu inte var givet i tidigare inlägg där jag gav exempel på forna Sovjetstater. Kommer du från Baltikum, norra Ryssland, centralasien, sibiriska tundran, nordöstra Ryssland? Forna Sovjet omfattade inte ett geografiskt område med en population utan flertalet - allt från europida subraser till semitiska asiater.
Citera
2012-03-03, 21:58
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Vänligen specificera aktuellt landområde om det nu inte var givet i tidigare inlägg där jag gav exempel på forna Sovjetstater. Kommer du från Baltikum, norra Ryssland, centralasien, sibiriska tundran, nordöstra Ryssland? Forna Sovjet omfattade inte ett geografiskt område med en population utan flertalet - allt från europida subraser till semitiska asiater.

Sydvästra Ryssland.
Citera
2012-03-03, 23:25
Medlem
VonEssens avatar
Citat:
Sydvästra Ryssland.

ja inte är du Svensk så klart, men du är vit. Så det finns en chans att dina barn eller dina barnbarn blir Svenskar.

Du är en Ryss som bor i Sverige, inget märkligt med det. Rent generellt så skapar vita invandrare inte några problem om man jämför med det subhumana skummet från arabländerna och afrika.
Citera
2012-03-03, 23:59
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
ja inte är du Svensk så klart, men du är vit. Så det finns en chans att dina barn eller dina barnbarn blir Svenskar.

Du är en Ryss som bor i Sverige, inget märkligt med det. Rent generellt så skapar vita invandrare inte några problem om man jämför med det subhumana skummet från arabländerna och afrika.

Det konstiga i det hela är att man har bidragit mer till samhället och staten än vad många WT människor har gjort vilka är svenskar genom hela släktträdet. Antar att det räknas som lyckad integrering.
Citera
2012-03-04, 00:05
Medlem
Citat:
Det konstiga i det hela är att man har bidragit mer till samhället och staten än vad många WT människor har gjort vilka är svenskar genom hela släktträdet. Antar att det räknas som lyckad integrering.
Var stolt över det, att du kan integrera dig och lära dig ett nytt språk och vara till nytta.

Det är skillnad på dig och somalierna som inte ens vill integrera sig utan aktivt motsätter sig det.
Citera
2012-03-04, 00:34
Medlem
VonEssens avatar
Citat:

Ja som taags säger, var glad att du är integrerad och tillför samhället något. Men det kommer nästan automatiskt när du är vit

Men du är fortfarande inte etniskt Svensk, du har ju ryska gener... men som jag sa innan så lär ju inte det vara något problem.

Var glad att du är vit och inte neger eller arab !
Citera
2012-03-04, 00:45
Medlem
Det är inte bra med inavel, ju mer blandäktenskap desto bättre för mänskligheten rent genetiskt. Invandrare är man om man själv invandrat. Själv är jag en blandning av svenskar, vandrare som vi inte vet var dom kom från från början, valloner och så har jag lite same i mig också. Bästa sorten.
Citera
2012-03-04, 00:53
Medlem
Du nämnde inte om du är född i sverige eller inte. är du född i sverige så är du inte invandrare.
Citera
2012-03-04, 00:55
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
Var glad att du är vit och inte neger eller arab !

Men om jag skulle vara neger eller arab men hade jobbat, pluggat och integrerat mig lika mycket som jag nu har. Skulle jag då vara mindre välkommen eller vara en mindre "värd" invandrare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in