2012-03-03, 19:00
Bannlyst
Jag tror snarare att fördomarna är ERA problem(Vonessen&Hemligasallskapet), inte den vita rasens problem. Jag kommer alla fall inte dö med hat i hjärtat och det är skönt att veta att jag inte behöver leva hat med mitt hjärta resten av mitt liv som skulle göra livet surt för mig. Det är kanske tur att jag inte är vit?
Citera
2012-03-03, 19:04
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Jag tror snarare att fördomarna är ERA problem(Vonessen&Hemligasallskapet), inte den vita rasens problem. Jag kommer alla fall inte dö med hat i hjärtat och det är skönt att veta att jag inte behöver leva hat med mitt hjärta resten av mitt liv som skulle göra livet surt för mig. Det är kanske tur att jag inte är vit?
Vad tycker hutsis om Tutsis? De vill tydligen inte dela land med dem. Afrikaner är experter på att slå ihjäl alla som inte tillhör deras stam och kommer i närheten av deras mark.

Hur varmt välkomnades vita när flyttade till Afrika?

Skulle du vilja att ditt hemland togs över av kineser och att kinesiska människor och deras kultur blev normen i ditt hemland?
Citera
2012-03-03, 19:07
Medlem
VonEssens avatar
Citat:

Jag ser det så här, om man studerar Europeisk historia så ser man att mode grejer hållit i sig i runt 100 år åt gången och blivit "perioder". sen byter man riktning och gör något annat.

Just nu är vi inne i en "marxistisk" period sen andra halvan av 1900-talet som tillåter subhumant smuts som dig att ens bo och leva bland vita människor. En vacker dag kommer det att inte vara så längre även fast du har svårt att förstå detta nu. Den dagen gör vi oss av med er odrägeliga odjur och så blir allt bra igen.

så vad du tycker och tänker är helt irrelevant i sammanhanget, vänstern har tuttat i dig att du är människa och du har svalt det med hull och hår, men tyvärr har vänstern fel som allt för ofta.

din nävaro här är en mycket mörk period i våran historia, men vi har gått igenom många mörkar perioder och jag hoppas vi klarar oss denna gången också. Inte från digerdöden eller pesten den här gången, utan från subhumant DNA.
Citera
2012-03-03, 19:12
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Jag tror snarare att fördomarna är ERA problem(Vonessen&Hemligasallskapet), inte den vita rasens problem.
Jo, problemen som "fördomarna" (wtf?) handlar om är de vita folkens problem, utan tvekan. Inget folk någonsin har stått inför en sådan här utmaning, och sedan överlevt den. Vi går sakta men säkert en mycket tragisk död till mötes. Vi kommer till följd av de "moderna" politiska doktrinerna och åsiktsströmningarna att långsamt blandas ut, suddas bort, försvagas, glömmas bort förutom i historieböckerna, och till slut försvinna och dö ut ... inte som individer - vi ska ändå alla dö en vacker dag, men som varelser, som själva livet - som en biologisk entitet - att annihileras.

Citat:
Det är kanske tur att jag inte är vit?
Nja, vi behöver alla vi kan få tag på ... men för dig personligen är det nog tur, ja, eftersom du som vit förr eller senare hade insett sanningen, och det katastrofala i den.
Citera
2012-03-03, 19:26
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockergullan
Var god se min signatur.
Idiotisk signatur. Som etnisk svensk är jag definierad av både stat och individ som svensk sedan födseln och varken jag eller någon i mitt släktträd har invandrat till nationen Sverige enligt de papper som finns så jag kan omöjligen definieras som invandrare. Att kalla alla invandrare för svenskar är också idiotiskt då svenskhet kan definieras på flera sätt, t.ex: Svenskhet enligt ras, svenskhet enligt nationalitet, svenskhet enligt beteende och anammande av värdering och tradition etc. Det enda du gör, med din banala signatur, är att förvirra debatten med luddiga begrepp och obegripligt resonemang.
Snälla, försvinn.
Citera
2012-03-03, 19:28
Medlem
Varifrån kommer resten av släkten då? Kongo?
Citera
2012-03-03, 19:30
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Vad för slags konkurrens? Det finns konkurrens inom den vita rasen såväl som andra, vad spelar det för roll om olika raser konkurrerar mot varandra?

Biologisk diversitet är en förutsättning för näringskedjors existens.
Citera
2012-03-03, 19:33
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Som etnisk svensk är jag definierad av både stat och individ som svensk sedan födseln och varken jag eller någon i mitt släktträd har invandrat till nationen Sverige enligt de papper som finns så jag kan omöjligen definieras som invandrare.
Inkorrekt. Nu påstår jag inte att just du är en invandrare, men det där stämmer inte. Om en negerklan kom hit för 300 år sedan och bosatte sig någonstans i centrala Sverige så skulle de nu levande negrerna (förutsatt att de inte rasblandat ut sig) inte vara invandrare enligt "de papper som finns", men negrerna är fortfarande inte svenskar. Det handlar inte om när man kom hit, vilka papper man har, medborgarskap eller någon annan form av byråkrati utan helt enkelt vem man biologiskt är - hur ens arvsmassa ser ut.
Citera
2012-03-03, 19:59
Medlem
Om jag kan min geografi så är väl en vallon från den franska talande delen av Belgien?
De nationalister/ns som jag bland annat sett skriva här på FB verkar inte ha nått emot vita europeer och speciellt inte nån från ett land som ligger så pass "norr" ut som Belgien gör. De brukar väl bara kunna ha problem med personer från typ gamla Jugoslavien och Grekland
Citera
2012-03-03, 20:02
Medlem
Mondes avatar
Många svenskar har blodsätt till andra nationer, bland annat Tyskland.

Jag har danskt påbro om man går 500 år bakåt.
Citera
2012-03-03, 20:07
Medlem
Citat:

Haha ännu ett klassiskt fall av en ickevit vars största önskan är att vara vit och vara accepterad.
Citera
2012-03-03, 20:57
Medlem
fenylalanins avatar
Kan passa på att låna tråden eftersom jag har en liknande frågeställning. Är född i Sverige men mina föräldrar är invandrare från forna öst. Jag talar både svenska och mitt modersmål flytande. I mitt liv och i mitt boende har jag kombinerat egenskaper från båda kulturerna. Har en akademisk examen på väldigt hög nivå med väldigt goda betyg. Har betalat skatt sedan jag var tretton år (extra arbete vid sidan av studierna). Men här i Sverige är jag tydligen en invandrare och i mina föräldrars hemland ses jag på som svensk. Vad klassificeras jag som?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in