2012-03-03, 17:17
Medlem
Kära radikala nationalister, nazister, rasister, socialkonservatister etc. en släkting till mig i rakt uppstigande led är Vallon och invandrade till Sverige tidigt 1600-tal. Idag år 2012 lever jag ett relativt vanligt medelklassliv och det jag undrar är ->
Kallar ni mig för invandrare?
Citera
2012-03-03, 17:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Nej det skulle inte jag göra.. Jag ser även på en person hur beteendet är om jag ska räkna någon som svensk eller inte (olika slangord som Shue Bre osv) men eftersom att ditt släktträd har varit svenskt i 400 år så vore det väldigt konstigt att inte räkna dej som svensk!
Citera
2012-03-03, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nej det skulle inte jag göra.. Jag ser även på en person hur beteendet är om jag ska räkna någon som svensk eller inte (olika slangord som Shue Bre osv) men eftersom att ditt släktträd har varit svenskt i 400 år så vore det väldigt konstigt att inte räkna dej som svensk!

Men om jag, som är svart, beter mig som vilken etnisk svensk som helst. Blir jag svensk då?
Citera
2012-03-03, 17:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Men om jag, som är svart, beter mig som vilken etnisk svensk som helst. Blir jag svensk då?
I mina ögon är du inte direkt en "invandrare" på ett sätt om man säger så.. Om man inte pratar så kallat "blatte-slang" och pratar hur ren svenska som helst så ser jag den personen som mer svensk även om den personen skulle komma från tex Uganda. Förstår du hur jag menar?
Citera
2012-03-03, 17:38
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Nej. Det gör ingen förutsatt att du inte döljer andra upplysningar av intressant rasligt värde (som att du har en adopterad neger till fader). De flesta europida grupper kan, efter enstaka generationer i Sverige med svensk utblandning, räknas som svenskar. Och även de som är halv-svenskar med en europid förälder så går det i de allra flesta fallen bra också. Det är dock inte samma sak som att uppmuntra till fullständig europid subrasblandning, men de fall som finns är vad mig befarar acceptabla då det sker inom den vita populationen.
Citera
2012-03-03, 17:39
Medlem
popeondopes avatar
Du är ju vit, varför skulle någon ha ett problem med dig?
Citera
2012-03-03, 17:39
Medlem
Pass-It-OnSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiterom
Kära radikala nationalister, nazister, rasister, socialkonservatister etc. en släkting till mig i rakt uppstigande led är Vallon och invandrade till Sverige tidigt 1600-tal. Idag år 2012 lever jag ett relativt vanligt medelklassliv och det jag undrar är ->
Kallar ni mig för invandrare?

Om du inte vandrat in själv är du ingen invandrare.

Låter tråkigt med ditt liv du.
Citera
2012-03-03, 17:48
Medlem
G-punktens avatar
Får man svara även om man inte är nazist? Nej, du är ingen invandrare.
Citera
2012-03-03, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Du är ju vit, varför skulle någon ha ett problem med dig?

Okej? Vad har detta med hudfärg att göra? Om en svart person beter sig mer svensk än en vit invandrare, skulle du ha mer problem med svartingen just för hans hudfärg?
Citera
2012-03-03, 18:04
Medlem
Citat:
Okej? Vad har detta med hudfärg att göra? Om en svart person beter sig mer svensk än en vit invandrare, skulle du ha mer problem med svartingen just för hans hudfärg?

Pigmentering är en (uppenbar) indikator på ras. Närbeslättade genetiska grupper (andra vita subraser) kan "smälta in" i aktuell population på ett vis som en annan ras, ev. annan underart, ej kan.
Citera
2012-03-03, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Pigmentering är en (uppenbar) indikator av ras. Närbeslättade genetiska grupper (andra vita subraser) kan "smälta in" i aktuell population på ett vis som en annan ras, ev. annan underart, ej kan.

Jag är medveten om att pigmentering är en indikator av ras, men frågan är om det är det man ska prioritera eller beteendet hos människorna? Om den vita beter sig som en apa och den svarta som en människa, ska jag då distansera mig ifrån den svarta för att han hör till en annan ras?
Citera
2012-03-03, 18:16
Medlem
Citat:
Jag är medveten om att pigmentering är en indikator av ras, men frågan är om det är det man ska prioritera eller beteendet hos människorna? Om den vita beter sig som en apa och den svarta som en människa, ska jag då distansera mig ifrån den svarta för att han hör till en annan ras?

Det är naturligtvis inte önskvärt med vita som inte beter sig: därför inrättar man arbetsläger för denna spillra av oönskade. I ett sunt samhälle gynnas vi av internationella relationer och ansvarsfulla mindre utbyten av icke-vitt material. Det är inte uteslutet ära eller erkännande för att man är icke-vit, däremot är den absoluta majoriteten (inom alla raser) fångade i sitt biologiska skal, begränsade av sin genetiska bubbla. Detta medför att populationer kommer agera i enlighet med sitt arv, med mycket få undantag. Spräcker man sin bubbla väntar för de flesta ingenting annat än plågsamt utanförskap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in