2012-03-04, 00:55
Medlem
Jag tror nynassar har ovanligt mycket neanderthalare i sig. Därför dom är så blåsta.
Citera
2012-03-04, 00:57
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiterom
Jag är brunhårig och blåögd och har inte några valloniska drag. Spännande är hur länge och hur många generationer en släkt som stadgat sig här ska tvingas leva i Sverige för att deras nya släktingar ska få kallas och ses som svenskar utav alla.

Du har en släkting från 1600-talet som varit vallon. Jag gissar du har ungefär 500 släktingar som inte är valloner. Du är förmodligen inte mera släkt med denna enskilda vallonen än vad jag är. Kortfattat ditt genetiska arv är likvärdigt med andra vita i Sverige.

Själv har jag multipla släktingar från 1600-talet härrörande främst adliga släkter från både Fornsvenska-Finland och Tyskland. Jag är fullkomligt svensk, försvenskad och ingen kan eller bör tro annat. Nej jag är varken blond eller har blå ögon. Det är oväsentligt.
Senast redigerad av Hegamon 2012-03-04 kl. 01:04.
Citera
2012-03-04, 00:57
Medlem
VonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Men om jag skulle vara neger eller arab men hade jobbat, pluggat och integrerat mig lika mycket som jag nu har. Skulle jag då vara mindre välkommen eller vara en mindre "värd" invandrare?

absolut! Negrer och araber är som pesten eller digerdöden, de plågar Europa ett tag men förr eller senare går det över.

att du ens ställer en sådan fråga får mig att undra om du verkligen är så integrerad som du påstår att du är.
Citera
2012-03-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det är inte bra med inavel, ju mer blandäktenskap desto bättre för mänskligheten rent genetiskt. Invandrare är man om man själv invandrat. Själv är jag en blandning av svenskar, vandrare som vi inte vet var dom kom från från början, valloner och så har jag lite same i mig också. Bästa sorten.

Off topic, men inavel är inte motsatsen till blandäktenskap. Varför skulle det vara inavel om man skaffar barn med en partner av samma etnicitet som en själv? Däremot är kusingifte i generation efter generation klart olämpligt.
Citera
2012-03-04, 01:37
Medlem
Bongmons avatar
Ska vi räkna så, så är ja ryss o vallon då.. För min släkt kom hit för flera hundra år sen. Folk skulle säga "där kommer dendär extremt blåögda o blonda ryss-vallonen, han är ingen riktig svensk"..
Nu när ja tänker på det så tycker ja vi ska räkna så. Vore kul o se hur "hemskt" det är o inte vara omtyckt av rashatare.
Citera
2012-03-04, 01:40
Medlem
VonEssens avatar
otroligt att dessa få valloner tydligen hade runt 500.000 barn i sverige

ALLA jävla white trash är minsann släkt med kungen och valloner

http://sv.wikipedia.org/wiki/Valloner_i_Sverige
Nationalencyklopedin anger att 900 individer stannade i Sverige permanent.

så 900 valloner skapade ungefär 2.000.000 svenskar ? och alla deras släktingar hänger här på flashback? inte undra på att ni jävla haschtomtar är så jävla rädda för inavel i sådant fall.
Citera
2012-03-04, 14:33
Medlem
Det har fan uppstått en vallon-mytologi där varenda jävel påstår sig vara Vallon

Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Det konstiga i det hela är att man har bidragit mer till samhället och staten än vad många WT människor har gjort vilka är svenskar genom hela släktträdet. Antar att det räknas som lyckad integrering.

Japp här kom det typiskt blatteaktiga svenskhatet fram. Åk hem till din jävla bananrepublik om svenskar är så dåliga.
Citera
2012-03-04, 15:32
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Kära radikala nationalister, nazister, rasister, socialkonservatister etc. en släkting till mig i rakt uppstigande led är Vallon och invandrade till Sverige tidigt 1600-tal. Idag år 2012 lever jag ett relativt vanligt medelklassliv och det jag undrar är ->
Kallar ni mig för invandrare?

Finns inget mer patetiskt än identitetsförvirrade bekräftelsehoror.
Citera
2012-03-04, 15:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Kära radikala nationalister, nazister, rasister, socialkonservatister etc. en släkting till mig i rakt uppstigande led är Vallon och invandrade till Sverige tidigt 1600-tal. Idag år 2012 lever jag ett relativt vanligt medelklassliv och det jag undrar är ->
Kallar ni mig för invandrare?

Svårt att veta. Hur ser det ut mellan 1600-talet och idag. Vet Du verkligen att det är vallonsläkt? Detta begrepp har sannolikt missbrukats något.
Citera
2012-03-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
otroligt att dessa få valloner tydligen hade runt 500.000 barn i sverige

ALLA jävla white trash är minsann släkt med kungen och valloner

http://sv.wikipedia.org/wiki/Valloner_i_Sverige
Nationalencyklopedin anger att 900 individer stannade i Sverige permanent.

så 900 valloner skapade ungefär 2.000.000 svenskar ? och alla deras släktingar hänger här på flashback? inte undra på att ni jävla haschtomtar är så jävla rädda för inavel i sådant fall.

Rent teoretiskt sett så är det fullt möjligt. Ett exempel (som inte rör valloner är den s.k långarydssläkten

http://langarydsslakten.se/

Den består idag av ung. 76.000 nu levande personer som är direkt släkt med kyrkvärden Nils Andersson som var samtida med vallonerna. Notera också att släktens storlek inte har har att göra med att den skulle vara mer fertil än andra släkter utan det hela beror på att släktens grenar är betydligt mer utforskade än vanligt. Man skulle alltså kunna ta vilken svensk som helst född på 1600-talet och få lika många ättlingar om man ansträngde sig.

Detta innebär ju naturligtvis att det absolut är fullt möjligt att det kan finnas två miljoner vallonättlingar i Sverige. (Sedan tror jag ju personligen att det bland de s. vallonättlingarna finns en och annan zigenarättling, men det är O.T)
Citera
2012-03-04, 19:19
Medlem
popeondopes avatar
Begreppet vallon är urlöjligt. Det var för över 300 år sedan. 300 år är lika med 10 generationer om man föder barn vid 30. Det innebär att du är 1/2^10 vallon eller 1/1024 dels vallon. Det är optimistiskt räknat. Mer sannolikt är det är att du är 1/2048 eller 1/4096 dels vallon.
Citera
2012-03-04, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
absolut! Negrer och araber är som pesten eller digerdöden, de plågar Europa ett tag men förr eller senare går det över.

att du ens ställer en sådan fråga får mig att undra om du verkligen är så integrerad som du påstår att du är.

Alltså du är en hycklare, vet du om det? Mår du bra rent psykiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in