• 1
  • 2
2012-03-01, 19:01
Bannlyst
Marius Buikus heter mannen. Han r medborgare i Litauen och sitter
just nu p anstalt i Sverige. Han har ftt fngelse 5 r 6 mnader
fr grovt narkotikabrott.

http://vgnt.se/hr-skarper-pafoljder-i-amfetaminharva/

Marius har ftt ett samordningsnummer som r 830684-3494.
Samordningsnummer som r mycket svrt att f har han erhllit
genom Rikspolisstyrelsen.
Grattis alla rttsvrdande myndigheter.
Hr har vi en grovt kriminell man som har tak ver huvudet,
regelbunden mat och TV p kvllen genom Kriminalvrdsstyrelsen,
samordningsnummer genom Rikspolisstyrelsen och hjlp att bli av
med sina bilar och skatter genom Transportstyrelsen.

En kompis som hade slt en bil till honom fick ett brev frn transportstyrelsen dr dom utredde huruvida Marius verkligen hade kpt bilen av honom eller inte och han brydde sig inte s mycket om det, dock svarade han p brevet. Efter ett tag fick han ett till brev dr dom skrev att dom trodde mer p Tattar-knarkar-Marius, n p min kompis, som dessutom har drivit den hr processen frn fngelset.
Det saknas helt bevisning frn hans sida och man har fattat beslutet enbart utifrn Marius "ord".

Min kompis brydde sig inte s mycket om det hr heller, tills han fr ngon dag sedan fick ett brev frn trafikfrskringsfreningen med en rkning p nrmare 200 000:- fr utebliven frskring sedan 2008.

Tydligen har dom ven skrivit ver dom vriga 591 bilarna p frra garna, det borde bli nrmare 100 miljoner i rkningar fr Svenskarna som har blivit lurade av den hr knarkar-tattaren.
Enligt pappret som jag fick se s hade inte 80% av dom tidigare garna ens brytt sig om att svara transportstyrelsen men med tanke p att ven dom borde ha ftt en rkning nyligen p liknande belopp s lr dom ju ha ndrat instllning rtt radikalt om man sger s.

Hr r en till trd som jag hittade om honom. http://jureka.net/Forum/forum_posts.asp?TID=3693&PN=3

Knner du ngon som har blivit drabbad? Vad tycker du om det hr? Vad tycker du om att transportstyrelsen bedmer att en kriminell tattare som knarkar och sljer knark och sitter i fngelse, har strre trovrdighet, n vad jag antar r mestadels runt 600 hederliga Svenskar?

Diskutera.
Senast redigerad av Kalohux 2012-03-01 kl. 19:56.
Citera
2012-03-01, 19:09
Medlem
jag tror, vet med bestmdhet att Marius tar den verallt som han kan f den i. ... Men det r hur-som-helst grisarna p Tra... sens uppgift att dra in pengar p och straffbelgga fullstndigt normala beteenden . Det r den frgan som r komplett vidrig hr, varfr ska man straffas fr att man slt en bil, nr alla andra beteenden r tilltna och bejakansvrda??
Citera
2012-03-01, 19:11
Medlem
pawitels avatar
De hr grabbarna kallas fr "de nya entreprenrerna" som vi behver i Sverige.
Citera
2012-03-01, 19:28
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalohux
En kompis som hade slt en bil till honom fick ett brev frn transportstyrelsen dr dom utredde huruvida Marius verkligen hade kpt bilen av honom eller inte och han brydde sig inte s mycket om det, efter ett tag fick han ett till brev dr dom skrev att dom trodde mer p Tattar-knarkar-Marius, n p min kompis, som dessutom har drivit den hr processen frn fngelset.
Det saknas helt bevisning frn hans sida och man har fattat beslutet enbart utifrn Marius "ord".

Min kompis brydde sig inte s mycket om det hr heller, tills han fr ngon dag sedan fick ett brev frn trafikfrskringsfreningen med en rkning p nrmare 200 000:- fr utebliven frskring sedan 2008.

Tydligen har dom ven skrivit ver dom vriga 591 bilarna p frra garna, det borde bli nrmare 100 miljoner i rkningar fr Svenskarna som har blivit lurade av den hr knarkar-tattaren.
Enligt pappret som jag fick se s hade inte 80% av dom tidigare garna ens brytt sig om att svara transportstyrelsen men med tanke p att ven dom borde ha ftt en rkning nyligen p liknande belopp s lr dom ju ha ndrat instllning rtt radikalt om man sger s.

Eftersom dom hr inblandade tattarna inte orkade svara p de frgor som myndigheten i frga stllde tycker jag dom fr skylla sig sjlva rtt mycket.
Citera
2012-03-01, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Eftersom dom hr inblandade tattarna inte orkade svara p de frgor som myndigheten i frga stllde tycker jag dom fr skylla sig sjlva rtt mycket.
Dom har skrivit tillbaks alla bilarna p frra garna, inte bara fr dom som inte svarade enligt beslutet frn transportstyrelsen som jag lste.
r dom ocks tattare och fr skylla sig sjlv?
Jag vill frtydliga att min kompis var en av dom som svarade p breven.
Senast redigerad av Kalohux 2012-03-01 kl. 19:57.
Citera
2012-03-01, 19:40
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Dom har skrivit tillbaks alla bilarna p frra garna, inte bara fr dom som inte svarade enligt beslutet frn transportstyrelsen som jag lste.
r dom ocks tattare och fr skylla sig sjlv?
Jag vill frtydliga att min kompis var en av dom som svarade p breven, han r frsts en tattare nd, men bara s det inte rder ngra oklarheter i sak.

Du skrev ju sjlv att din kompis inte brydde sig om breven.

Citat:
En kompis som hade slt en bil till honom fick ett brev frn transportstyrelsen dr dom utredde huruvida Marius verkligen hade kpt bilen av honom eller inte och han brydde sig inte s mycket om det

Det dr r tattarbeteende - att strunta i att besvara frgor som kan leda till stort besvr och stora kostnader om man skiter i dom. Ungefr som att strunta i att ta hand om felaktiga rkningar.
Citera
2012-03-01, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Du skrev ju sjlv att din kompis inte brydde sig om breven.

Jag har sedan frtydligat att han svarade p breven, han brydde sig inte s mycket i faktumet men svarade p breven.
Senast redigerad av Kalohux 2012-03-01 kl. 20:02.
Citera
2012-03-01, 20:02
Medlem
Din kompis borde ftt frsta rkningen inom ngon vecka.
D tecknar man en vanlig trafikfrskring eller/och stller av bilen.
Kan inte se att det skulle bli rkningar p dessa belopp om man skter posten.

Dessutom r det ju rent idiotiskt att gra affr med dessa pack.
Citera
2012-03-01, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind

Bilen har varit skriven p Marius sedan 2008.
2012 startade transportstyrelsen en utredning dr dom retroaktivt skrev tillbaks bilen p min kompis fr dom senaste fyra ren.
Drefter fick han en rkning frn trafikfrskringsfreningen fr dom sista fyra ren d den har varit i trafik och drfr ocks juridiskt bedms ha varit frskringspliktig av min kompis.
Innan Marius brjade trolla s var det allts Marius som hade dom hr skulderna fr sina 592 bilar.
Senast redigerad av Kalohux 2012-03-01 kl. 20:12.
Citera
2012-03-01, 20:12
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Vad tycker du om det hr? Vad tycker du om att transportstyrelsen bedmer att en kriminell tattare som knarkar och sljer knark och sitter i fngelse, har strre trovrdighet, n vad jag antar r mestadels runt 600 hederliga Svenskar?

Diskutera.
Jag tycker det r bra. Ingen borde betala trafikfrskring eller andra dolda skatter. Varfr lter ni staten rna er? Knark skall vara lagligt, och de hjltar som fr in narkotika till Sverige br hyllas av alla frihetslskande mnniskor. De som ker fast och hamnar i fngelse borde ses som frihetens martyrer. De som stiftar lagar som begrnsar mnniskors frihet borde stllas upp mot en vgg och skjutas p flcken.
Citera
2012-03-01, 20:15
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind

Hller med, jag tror inte s mycket p tss historia d jag vet att erfarenhet att ifall du inte betalar trafikfrskringen s kommer rkningen inom en mnad (en saftig sdan). Fr det andra s tror jag inte att man kan krva ngon fr en skuld frn 2008. Det finns preskriptionstid p 3 r och d behver man inte betala fakturan.
Citera
2012-03-01, 20:16
Medlem
Dr.Whlers avatar
Citat:

Tydligen har dom ven skrivit ver dom vriga 591 bilarna p frra garna, d

Tycker mer att det lter som att din polare har skrivit ver bilen p en mlvakt. ....

Kharma is a bitch
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in