2012-03-01, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Hller med, jag tror inte s mycket p tss historia d jag vet att erfarenhet att ifall du inte betalar trafikfrskringen s kommer rkningen inom en mnad (en saftig sdan). Fr det andra s tror jag inte att man kan krva ngon fr en skuld frn 2008. Det finns preskriptionstid p 3 r och d behver man inte betala fakturan.
Den har varit i trafik dom senaste fyra ren och under den tiden har Marius inte betalat ngon frskring.
Jag vet rligt talat inte vilken exakt tidsperiod dom 200 000:- som trafikfrskringsfreningen krver honom p.
Citera
2012-03-01, 20:25
Medlem
D missfrstod jag.
Liraren kpte allts bilen av din polare och sedan "hyrde" ut den till tredje person?
Men Myndigheterna ansg att det var din polare som hade nyttjandet och liraren hans mlvakt?
Citera
2012-03-01, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
D missfrstod jag.
Liraren kpte allts bilen av din polare och sedan "hyrde" ut den till tredje person?
Men Myndigheterna ansg att det var din polare som hade nyttjandet och liraren hans mlvakt?
Ja.
Personligen har jag i alla fall extremt svrt att frst hur en hrskarras som vi, kan tillta dessa smutsiga, orena, zigenar-hybrider, att komma hit och frpesta livet fr den enda rena mnniskorasen p jorden, Arierna.
Att dom dessutom knarkar gr ju dom till, om mjligt, nnu lgre stende varelser.
Knarkare och Zigenare har ju ungefr samma mnniskovrde och att ha bda egenskaperna r ju liksom dubbelfel.
Senast redigerad av Kalohux 2012-03-01 kl. 20:47.
Citera
2012-03-01, 20:46
Medlem
Ja de misstnker vl att denne Marius r en mlis d frsts. Konstigare n s r det vl inte.

Transportstyrelsen borde vl utreda vem som verkligen krt bilen, det kan de gra genom tex trafikkameror etc. De mste ju ha ngon slags bevisning fr att inte Marius ska ha krt all dessa bilar sjlv, kanske har din polare fastnat p ngon av dessa foton frn vgkamerorna :-)
Citera
2012-03-01, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Ja de misstnker vl att denne Marius r en mlis d frsts. Konstigare n s r det vl inte.

Transportstyrelsen borde vl utreda vem som verkligen krt bilen, det kan de gra genom tex trafikkameror etc. De mste ju ha ngon slags bevisning fr att inte Marius ska ha krt all dessa bilar sjlv, kanske har din polare fastnat p ngon av dessa foton frn vgkamerorna :-)

Kan du frklara vad du menar?
Menar du att min kompis r den enda av 592 personer som har slt en bil till Marius, som i sjlva verket har krt bilen sjlv under den hr perioden eller menar du att alla 592 p ngot stt har kommit i kontakt med honom p ngot stt och att det r dom 592 som r skurkarna?

Jag frstr inte?

Jag kan sga att min polare r en Svensson som inte ens gr mot rd gubbe och han betalar till och med TV-licens.
Citera
2012-03-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalohux
Menar du att min kompis r den enda av 592 personer som har slt en bil till Marius, som i sjlva verket har krt bilen sjlv under den hr perioden eller menar du att alla 592 p ngot stt har kommit i kontakt med honom p ngot stt och att det r dom 592 som r skurkarna?

Jag frstr inte?

Jag kan sga att min polare r en Svensson som inte ens gr mot rd gubbe och han betalar till och med TV-licens.

Nej vad jag menar med det r att T-styrelsen inte kan gra p detta stt utan ngon slags bevisning som backar upp det de sger. Det kan de inte. Troligen har han varit freml fr en ganska rejl utredning. Det r inte bara s att man helt pltsligt retroaktivt lgger ver garansvaret p ngon annan. Det tillter inte lagen att man gr.

Det r som att jag skulle kpa ett basebolltr och sl ihjl ngon med det, men sen hvda att jag minsann aldrig tagit i det trt utan den har hela tiden varit i den frre garens go. Det sger sig sjlvt att myndigheter inte bara kan utg frn folks ord, de mste ha bevisning som styrker det som sgs.

Kanske din kompis inte anlitet M som mlvakt men de andra 591 personerna har det, trist fr din polare i s fall.

En gubbe kan inte ga s mnga utan att vara mlis. Men bara fr den sakens skulle innebr det ju inte att han har varit mlis till alla bilarna, ngra kanske han faktiskt har gt och nyttjat sjlv.
Citera
2012-03-01, 20:57
Medlem
OK.

P vilka grunder ansg Myndigheterna att inte din kompis hade slt bilen?
De drog allts alla ver en kam, d de var ett flertal som hade gjort skenfrsljningar av sina bilar?
Kan din kompis kopplas till bilen efter GM:s frvrv?
Citera
2012-03-01, 22:11
Bannlyst
Citat:
OK.

P vilka grunder ansg Myndigheterna att inte din kompis hade slt bilen?
De drog allts alla ver en kam, d de var ett flertal som hade gjort skenfrsljningar av sina bilar?
Kan din kompis kopplas till bilen efter GM:s frvrv?
Det jag kommer ihg i frn handlingarna var Marius Buikus "ord" att han "lovar" att han inte vet ngot om alla dessa bilar och att han inte har knt till dom innan han har hamnat i fngelse, ngot trams om att andra personer har ftt breven frn transportstyrelsen skickade till sig, ngot som r trams eftersom transportstyrelsen aldrig skickar brev, annat n till den adress dr man r folkbokfrd.

Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Nej vad jag menar med det r att T-styrelsen inte kan gra p detta stt utan ngon slags bevisning som backar upp det de sger. Det kan de inte. Troligen har han varit freml fr en ganska rejl utredning. Det r inte bara s att man helt pltsligt retroaktivt lgger ver garansvaret p ngon annan. Det tillter inte lagen att man gr.

Det r som att jag skulle kpa ett basebolltr och sl ihjl ngon med det, men sen hvda att jag minsann aldrig tagit i det trt utan den har hela tiden varit i den frre garens go. Det sger sig sjlvt att myndigheter inte bara kan utg frn folks ord, de mste ha bevisning som styrker det som sgs.

Kanske din kompis inte anlitet M som mlvakt men de andra 591 personerna har det, trist fr din polare i s fall.

En gubbe kan inte ga s mnga utan att vara mlis. Men bara fr den sakens skulle innebr det ju inte att han har varit mlis till alla bilarna, ngra kanske han faktiskt har gt och nyttjat sjlv.

Men det kan ju skert vara s att flertalet av dom andra har skenslt sina bilar och ja, det r ju trkigt i s fall om man drar alla ver en kam.

Jag hade inte ens tnkt p det.
Citera
2012-03-01, 23:17
Medlem
Jag skulle frska att f tag i ngon lite hgre upp hos Transportstyrelsen.
Var bara tydlig, saklig och inte arg, kanske det gr att lsa lite enklare n via domstol.

Om inte de gr skulle jag frska f ihop fler drabbade via exempelvis Facebook och/eller
be Transportstyrelsen om en lista p drabbade.
Det blir billigast om man kan g ihop fler och fra en grupptalan via Juridiskt ombud.
Sedan kan du nog sortera bort alla konstiga namn frn den innan du ringer runt.
Citera
2012-03-02, 00:01
Bannlyst
Citat:
Jag skulle frska att f tag i ngon lite hgre upp hos Transportstyrelsen.
Var bara tydlig, saklig och inte arg, kanske det gr att lsa lite enklare n via domstol.

Om inte de gr skulle jag frska f ihop fler drabbade via exempelvis Facebook och/eller
be Transportstyrelsen om en lista p drabbade.
Det blir billigast om man kan g ihop fler och fra en grupptalan via Juridiskt ombud.
Sedan kan du nog sortera bort alla konstiga namn frn den innan du ringer runt.
Jag ska sga det till min kompis men det vore intressant att f veta om det r ngon fler som har hrt talas om den hr bondfngaren "Marius Buikus".

Marius Buikus r ju ett vldigt speciellt namn.
Citera
2012-03-02, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Wöhler
Tycker mer att det lter som att din polare har skrivit ver bilen p en mlvakt. ....

Kharma is a bitch
^^

Missanpassade mnniskor som inte har ngra egna tillgngar utnyttjas ofta som mlvakter, och inte bara fr att slippa trafikfrskring. Vem tror du drabbas av det, jo hederliga svenskar. Det r ett stort problem och polisen gr rtt i att misstnka andra n bara lodaren.
Senast redigerad av Hedning1390 2012-03-02 kl. 00:57.
Citera
2012-03-02, 15:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ja.
Personligen har jag i alla fall extremt svrt att frst hur en hrskarras som vi, kan tillta dessa smutsiga, orena, zigenar-hybrider, att komma hit och frpesta livet fr den enda rena mnniskorasen p jorden, Arierna.
Att dom dessutom knarkar gr ju dom till, om mjligt, nnu lgre stende varelser.
Knarkare och Zigenare har ju ungefr samma mnniskovrde och att ha bda egenskaperna r ju liksom dubbelfel.
Ett fenomen i Sverige r att vissa arier vill ta kakan utan att vara med och baka.
Citat:
Jag frstr inte?
Dina inlgg saknar uppgift p vem som brukat bilen sedan MB blev formell gare. Dina inlgg saknar ocks uppgift p under vilka omstndigheter "din kompis" slt bilen till en utblottad/narkoman/knarksmugglartyp/mlvakt.

Det troliga r att merparten av de 592 tidigare garna - inkl TS "kompis" - fortsatt bruka sina bilar och drmed sparat in kostnad fr trafikfrskring, skatt, trngselavgifter och framfrallt parkeringsbter.

Lite mer lngskt r att MB varit bulvan fr en tredje person som slussat vidare bilarna till hundratals frare i sin bekantskapskrets och att MB inte vill gola p denne tredje person.

En annan oklarhet: Hade TS kompis en kvaddad lyxbil vid verltelsen till MB? Eller en oskadad lyxbil? Eller en gammal sunkbil?

Hr ligger 30 inlgg i rendet:
http://jureka.net/Forum/forum_posts.asp?TID=3693&PN=1

MB och tv polare, Lennart och Andrejevas, har kt bil:
http://vgnt.se/hr-skarper-pafoljder-i-amfetaminharva/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här