• 1
  • 2
2005-02-04, 00:16
Medlem
är det någon som vet vem arto väkiparta är? han har spelat in en massa covers med egna tolkningar av texter,det enda jag vet är att han bor nånstans runt lindesberg och dricker t-röd,nån som vet något mer?
Citera
2005-02-04, 00:19
Medlem
Never heard of him
Dock verkar han lärare på Automatiseringsingenjörsprogrammet

(Medverkande mentorer
Automatiseringsingenjörsprogrammet
Arto Väkiparta, Specma Automation, Laxå )
Citera
2005-02-04, 00:31
Medlem
t-röd

Citat:
Ursprungligen postat av Combat84
Never heard of him
Dock verkar han lärare på Automatiseringsingenjörsprogrammet

(Medverkande mentorer
Automatiseringsingenjörsprogrammet
Arto Väkiparta, Specma Automation, Laxå )
eniro eller? tror inte han gått från att dricka t-röd i parken till Automatiseringsingenjör
Citera
2005-02-04, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impala63
eniro eller? tror inte han gått från att dricka t-röd i parken till Automatiseringsingenjör

kanske inte ens samma person.
Informationen förresten är från en googleträff
Citera
2005-02-04, 16:44
Medlem
Tyler Durdens avatar
Om man kollar arto på eniro så bor han i åsbro.. och det samhället ligger ca 2-3 mil från laxå.. så han kanske har sadlat om
Citera
2005-02-10, 13:31
Medlem
ingen

ingen som vet något vad detta är för en filur
Citera
2005-02-11, 17:37
Medlem
Ni är inne på rätt spår

Jag kommer själv från Laxå och när jag var liten (89-90) cirkulerade kassettband med Artos musik.

Särskilt populär var låten Rune Religiös eftersom ryktet sa att låten handlade om en lärare vid namn Rune som arbetade på en mellanstadieskola. Rune var mycket religiös och Arto eller någon av hans vänner hade ihop det med Runes dotter. Detta upptäckte Rune vid något opassande tillfälle och slängde ut Arto/kompisen. Efter det kom låten till som handlar om just Rune.

Han jobbar på Specma och arbetar med automation. Själv lär han inte ha så många låtar kvar även om han kan riva av någon låt på någon firmafest. På vissa av låtarna lär han ha spelat keyboard med tårna och gitarr med händerna samtidigt som han sjöng. Det var allt jag vet.
Citera
2005-02-15, 03:10
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bester
Jag kommer själv från Laxå och när jag var liten (89-90) cirkulerade kassettband med Artos musik.

Särskilt populär var låten Rune Religiös eftersom ryktet sa att låten handlade om en lärare vid namn Rune som arbetade på en mellanstadieskola. Rune var mycket religiös och Arto eller någon av hans vänner hade ihop det med Runes dotter. Detta upptäckte Rune vid något opassande tillfälle och slängde ut Arto/kompisen. Efter det kom låten till som handlar om just Rune.

Han jobbar på Specma och arbetar med automation. Själv lär han inte ha så många låtar kvar även om han kan riva av någon låt på någon firmafest. På vissa av låtarna lär han ha spelat keyboard med tårna och gitarr med händerna samtidigt som han sjöng. Det var allt jag vet.

Fantastiskt!

Jag som gått och funderat i femton år på vad den där stolliga finnen Arto kan ha hetat i efternamn. Minns låtarna "Marilyn" och en annan bit med texten;

Amos Moses var en cajun
Han bodde i träsket helt själv
Han livnärde sig på att jaga alligator
Han knacka dem i skallen med en sten

Finns en torrent ute med Arto på TPB men min Mac vägrar att ladda ner den. Någon som kan suga ner?
Citera
2005-02-20, 15:35
Medlem
rätt man

Citat:
Ursprungligen postat av Bester

det kan vara rätt man vi spårat upp tack för din värdefulla info låtarna finns att ladda hem på dc
Citera
2005-03-08, 00:29
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impala63
det kan vara rätt man vi spårat upp tack för din värdefulla info låtarna finns att ladda hem på dc

Ingen som kan lägga ut lite på TPB till oss som inte begagnar oss av DC? Det vore hemskt snällt. Pleease?
Citera
2005-04-11, 01:09
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Arto Väkiparta - Greatest Hits
http://trackerwww.prq.to/torrents-de...=3315098&hit=1
Citera
2005-10-18, 01:14
Medlem
Azraels avatar
Dags att vi bumpar den här tråden!

Jag BEHÖVER Arto! Är det ingen som sitter på en komplett samling???
Torrenten finns ju där men alla vägrar seeda...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in